Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

Spöke

Tuosta kun sahaa nipan 45 asteen kulmassa poikki ja kääntää irroitetun nysän 180 astetta, niin muodostuu 90 asteen kulma. Hopiaa väliin, niin ´vot!. Kannattaa ennen sahausta merkitä suunta...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

tai jos sen kupariputkenpätkän siihen haluaa juottaa, ei se tarvii ku liekki-mallisen pikkujuottimen....ei siinä kaasuja tarvii. Tinalla tulee ihan jees.
Flatheads!!!

Pekka äL

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 11 toukokuu 12, 22:46:58
Ei tuo oikein käy, kun lähtö on tämän näköinen mutikka.



Ainakaan kuvan perusteella ei näyttäis kovin vaativalta koneistustyöltä sorvata normipultista (Hemulihan sano ½" UNC) tuommoista nippaa banjolle?  ::)
HD Electra Glide M8

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Pekka äL - 12 toukokuu 12, 11:40:43
Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 11 toukokuu 12, 22:46:58
Ei tuo oikein käy, kun lähtö on tämän näköinen mutikka.



Ainakaan kuvan perusteella ei näyttäis kovin vaativalta koneistustyöltä sorvata normipultista (Hemulihan sano ½" UNC) tuommoista nippaa banjolle?  ::)
Joo helppoo ja nopeeta tehdä neulaventtiilille istukka, jengi tekee niitä koko ajan ne ei vaan puhu siitä. Mä varmaan tekisin koko kaasarin ite kun on niin helvetin helppoa. Sitä paitsi se on ihan älyttömän ihanaa kun kaasari tulvii ei koskaan tarvii lisätä öljyy ja pysyy koneen osat koneen sisällä puhtaana.

Mä kokeilisin hommaa kumiletkun missä ysikymppinen mutka valmiina ja sellasen pakoputken suojapellin mikä tulee kiinni klemmareilla se eristää niin hyvin ettei haittaa vaikka letku olis kiinni siinä pellissä. S&S kaasarin mukana ainakin joskus tuli sellanen letku. Kysy Hot Bikesta saattaa löytyä ihan hyllystä?

Tsiikasin ton kuvan uudelleen eihän toi ole edes lähellä menee tod näk pelkällä lämpösuojapellillä.

Hemuli

Niitä valmiita ysikympin kumiletkumutkia löytyy vaikka Biltemasta - kasi- ja kymppimillistä on hyllyssä. Mulla on tota toisessa pyörässä, hyvin on kestänyt.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Täytyy nyt itekkin sanoo, että ei mun mielestä ole kovin tarkotuksenmukaista alkaa sorvauttamaan ihan kaikkia kilkkeitä itte, varsinkaan kun tosta on vähän vaikeeta saada tarkkoja mittoja mitenkään.

Juotoshomma olis ihan ok muuten mutta en ole sitä ennen harrastanu, enkä nyt hommaa vehkeitä sen takia ja ala pilaamaan tota nykyistäkin nippaa. Nyt mennään kojisputkilla ja odotellaan (varmastikin ylihintaista) kulmalähtöä. Tuosta kulmaan muotoillusta letkusta en ollukaan tietonen, sehän vois olla hyvä.

Nyt on tullu ajeltua parisen sataa kilsaa ja sen verran kokemuksia, että: Eilen jo useemman kilsan ongelmitta ajettuani, kiihdytin kakkosella reilusti, rötäs yläkierroksilla, vaihdoin kolmoselle, rötäs heti kun avasin kaasua. Ajoin parkkiin ja käynnistelin parin tunnin päästä uudelleen, lähti suht ok käymään. Liikenteeseen lähdettyäni ei kestäny avata puolta kaasua enempää, kun alko rötäämään, paukuttamaan putkessa ja meno puutu ihan selkeesti, pintakaasulla toimi hyvin.

Tätä jatku kolme neljä kilsaa, kunnes alko asteittain paranemaan ja loppulenkistä jo tuntu pelaavan normaalisti. Tänään piti lähteä ajamaan, mutta ei millään käymään. Välillä yski kaasarissa, välillä paukutti putkessa ja kokoajan potki takasin, tai just ja just lupas. Kun lähti käymään, ykköspytty luhnutti vaan hengettömänä mukana Katoin venttiilien välykset uusiks, ei ongelmia. Sytkän kärkiväli oli pienentyny selvästi, jonka laitoin kuntoon.

No, tämän jälkeen uudet yritykset. Kauheeta polkemista ja kikkailua eri konsteilla, kunnes vihdoin käymään. Kaiken tän jälkeen, kylmäkäynnistyminen on mun mielestä vaikeutunu huomattavasti. Toistuvat piirteet on, että kokoajan yrittää potkia takasin ja pössäyttää usein kaasarissa, tai sitten ei lupaakkaan. Osaako joku nyt sitten heittää lonkalta, tarttisko enemmän/vähemmän praimausta, kaasua/ei kaasua?

Lämpimänä tuntuis olevan vähän helpompaa ja niksi siihen on EHKÄ se, että avaa kaasua ihan hitusen ja potkasee määrätietosesti. Muuten potkasee takasin ja aivastaa kaasarissa. Käyntiin lähdettyään pelaa ihan pirun hyvin ja tehdassäädöissä oleva Sössö toimii ilman kiihdytyspumppuakin mainiosti.

