Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

Mike LeCoq

Nyt on pyörää tutkittu vähän enemmän ajan kanssa ja syy kummalliseen ajotuntumaan oli väljyys ohjainlaakerissa, sekä girderin ylemmässä t-kappaleessa, jonka reiän ilmeisesti emäputken läpi kulkeva akseli on syönyt hieman väljäksi. Ainakaan päällä olevan kuningasmutterin kiristämisellä ongelma ei poistu kokonaan. Myös keulan nivelissä on tosiaan hieman väljää.. Nyt koko keula liukuu akseleillaan sivuttaissuunnassa muutaman millin aina pyörää käännettäessä.

Iltaa kohden, ajominuuttien kasvaessa, huomasin tosin että on se kuskin tottumuksistakin kiinni. Ote kun alko rentoutua, niin ei pyöräkään harannut niin pahasti vastaan. Tuntuipa oudon kankealta sen jälkeen toi rotta Suzuki...

Kytkinlevyt tuli vaihdettua uusiin ja nyt tuntuis kytkinkin pitävän ihan normaalisti, tilalle tuli ryömimisongelma mutta ei niin paha, etteikö pystyis jaloilla pitään vastaan. Heikkoa latausta ehdin jo hetken miettimään, kunnes poikettuani paikallisella prätkätallilla, sain apua sen oikeaoppiseen mittaamiseenkin.

Todettiin toveri "flhx":n kanssa, että laturi ei lataa kunnolla, joten nykäistiin kaverin pyörästä laturi ja johan rupesi toimimaan. Siinä rupatellessa tuli pirusti hyviä neuvoja ja opastusta näiden pyhien lehmien harrastamiseen, että kiitosta vaan näin internetitsekin. Nyt täytyy kerätä energiaa uuteen vikojen korjaussessioon.

flhx

Laite tuli tosiaan nähtyä livenä, on varsin asiallinen härveli. Hieman puuhastelua mutta ei paha projekti. Ja mielestäni helvetin hyvä meininki että ekana harleyna lyödään kädet chopattuun rautapäähän. Vaatii jo asennetta. Joten hyvillä mielin varastettiin tallikaverin projekti-öölarista laturi ja annettiin lainaksi...

Tervetuloa uudelleen, autetaan se missä pystytään ja kaivetaan tiedot niihin asioihin missä ei heti pystytä. Tätähän tämä laji on. Itsellä ei rautistietämystä liikaa ole joten saattaa olla että työkeikoilla pääkaupunkiin tulen häiriköimään kyselyillä erään suhteellisen tunnetun rakentelijan tallille...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

mista

Hienoa lukea, kun ihmiset näkee toisiansa ja saa neuvoja yms toisilta harrastajilta. Itellä kans se tilanne, että ensimmäinen HD (rautis) rakenteilla ja välillä saa etsiä ratkaisuja kauankin netistä, kun en tunne yhden ainuttakaan alan ihmistä näiltä seuduilta.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

flhx

Tässä ihan välikommenttina että näin tuon "Miken" Gixerinkin livenä, helkkarin hauskannäkönen budjettifillari. Sopivasti rotattu mattamusta pyörä ja vaikka japanianmopot ei silleen ikinä mitään suurempia märkiä unia tai muitakaan fantasioita oo saanu aikaan ni on aika härskin näkönen laite kun on iso ja leveä nelipyttynen rivipata kun muu laite oli suht kapea ja "kevyen näköinen".

No, nyt ootellaan rautikseen uutta laturia saapuvaksi ja muutakin pikkunäpertelyä vielä on tyrkyllä, pyritään "Mike" siihen että ajat rautiksen Joutsaan 9.7. ? (emmä mitään paineita sulle aseta....)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Mike LeCoq

Lainaus käyttäjältä: flhx - 19 kesäkuu 11, 00:10:59
No, nyt ootellaan rautikseen uutta laturia saapuvaksi ja muutakin pikkunäpertelyä vielä on tyrkyllä, pyritään "Mike" siihen että ajat rautiksen Joutsaan 9.7. ? (emmä mitään paineita sulle aseta....)

Joo, eiköhän se ajettevissa oo tuolloinkin. Eri asia on, uskaltaako lähtee kotinurkkia pidemmälle ilman repullista vaihdepolkimia ym..

flhx

No perkele,ohan tossa mun pakettiauto(=Glide),sinnehän menee varaosat mukavasti sivulaukkuihin. Toivotaan vaan että keli suosii Joutsan reissua,enkä tarkoita tienvarsiremonttien takia...Kyllähän luotettava rautakantinen urheilumoottoripyörä vie perille. Ja takaisinkin.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Mike LeCoq

Tulipa touhuttua Motonetin metritavarasta uus putkisto rautikseen. Homma ei sisältäny muuta suunnittelua, kun suurpiirteisen kuvan valmiista tuotoksesta omassa päässä. Jonkinlaisia geometria, ynnä muita virheitä varmaan löytyy mutta omaa silmää ainakin toistaseks miellyttää.

Aluks oli tarkotus maalata putket valkoseks mutta Mnetistä ei löytyny kuumankestoa valkkarina, joten otin mustaa (työkaveri tietysti sanoi sitten, että paukkukuumankesto ei toimi ollenkaan) ja suunnittelin kyllä ThermoTeciäkin, koska se on hyvän näköstä, olkoot sitten kuinka muotia vaan.

Soundeja en päässyt vielä testaamaan mutta olettaisin niiden olevan ainakin paremmat, kuin entisillä kökköhitsatuilla, reiällisillä 2-1 ränneillä.


mista

Mistä hankit alkumuhvit tuohon liittämiseen?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

Hyvalt nayttaa.
Ompahan hamara  ? reika sulla noissa kopissa, joku tainnu sahailla, oiskohan murtunu joskus :o
HOG Forever Forever HOG

Mike LeCoq

Lainaus käyttäjältä: mista - 23 kesäkuu 11, 12:09:33
Mistä hankit alkumuhvit tuohon liittämiseen?

Jouduin käyttämään vanhasta putkesta muhvit.

Mike LeCoq

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 23 kesäkuu 11, 12:11:15
Hyvalt nayttaa.
Ompahan hamara  ? reika sulla noissa kopissa, joku tainnu sahailla, oiskohan murtunu joskus :o

Kuulemma edellisen edellinen omistaja oli koittanu väkästellä oikeelle puolelle vaihdepoljinta mutta oli sitten projekti jääny jostain syystä kesken. Onhan se melkosen rujon näkönen aukko..

Mike LeCoq

Noniin, nyt on taas vähän ruuvailtu ja testailtu mutta ei ihan ilman ongelmia. Eilisellä testilenkillä aloin kevyesti jarruttelemaan kuudenkympin vauhdista, jolloin takarengas kävi lukossa ja kuului pahaenteinen *naps* ja takajarru otti lomaa hommistaan.

Pääsin kurvailemaan paikallisen marketin pihaan ja havaitsin takajarrukilven olevan kolmessa osassa.. Noh, ei muuta kuin soittoa aina avuliaalle "flhx":lle, joka järkkäsi kuljetuskaluston paikalle ja saatiin fillari talliin ihmeteltäväksi. Pakko kai se on tässä tapauksessa jauhaa latteuksia, eli kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Siis kattokaa ite:

flhx

Rautiksethan on tunnetusti temperamenttisia, tämäkin yrittää ottaa luuloja pois uudelta omistajalta. Noh, ei me lannistuta. "Mikelle" saa varmaan tarjota ehjää jarrukilpeä...Jos saatas toi jarru toimimaan ni ehitään vielä hajottaa jotain muuta ennen Joutsaa.

Pikasesti ehin vilkasta tallikaverin sporty clyymeriä niin tuo jarrukilpi lienee sama 59- olikos se 78 kunnes tuli levyjarru? Jotkut pikkuhilut oli erilaisia mutta ite kilpi vois käydä mistä vuosimallista tahansa? Samalla muuten kiitos Hemulille joka jo ehti tarjota lainaan tuollaista kilpeä. Yritetään varmaan ensisijaisesti hommata uusi, mutta katsotaan.

Tuossa varmaan kannattaa tsekata tuo jarrukilven kiinnitys sitten kun uusi saadaan?Ettei ole vinossa tms niin että kilpi on jännityksellä? Hemuli tosin mainitsi että noita räjähtelee jo ihan vanhuuttaankin.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Ei oo sama, toi on uudemmasta kun siinä on vaijeriveto. Tais vaihtua siinä vaiheessa kun jarru siirtyi oikealle (väärälle ;D) puolelle. Vanhemmissa on suoraan tanko tosta vivusta eteen.

Noita jarrukilpiä pitäisi saada ihan luettelotavarana joskin kellään tuskin on hyllyssä. Varmin vaihtoehto on kilauttaa Hotbikeen, siellä on jos jossain. Ja tosiaan jos uuden kilven saaminen alkaa kestämään niin mulla on yksi ylimääräinen, on vaan yhden vannesetin mukana joten haluan sen joskus takaisin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri

tuntuu menevän noita rautiksen jarrukilpiä foorumilaisilla??? löytykö tohon jotain syytä vai oliko tunnit vaan tullu täyteen.