Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

flhx

Mul ois tohon semmonen neuvo minkä ite oon hyväks havainnu eli jos alkaa tuntua siltä että pyörän rakentelussa jokin osa tai osakokonaisuus ahdistaa niin hengähdä syvään ja unohda se ongelma hetkeks. Sitten voit siirtyä pilaamaan jonkun toisen osakokonaisuuden fillarista. Näin mä olen aina tehny.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

mielikuva

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 12 helmikuu 12, 18:42:35
Perkele ylikokorullat, jotka tuli hoonauksen kylkiäisenä on nekin näköjään liian isot, ei mee kaikki rullat paikalleen. No täytyy kohta vetää makkaraa naamaan, että saa verensokerit kohdalleen, eiköhän tää sitte taas helpota.

Mulle sanoi kuumapyörän Herra, että kun laitta ylikokorullat niin niitä tulee yksi vähemmän kuin alkuperäisiä. Jos tästä on apua  ;D

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: mielikuva - 13 helmikuu 12, 14:31:09
Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 12 helmikuu 12, 18:42:35
Perkele ylikokorullat, jotka tuli hoonauksen kylkiäisenä on nekin näköjään liian isot, ei mee kaikki rullat paikalleen. No täytyy kohta vetää makkaraa naamaan, että saa verensokerit kohdalleen, eiköhän tää sitte taas helpota.

Mulle sanoi kuumapyörän Herra, että kun laitta ylikokorullat niin niitä tulee yksi vähemmän kuin alkuperäisiä. Jos tästä on apua  ;D

Joo jääkö siis yhtä vajaaksi? Sinne jää just semmonen rako että näyttäis just mahtuvan vielä yks mut ei kumminkaan mahdukkaan.
A.K.A. Rambe

Mike LeCoq

Ahaaaaa ::) En osannut tollasta odottaa, mutta kai se on uskottava. Siis nimenomaan niin käy, että se 23. rulla näyttäis menevän mutta jää kuitenkin säteen verran kanittamaan, eli en edes mä oo niin tyhmä että oisin koittanu kirveellä sitä sinne. Stanukokosiako sitten menee kuitenkin se 23 kpl? Mikähän siinä on ideana, tollasessa välissähän pääsee rulla käymään aika vinossa jos niikseen tulee..

mielikuva

Näin se mulla meni. Ohje joka auttoi kaljuuntumiseen.  ;)

eeko

Kyllä se puolen rullan välys on ihan
normihommaa. Joskus tehtiin yhteen
moottoripyörään keskitapin laakerointi
niin, että hiottiin kiertokangen reikää ja
täytettiin se rullilla ja välys oli juuri tuo.
On kestänyt. En nyt tähän hätään löytänyt
ohjeita interwebistä, muistaakseni jostain
vanhasta laakerikirjasta tuo napattiin.
-eeko

flhx

Mitä helevettiä ?? Siis onko täällä nyt meininki niinku mulla pannun kanssa eli mitään ei ikinä tapahdu ?? Ei se ny saatana käy, pitääkö mun ny tulla takasin täältä Floridasta, siis niinku tällä hetkellä täältä Cocoa Beachilta jossa on vaan 29c lämmintä,aurinko paistaa eikä siis tippaakaan lunta. Eli siis niinku lämmintä, silleen niinku just päinvastoin kun siellä Suomessa tällä hetkellä?Kun siellä on muniin asti lunta. Tietsä? Siis kun tääl on tosi lämmin ja siellä ei oo. Joko rupee tapahtumaan vai pitääkö vittuilla lisää? Häh? Tajuutsä?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Mike LeCoq

No nyt vähän äkkiä sitä ehjää enskakoppaa tännepäin sieltä niin ihanasta ihmemaasta, missä on paljon lämpimämpi ja vähemmän lunta kun täällä (ja halvemmat enskakopat). Siitähän tää koko projektin onnistuminen on kiinni!

