Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

Kaaleppi

Suunnilleen samoilla mentiin täälläkin.
Noi jouset/limput on vaan täysiä paskoja nykyään. Valmistetaan ilmeisesti Thaimaalaisesta joulutinasta. Kuvastakin näkee että toi limpun reikä on kulunut jo melkosoikeaksi, sit  se limppu raapasee lohkoon kun oikeen antaa runtua niin kyllä siinä jouset oikee.
Hankin keväällä Riveran keskipako setin ja se on osoittautunut ihan kelvolliseksi.
Kaveri taas laakeroi noi limput jollain pikkulaakereilla ja niistä tuli hyvät.

Tuukka

C.O.G.

Mike LeCoq

Kaikenmaailman laatikkoremonttien ja sähkötöiden keskellä, tuli inspiraatio väkertää uus sissy. Joku tollanen kolmihaaranen 70's tyylinen on jo jonkin aikaa pyöriny mielessä ja tollanen siitä nyt tuli.



Älkää välittäkö haarojen erimittaisuudesta, se ei oo vielä valmis. Täytyy toi korkein kärkikin ehkä vielä koristella jollain provosoivalla symbolilla..

Seuraavassa kuvassa näkyy öljytankin uusi paikka. Tankki on siis asennettu offsettinä tonne alas, eli vähän hassusti töröttää runkolinjasta ulkona, kun täytyi väistää ketjuja. Uskon kuitenkin että ulkomuoto tasapainottuu, kun putket tulee vastapainoksi toiselle puolelle. Akku (Hellalaatikko) tulee sitten tohon tankin yläpuolelle.



Jaaa saa haukkua!

Kiwi

Ite en uskaltais jättää öljysäiliötä noin alas, laittaisin mielummin toho akun paikalle... Iha vaa varmuuden varalta :D Mutta koita toki noinki, ja kerro sitte mite öljyt kiertää, nii ei tartte täällä turhaan pelätä :-X

Make

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 28 joulukuu 11, 21:28:10
Älkää välittäkö haarojen erimittaisuudesta, se ei oo vielä valmis. Täytyy toi korkein kärkikin ehkä vielä koristella jollain provosoivalla symbolilla..
Jaaa saa haukkua!

Tee niistä haaroista huomattavan erimittaiset. On sitten taas tyhjänkyselijöillä puuhaa.
Ja sirppi ja vasara ehdottomasti sinne kärkeen.
Kato vaan että öljypänikkä jää reilusti pumpun yläpuolelle.
Mutta lääkitys sulla on kohallaan!
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Toi on todellakin pelottava tuo öljytankin sijoitus, kerran valuu tyhjäks ni jälki on karua, rataspumppu ku ei oikein ilmaa ime et jos virtaus katkeaa ja painovoima ei paikkaa ni kierto on sitä myöten loppu.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuukka

Liian alhaalla tai ei, mutta noin toi tankki näyttää tankilta joka on laitettu sivuun, ku ei oikeen muutakaan paikka löytynyt = töksähtää pahasti silmään.
C.O.G.

Kiwi


jyrggä

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 28 joulukuu 11, 22:26:15
Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 28 joulukuu 11, 21:28:10
Älkää välittäkö haarojen erimittaisuudesta, se ei oo vielä valmis. Täytyy toi korkein kärkikin ehkä vielä koristella jollain provosoivalla symbolilla..
Jaaa saa haukkua!

Tee niistä haaroista huomattavan erimittaiset. On sitten taas tyhjänkyselijöillä puuhaa.




Toveri Make on nyt juuri asian ytimessä.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Mike LeCoq

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 28 joulukuu 11, 22:55:10
Liian alhaalla tai ei, mutta noin toi tankki näyttää tankilta joka on laitettu sivuun, ku ei oikeen muutakaan paikka löytynyt = töksähtää pahasti silmään.

Oot oikeemmassa, kun arvaatkaan. Se on siellä just sen takia, kun ei oikein muualle mahdu. Tossa fillarissa on toi runkoratkasu sellanen, että se estää aika tehokkaasti perinteiset tankin sijoitukset. En uskalla nyt ruveta mittaviin runkomuutostöihin, mutta ton tankin pilkkomista vois vielä harkita. Sen verran moni taitaa olla yksimielisiä tankin arvelluttavasta sijoituksesta tällä hetkellä.

Tuukka

Joo älä ihmeessä runkoa ala öljytankin takia palottelemaan. Veistele ennemmin sopiva tankki tai choppaa toi olemassa oleva. Tossa pyörässä on oikein hyvä meininki, ei kannata pilata sitä millään hätäratkaisuilla.
C.O.G.

Make

Jollei runkoon voi tehdä tilaa öljysäiliölle, niin öljysäiliöön pitää tehdä tilaa rungolle.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

hapi

Tai laita se säiliö pystyyn. Jää öljyn pintakin ylemmäs.
British MCC Vierumäki

Hemuli

Tossahan on monta mahdollista ratkaisua. Ensinnäkin lähdetään siitä että teet sen leilin oikealle paikalleen satulan alle. Toiseksi, kuinka usein sun tarvitsee ottaa öljysäiliö irti? Tällä tarkoitan että teet sellaisen säiliön jossa upotus tolle pystyputkelle ja pönttö menee paikalleen vasta kun takarengas on irroitettu. Näin sen tein omaankin rautapäähäni. Aivan turha miettiä että siitä tulee hankala irrottaa, kerran kun pistät sen kunnolla kiinni niin se on siinä. Sitten joskus kun päätät maalata pyörän uudestaan tms. niin teet sen kuitenkin talvella ja rukki on joka tapauksessa tapauksessa palasina.

Teet vaan ihan reilun upotuksen tankkiin niin että se jatkuu pitkälle runkoputken etupuolelle. Jos haluat hifistellä niin teet aukkoon parilla ruuvilla kiinnitettävän peitelevyn.

Ja akku sitten siihen alapuolelle.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jakke

noihin keskipakois limpun säätäjän jousiin sanosin että niitä voi vaihtaa vaikka useemminkin..
mulla oli noi limpun reiät kulunu ja kun jousi katkes niin siellä ei ollut tilaa sekä limpulle että jouselle ja koko asetelma pyörähti jolloin mopo sammu eikä tullu ekana eikä tokana mieleen että siellä ois jotain tuollasta tapahtunu.
ei oikeen saanu sytkää kohdalle ennenkun oli uudet palikat..

ainoo kerta muuten kun ei vieny rautavoima tallille asti. (koputan hieman puuta)

-j