Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

Mike LeCoq

Tikapuusissy on jäänteitä viimesyksyisestä hippivisiosta, joka on nyttemmin vähän laimentunu. Pakoputkien lyhentyessä ja lookin muutenkin muuttuessa vähän sporttisemmaks(?), näytti toi hoijakka omaankin silmään heti vähän pökkelöltä. Katotaan ny, miten se muotoutuu.

Make

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 04 toukokuu 12, 14:28:47
kun ei oo enää pakotetta rakentaa pyörää kahdelle.

Ei! Nythän siitä kyytiin pyrkijöiden jonosta vasta voi hyvällä omallatunnolla poimia mielentilaan sopivan leidin kun ei olue tarvetta selitellä että kuka se siellä taas rkkui mukana.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Spöke

Toi on niin linjakas ja matala mopotin, että jättäisin koko sissyn pois.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Make - 06 toukokuu 12, 22:10:59
Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 04 toukokuu 12, 14:28:47
kun ei oo enää pakotetta rakentaa pyörää kahdelle.

Ei! Nythän siitä kyytiin pyrkijöiden jonosta vasta voi hyvällä omallatunnolla poimia mielentilaan sopivan leidin kun ei olue tarvetta selitellä että kuka se siellä taas rkkui mukana.

Käsistään kätevänä miehenä saa myös "erityispisteitä", kun tyttösen laulaessa lalalaa korjailee rautaporsterin takaisin kulkukuntoon jossain Ypäjän seudun tienvarressa! :)
Long John Stroker

Make

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 06 toukokuu 12, 22:47:22
Lainaus käyttäjältä: Make - 06 toukokuu 12, 22:10:59
Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 04 toukokuu 12, 14:28:47
kun ei oo enää pakotetta rakentaa pyörää kahdelle.

Ei! Nythän siitä kyytiin pyrkijöiden jonosta vasta voi hyvällä omallatunnolla poimia mielentilaan sopivan leidin kun ei olue tarvetta selitellä että kuka se siellä taas rkkui mukana.

Käsistään kätevänä miehenä saa myös "erityispisteitä", kun tyttösen laulaessa lalalaa korjailee rautaporsterin takaisin kulkukuntoon jossain Ypäjän seudun tienvarressa! :)

Jos rautaporsteriin nyt mahdollisesti tulee joku vähäpätöinen tekninen häiriö, niin yleensä ne ovat ajastettuja tällaisia tilanteita varten yleensä kahdesta syystä:
1. voi näyttää tytöille teknisen osaamisensa kun korjaa mahdottomalta vaikuttavan vian
2."meidän täytyy jäädä nyt yöksi johonkin"-taktiikan vuoksi.

Nämä täsmäviat on kuitenkin pro-juttuja, joita ei ihan kenen tahansa kannata yrittää. Monesti tien päällä näkeekin yksinäisiä rautismiehiä harjoittelemassa näitä trikkejä.
Monet testaavat sitten äijäporukassakin muka-vian uskottavuutta ärjyen miehekkäästi pyörän ääreen polvistuneen "mikä perkele siihen nyt taas tuli"-tyyppisiä kredibiliteetin kannalta robusteja peilin edessä ennalta harjoiteltuja lauseita. Itse käytän nauhuria äänensävyn harjoittamiseen.
Tässä jos missä huijauksen uskottavuus on koetuksella, ja siinä onnistuessaan voi rautapääuros siirtyä sitten lihajonojen ääreen.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kiwi

Jos rautapää jää miesseurueessa tien pientareelle, tulee siltä kysyä että oliko ne muut homoja vaiko se itse. Sitten sitä pitää maaritella käyntiin uhkaamalla käyttää toista rautapäätä seuraavalla ajokerralla. Rakas pyörä saattaa joskus myös jättää miehen lomalle monen sadan kilometrin päähän pirttihirmusta...

Ai nii, hyvältä näyttää!

Mike LeCoq

Hyvää rautishuumoria näköjään viljelty, mutta nyt on aika esittää uutta aihetta kritiikittömälle ja kaikinpuolin muutenkin estottomalle kehumiselle ja selkääntaputtelulle.

Sain vision pakokaasunpoistimista, jonka toteutin välittömästi ja päämäärä kirkkaana mielessä. Siinä viheltelin menemään ja muistin ottaa huomioon kiksin ja vaihdekepin liikeradan, joista toinen on joskus hyökännyt pilaamaan yhdet hyvät putket.

Putket valmiit, enter "flhx": "Hmmm... Mites toi bensalinja..?"