Eivaa, kaikenmaailman pikkunippeleitä on joutunu tilaileen, että on saanu aina pikku pätkän edistyyn. Nyt säästellään rahoja ja ihmetellään, kun edelliset pikkunippelit ei mee muokkaamatta paikalleen. Täytyy kyllä sanoo, että melkosta kuraa on noi Custom Chromen kiksiakselin puslat. Ensinnäkin jälki on tosi karkeeta ja kun isoimmat röpöt on saanu hiottua niin joutuu toteemaan, että puslien sekä sisä- että ulkohalkasijasta joutuu hiomaan reilusti pois, että menee edes paikalleen. Olis vaan pitäny töissä sorvauttaa moiset, niin ois ollu laakista paljon paremmat.

Vaihteisto sentään on kasassa, tosin jäin ihmettelemään kun pääakselilla ei ole nyt ollenkaan sivuttaisvälystä mutta ehkä se hakee paikkansa, tai sitten neulojen asennuksessa käytetty rasva vähän ahdistaa...

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 29 helmikuu 12, 09:18:10Ensinnäkin jälki on tosi karkeeta ja kun isoimmat röpöt on saanu hiottua niin joutuu toteemaan, että puslien sekä sisä- että ulkohalkasijasta joutuu hiomaan reilusti pois, että menee edes paikalleen.

Eikös tuo ole vaan hyvä juttu kun pitäähän puslat asennuksen jälkeen protsata kun saattaa sisähalkaisija muuttua paikalleen laitettaessa eikä välttämättä ole edes linjassaan (vrt. nokkakopan puslan protsaus). Samoiten ulkohalkaisijassa ylimääräinen on vaan plussaa jos se puslan pesä on venähtänyt ja sen joutuu poraamaan isommaksi jotta siitä tulisi pyöreä.

Mike LeCoq

Onhan se totta tietysti tuokin, en vaan osannu ajatella tota kiksiakselin linjaa niin tarkkana kohteena.

Mike LeCoq

Noniin, ompahan tääkin laite taas edistyny jonkin verran. Laatikon ja enskan kasauksessa oli omat ongelmansa, kun työn suunnittelu tökki ja näinollen projektista tuli melkosta nykimistä ja pikkuhilujen tilailua viikon välein.

Sain kuitenkin kamat nippuun, ronttasin moottorin alakerran pajalta ylös talliin ja laitoin runkoon kiinni. Jostain syystä olin jättäny vaihteiden testaamisen aikasemmin väliin ja nyt, kun koitin vaihdekepin kanssa niin siellähän se vaihdeakseli pyöri valtoimenaan lohkon sisällä.. No ei muuta, kun laatikko uudestaan ulos ja akseli oikeelle paikalleen. Sitten vielä kerran uudestaan, kun lohkosta korkkas trapdoorin pultin kierre. Kierteen teko ja takas kiinni, nyt tuntuis toimivan.

Kerätessäni aikasemmin motivaatioo laatikon irrottamiseen, mallailin öljytankkia paikalleen ja jalkatappien uutta paikkaa. Tässä vaiheessa ollaan taas siinä pisteessä, että kunhan saa fillarin suht siististi ajokuntoseks, niin viimeistellään sitten ajokaudella tai tehdään uusiks ens talvena.

Kuvissa öljytankki on varmaankin lopullisella paikallaan, mutta suodattimelle täytyy vielä tehdä johonkin kohtaan kiinnikkeet. Jalkatapit tulee suurinpiirtein noille sijoilleen kakkospytyn kohdille, kun näyttää enskakopan alareunassa olevan sopiva kolo noilla paikkeilla. Melkonen muutos ajoasennossa viimekesäseen, jolloin tapit oli ihan etulinjassa.

Hemuli

Huomattavasti paremman näköinenkin tulee keskitapeilla. Toi öljypytty tulee kyllä jakamaan mielipiteitä, ei siitä sen enempää ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Saattaahan toi öljytankki olla ehkä linjakkain ja huomaamattomin malli ikinä.. tai.. Nyt, kun fillarista tulee entistä kapeemman näkönen muilta osin, niin pistäähän toi tiiliskivi vähän silmään mutta katotaan nyt miltä näyttää valmiina.

bootsi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 12, 12:15:43
Toi öljypytty tulee kyllä jakamaan mielipiteitä, ei siitä sen enempää ;)...

Kiwi

Miksi tehdä siitä noin ennalta-arvattava? Teet tämmösen muttet kuitenkaa: