Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

Mike LeCoq

Joo, en ihan ensimmäisenä olis tajunnu noita jousia katsastaa, ellei ois ollu pakko irrottaa koko sytkäyksikköö. Varsinkin, kun pyörä oli ajosta sammutettu. Mut ei sua jakke yhtään sapeta, että nää pojat yllyttää mua leikkeleen tota sun taideteosta? :D Btw. mun kyytiläiset ei saanu juotua kaikkia sun myymiä kaljoja sillä Tampereen reissulla, vaikka yritin yllyttää.. Melko onnetonta.

jakke

eikäkö laikka pyöriin vaan..

-j

Mike LeCoq

Noniin, nyt on öljytankkia pilkottu siihen malliin että tilavuus on varmaan jotain litran luokkaa.. Alkuun näytti hyvältä, kun tein tunnelin keskelle tankkia ja sain sen upotettua nätisti rungon pystyputken ympärille, renkaan eteen. Ei helvetti voi olla näin helppoa ja ihanaa. Ei niin..

Melko pikaisesti kävi ilmi, että ketjuthan siinä tulee tielle. Suunnittelu ja mittailu ei oo mun vahvuuksia ja monesti tulee vaan tehtyä tohinalla ja sitten korjailtua jälkiä sieltä täältä. Nyt yritin suunnitella, mutta varmaan ihan vaan huvikseni unohdin noi ketjut, vaikka oon jo aikasemmin todennu että ne vie aika ison tilan tolta tankilta.

Pakko oli alkaa siivuttaan tankin päätyä, jotta saa ketjuille tilaa. Mielessä kävi tietysti aktiivisen ketjuvoitelun rakentaminen ja laittaa kedjet kulkemaan tankin läpi.. Voi olla, että joutuis tankkaan öljyä aika tiheeseen.



*SLÄPS* "Voi rähmä.."

Ehkä paras ratkasu jonka keksin on levittää tankkia "pituussuunnassa" (miten kenenkin avaruussilmä hahmottaa), kuten seuraaviin kuviin oon yrittäny piirtää. Alaspäin meneminen olis varmaan siistein ratkasu, mutta sitten joutuisin muokaamaan putkia tankin sisällä ja siihen ei nyt ole oikein välineitä, eikä niihin käsiks pääsyn jälkeen olis tankista muutenkaan enää mitään jäljellä.







Tuli sitten tuhottua viimesetkin aivosolut, piirtäessä tota vikaa rautalankakuvaa. Ihan kun noi kaks ekaa ei ois ollu tarpeeks vaikeita, huhhuh.. Tiedä sitten onko edes oikein ja onko siitä kenellekään mitään iloo, mutta ehkä teille se kuningasidea selviää.

Iloa aiheutti mielikuvan lähettämä joululahja, käytetyn pääakselin muodossa. Kiitokset vielä kerran siihen suuntaan.




Hemuli

Mulla oli kyllä mielessä että olisit säilönyt ton octopöntön johonkin hyllyn nurkkaan ja taitellut suorasta pellistä paremmin runkoon sopivan leilin. Käyhän se tietty noinkin ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Mun täytyy erikseen kehua nyt että just noin mäkin aina teen. Kaikki palasiks ja sit miettimään.  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

rodchop

Jos tota käyttäsin, niin olisin kolonnut tuolleen ketjulle, olis pysyny muoto samana yms.
Tuonne poteron ylä reunaan laitat vilä teflonii tai nailonii..
HOG Forever Forever HOG

Tony

^..nii tai leikkuu olisi voinut olla ketjulinjan myöntäinen, mut hyvä tuosta vielä tulee

Mike LeCoq

Kaikki noi vaihtoehdot tuli kyllä käytyä läpi. Kokonaan uuden tankin tekoon ei oikein riitä resurssit, vaikka kanttikone ja materiaalia on töissä, niin en kehtaa siellä ainakaan nyt touhuta näin mittavaa projektia. Kolo ketjulle oli kyllä suunnitelmissa mutta tuli pelko, että ketjut viipottais niin hurjasti joka suunnassa et ois saanu tehdä ison kolon ja sit ois näyttäny suulta josta puuttuu hammas. :) Ketjulinjan myötäinen viiste oli pitkään mielessä mut ajattelin, että pidetään kaikki leikkuut kuitenkin vaaka/pystysuorina. Kauheeta selittelyä, mut katotaan mitä tulee. 8)

Don Quijote

Katso vielä tuolta pari sivua taaksepäin se yksi postaamaani kuva öljytankista. Jos sillä idealla?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Mike LeCoq

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 31 joulukuu 11, 11:25:04
Katso vielä tuolta pari sivua taaksepäin se yksi postaamaani kuva öljytankista. Jos sillä idealla?