Ainiin, se etuputki menee nyt tosiaan vähän turhan läheltä kaasarin pohjaa ja tossa Sössössä taitaa lähtee vielä paskamaisemmin toi letkulähtö suoraan alaspäin, kun aikasemmassa läppäkeihinissä.

Eli kysymys kuuluu, saako tohon Super-E:hen letkulähdöks jotain ysikymppiä, banjoo tms? Ja kuinka suurena ongelmana porukka yleensä pitää sitä, että putki keittelee bensoja kohokammiossa ja lämmittää imuilmaa? Joku lämpösuoja tohon putkeen on tarkotus tehdä jokatapauksessa, mutta..






leafhill

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 10 toukokuu 12, 08:23:47Super-E:hen letkulähdöks jotain ysikymppiä, banjoo tms?
Mulla on tämmönen kiinni.

Mutta tuota "kantaosaa" on aika pitkälti alas, ennen mutkaa.
Voihan alkuperäiseenkin yrittää juottaa jotain kulmapalaa kiinni.

Jack

ja se bensaletku siellä pyttyjen välissä lohkon päällä makaamassa ei kuumene... ;D

Tahtoo sanoa, anna mennä vaan.
Flatheads!!!

Hemuli

Toi sössön bensaliitin on siitä vittumainen että se ei ole millään tunnetulla nippakierteellä vaan muistaakseni UNC 1/2".

Yllättävän pienikin ilmarako riittää lämmön eristämiseen, tätä voi demota käyttämällä moottorin lämpimäksi ja kokeilemalla kuinka lähelle pakoputkea pystyy käden viemään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 10 toukokuu 12, 09:15:24
....käyttämällä moottorin lämpimäksi ja kokeilemalla kuinka lähelle pakoputkea pystyy käden viemään.

No pakoputkeen kiinni tietty, mut sit palaa nahka. (tähän sellasia näsäviisaan näkösiä hymiöitä)

Juu oli taas hyvä tilannekomiikka kun astelin Miken tallille, oli just saanu putket muotoonsa. "Hei, tuus kattoo kun tein putket", "Juu, toihan näyttää hyvältä. Mut tota,yks juttu, mites sä aattelit bensaletkun kiinnittää kun menee toi nippa noin lähelt putkee?" Hetki hiljaista ja miettivää tuijottelua putken vieressä,sit Mike synkällä äänellä "Pitääks sun ny kaikki tollaset huomata..." Eli pakoputket oli hyvät ennenkuin tulin paikalle...Mä näköjään onnistun pilaamaan osat niinkin että en ees koske niihin.

Tota ilmatilaa pakoputken ja kohokammion välis spekuloitiin, eka dumasin että voipi tulla ongelmia kesähelteillä kuumana käyvän urheilukoneen kanssa käynnistyksissä. Mut sit totesin et kun ei itel oo kokemusta kuinka sössö tollases käyttäytyy ni ei muuta ku kokeilemaan. Ja onhan tollasia putkia nähty laitteissa. Bensaletkua hetki taivuteltiin paikoilleen, mutta menee aika kulmalle heti nipan kohalla ja tarvis virittää letku kiinni jostain että ois veto kokoajan poispäin pakoputkesta. Joku 90 siihen täytys askarrella.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jack

juottaa siihen nippaan kupariputkee pikkusenmatkaa. Helppoa ja halpaa...
Flatheads!!!

Mike LeCoq

Kesän ekat testilenkit heitetty, törkeillä väliaikaispakareilla varustettuna. Tällä hetkellä sähköt on mallia pikapikaa vedetyt, eli vaativat viimeistelyn monen muun pikkujutun ohella. Teknisesti uutta viimekesästä on rempattu loota ja tehdassäädöissä oleva Sössön Super E.

Molemmat tuntuis pelaavan pirun hyvin, näin parin kilsan rundin jälkeen. Ei lähde ryömimään, kun laittaa vaihteen silmään ja pitoakin löytyy vedättäessä. Käynnistyvyys ja käyntikin tuntu paranevan, sohloon ja murjottuun läppä-Keihiniin verrattuna.

Pistin tilaukseen tuon ysikympin lähdön kaasariin, mutta sen saapumista odotellessa testaillaan noilla erillisputkilla, ettei letku pala puhki. Itellä kun ei oo kaasuvehkeitä, niin ei toi mutkan juottaminen orkkislähtöön taida oikein onnistua.


Pekka äL

Eiks toi bensaletkun liittäminen onnistuis ihan tavallisella banjoliittimellä?  ???
Silloin letku lähtis vaakasuorassa...
HD Electra Glide M8

Mike LeCoq

Ei tuo oikein käy, kun lähtö on tämän näköinen mutikka.