Nyt kuitenkin säätelin päivän lopuks korvakuulokierroksilla, ton Kokkosen ohjeen mukaan kaasaria, mutta eipä ne asetukset paljoo poikkee tehdasarvoista. Eli päivän kysymys on, että onko kaasariin aivastelu ja takapotkut selkeitä merkkejä jostain?

petejiiii

ei jaksa lukee taaksepäin, mutta minkäslainen sytkä sulla oli, vissiin normi kärkipeli. Ennakkolimput paskana tai jouset tai jotain muuta hämminkiä siellä puolella vois epäillä, ehkä.

Mike LeCoq

Ihan uus kärkijakaja, jonka limput ja niiden jouset on täysin kunnossa.

Kiiski

Olet kai tukenut sen kaasarin jotenkin, ettei ole pelkällä imusarjalla kiinni? Vois olla imuvuoto tai tulppa kyykänny. Samaten noi tynkä putket vaikuttaa ton kaasarin toimintaan paljon. Se että pitää olla kaasu auki lämpimänä viittais siihen että tyhjäkäynti piiri olis paksulla. Mutta oikeesti mahdoton sanoa missä vika kun tollaset putket henkilökohtasesti en viitsisi nähdä vaivaa löytää säätöjä noiden putkien kanssa tod näk mahdotonta ja putkien vaihdon jälkeen sama uusiksi.

Hemuli

Jos sulla on sen ihan uuden kärkisytkän mukana tullut konkka niin vaihda se ensimmäiseksi Blue Streak -merkkiseen. Mulla katos henki siitä kiinankonkasta alta sadan kilsan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Sytkä on toi Hot Biken neulalaakeroitu versio. Oon tosta Blue Streakista joskus aikasemminkin pelkkää hyvää lueskellu, eli täytyy varmaan testata sitä. Kaasari on tuettu kyllä, ihan imusarjan ja kaasarin liitoskohdasta.

Hemuli

Konkan pettämisenhän näkee helposti kärjistä - jos niihin on päässy tulemaan piikkiä niin peli on selvä. Samanlainen neulalaakeroitu paketti mullakin oli josta se konkka antautui heti ensiajoilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

spn

Katto nyt tulpat, varsinkin jos on ollut paljon käynnistelyä ilman, että roippeella on juurikaan ajeltu..
Mulla lähes kaikki ton suuntaset käyntihäröt on johtunut tulpasta, tarkemmin sanottuna takapytyn tulpasta. Mulla toki Cranen sytkä ja Bendixin kaasari. Oma kylmäkäynnistys manööveri on seuraava.
Hana auki pari ruikkausta kaasua, kaks potkua, virta päälle, puristus kohdilleen, ruikkaus kaasua ja tulille

Mike LeCoq

Tulppia seurailin ekaa kertaa eilen. Ajoin about 10 kilsan mutkalenkin reilusti kierrättäen ja muutenkin aktiivisesti. Tämän jälkee parkkeerasin ja sammutin mahd. nopeesti ja tsekkasin tulpat. Etupytyn tulppa oli kierteen reunoilta nokinen ja elektrodi oli hyvä tumman harmaa. Takapytyn tulppa oli myös reunoilta nokinen, mutta keskielektrodi oli huomattavasti etusta vaaleempi, lähes valkonen.

Heitettiin vielä lenkkiä vähän iisimmin ja satunnaisia nykimisiä ja paukutteluita lukuunottamatta, pyörä pelas edelleen hyvin. Lenkin jälkeen tarkastin tulpat ja molemmat oli tumman harmaita, tosin etupytyn tulppa huomattavasti tummempi. Täräytin vielä käymään ja suihkuttelin jarruputsia imusarjan ja kaasarin tienoille, eikä kierrokset siitä kuitenkaan noussu.

Tänään silti paneuduin imarin tiivistykseen ja avatessani, imusarjan paikallaan ollessa hitsaamaani kannaketta huomasin, että se oli ehkä hitsatessa hieman vedelly ja pääsi näin vääntämään imaria kumminkin vähän raolleen. Kohdistin imusarjan uudelleen ja kietaisin sähkärin teippiä o-renkaiden ympärille, pantojen alle. Tämän jälkeen hitsattu kannake niin, että se ei pakota imaria mihinkään suuntaan.

Varsinkin kylmänä käynnistyminen helpottu huomattavasti ja lämpimänäkin tuntuis olevan suht johdonmukanen. Edelleen poksahtelee sillon tällön ajossa ja varsinkin moottorijarrutuksella paukuttelee, mutta taitaa olla ihan normaalia. Kaikinpuolin kuitenkin muuten tuntuu pelaavan pirteämmin ja yläkierroksilla tuntuu olevan enemmän vetoja ja saundi terveemmän ("paksumman") kuulonen. En tosiaan liikaa ressaa noiden väliaikaisputkien kanssa, kun kyllähän nekin varmasti vaikuttaa käyntiin. Yllättävän hyvin kuitenkin kaasarin säädöt löytyy alueelle, eikä paljon poikkee tehdasasetuksista.

Eli parempaan päin mentiin ja tän päivän ajeluiden saldo oli vaan yks hukkunu girderin mutteri ja toteamus, että satulan jouset ei jousta pätkääkään. Perseen puutuminen on todella havaittava tosiasia.

spn

Mulla kun ollut noiden tulppien kanssa ongelmia, niin ihan uteliaisuuttani kysyn, mitkä tulpat sulla on käytössä?