Juu, ei sekään ratkasu oo vielä pois suljettu. Ensisijaisesti koitan kuitenkin saada aikaseks ihan ns. perinteistä tankin muotoa, sillä tykkään enemmän "irtonaisista" muodoista kun yhteensulautuvista.

spn

Asenne on kohdillaan. Juuri mun moton mukaan: " Kun muut vielä miettii niin mä oon jo kerenny tehä viis virhettä"

Mike LeCoq

#86
Trojetti jatkuu uuden, ah niin kimaltelevan satulan ja uuden loksun mallailulla. Pelkäsin vihreää fleikkisatulaa ja samanvärisiä tuppeja hankkiessani, että molemmat hyppii silmille mun kulahtaneesta mustavalkosesta ratsusta. No, kyllähän ne erottuu mutta mun mielestä ei vielä liian räikeesti ja vihreetä fleikkiä oli pakko saada, niin...



Tällä foorumilla varmaan kaikki on sen verran kurkoja chopperirakentajia, että toi lokasuojan säteen/leveyden muokkaaminen seuraavalla tyylillä on ihan eilisen uutisia. Ite olin aiheesta aikasemmin vaan lukenu mutta nyt tuli tilanne, että uus loksuaihio ei tietenkään sopinu heittämällä paikalleen. Lokari oli liian kapea ja säde oli liian suuri.

Lunttasin ohjeita tuolta: http://www.lowbrowcustoms.com/index.php?l=page_view&p=tech_how_to_radius_motorcycle_fender ja ryhdyin tuumasta toimeen. Seuraavassa kuvassa alkutilanne.



Sitten vaan asetellaan työkalut..



Ja muutaman vääntely/mallailukerran jälkeen istuvuus parani huomattavasti.



Yllättävän näppärä ja toimiva konsti muokata lokaria, kunhan vaan käyttää malttia että tulee kammettua tasaisesti ja suunnilleen samalla paineella koko matkalta. Tämä siksi ettei tule vekkejä ja ettei loksu jää rusetille.

Pajatuksen taustamusana soi sisälmyksiä mylläävä groove: Orange Goblin - Born With Big Hands

flhx

Jahas, ekaa kertaa palstalla varmaan sitten syyskuun, hyvä että täälläkin tapahtuu jotain ettei tarvi hermostua. Täytyy muuten poiketa joku ehtoo, olen ollut aivan luvattoman saamaton aiheen suhteen.

No nih, nyt alkaa löytyä pyörästä fleikkisatulaa ja kunnon asennehoijakkaa, herra Mike "mua ei kyllä oikeen noi hippitsopperit iske" LeCoq..heh...Niin sitä asennetta saadaan vähitellen taottua herran kaaliin kun pitkään puuduttaa. Satulan asentoa/kallistusta saattaa joutua vielä hieman miettimään ettei infernaalisella raivolla pauhaava rautavoima sinkauta persausta takaloksun päälle ? Ja takaloksua hiukka lyhyemmäks, sais loppua lähemmäs hoijakkaa. Tuostahan tulee muuten vielä mieleen arlennessimäiset taildraggerviritelmät, hyi saatana mitä homostelua. Sää oot vielä Mike niin nuori ettet tiiä mitä noi nessin taildraggerilokarit oli, mää tuon sulle joku päivä pari amerikanlehteä 90-luvun alusta niin oksennetaan ja nyyhkitään inhosta yhessä kun katellaan nessin hirvittäviä aikaansaannoksia(nii ei ne niihin lokareihin loppunu ne hirveydet).
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

spn

Lokarin pituushan on hyvä. Etureuna vaan on liian ylhäällä, mistäs Mike hommasit ton lokarin?

Mike LeCoq

Don't get your panties in a bunch boys! Siis tuossa ekassa kuvassa on loksu lopullisella paikallaan, eli etupää ulottuu alempien runkoputkien tasalle ja takapää jää öpaut 20cm sissystä yli. Kävi mielessä, että vois ehkä olla vähän lyhyempi takaosasta, mutta eipähän paska roisku selkään. Enkä ihan heti viitti ruveta lyhentään, kun ois ollu parempi ottaa etupäästä pois.

Eikä tosta nyt sentään taildraggeria saa (kävin kattoon kuvia, tiesin tyylin ja oksettavia ovat, mut voidaan silti oksentaa ja nyyhkiä vielä yhdessä). Satula on vaan tiputettu siihen kohtaan missä se pysy tasapainossa, joten ei oo lopullinen paikka. Ei oo ees kiinnikkeitä ja saranoita tehty viä. Hra. Asennekasvattaja on tervetullut vittuilemaan paikan päälle joku ilta, niin eiköhän me saada taas jotain älyttömiä ideoita istutettua mun päähän. Suurin päänvaiva tällä hetkellä on toi öljytankki..

Lokarin metsästin Jyväskylän swapin isolta puolelta, sieltä kaiken Solikkascheissen seasta.