Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

Make

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 26 kesäkuu 11, 18:00:50
tuntuu menevän noita rautiksen jarrukilpiä foorumilaisilla??? löytykö tohon jotain syytä vai oliko tunnit vaan tullu täyteen.

Rautamoottorin apokalyptiset woimat nyt vaan raastavat kaiken palasiksi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

filtteri

toi nyt olis pitäny jo arvata.....tai pikemminkin tietää ;D ;D

Hemuli

Kyse on kuitenkin 30-40 vuotta vanhoista valualumiinilevyistä joissa ei kummoisiakaan vahvikkeita ole. Eiköhän niillä vaan tule tunnit täyteen. Paskoja osia kun ei kestä edes yhtä ihmisikää ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Kiitoksia tosiaan Hemulille lainatarjouksesta. Täytyy tosiaan eka soitella Suomi läpi, jos jostain löytyis heti ihan myytäväks asti kilpeä. Eipä se kai mikään ihme ole, jos noita paukahtelee. Melkosen ohutta kamaa ja huokosta alumiinia vieläpä, joka on ehkä jo käyttöäkin nähny. Saattaa olla, että vanha pakoputkiviritys joka tohotti kuumat kaasut suoraan kilpeen, on edesauttanut hajoamista.. ::)

Mike LeCoq

En tiedä, onko syy vai seuraus tässä jupakassa mutta oli näköjään itse jarruasetelmakin ottanu osumaa. Rummussa sen sijaan, ei ainakaan paljaalla silmällä näkyny mitään omituista.


Hemuli

Sanoisin että seuraus, mulla kun hajos etukilpi niin kengät väänty samalla tavalla. Noi on sitten samat jarrukengät kuin panheadin eturummussa. Mulla pitäisi itse asiassa olla yhdet uudet ylimääräisenä jos ei muualta löydy.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kaaleppi

Jos liikut Loimaan suunnassa poikkea niiden parvella penkomassa. Tuo aarreaitta on jo melko kaluttu mutta aina voi onnistaa.
Oman jarrukilpeni löysin juuri toissatalvena ko.piippuhyllyltä. :D
Joo ja onnea voimamoottorikerhoon liittymisestä!

rautapannu

juu ja samalla tervetuloa jarrukilpensä rikkoneiden kerhoon!! sama kajahti itellä jo toisena rautiskesänä eikä uutta meinannut löytää sit millään!! noh lopulta hoodlumien tallilta löyty vanhemman rautiksen kilpi ja se onkin sit kestäny kohta 10 vuotta!! onkohan viel yhtä hankala löytää se 75-78 mallien käikäle?? toi `75 tuntuu olevan aika yleinen rautis vuosikerta??

Mike LeCoq

Kiitos vaan, molempien kerhojen edustajilta onnitteluista. En tiedä onko yhtä vaikeaa löytää kilpeä nykyään, mutta helppoa se ei ainakaan oo. Loimaalla kävin tonkimassa ja kilpiäkin oli useempia, mutta kaikki väärää vuosimallia.

Uusia tottakai saa tilaamalla, eikä ole karvan alle satasen maksavana mikään ihan mahdoton kulu ja nyt aattelinkin sen tilata. Alkuperäseen deadlineen, eli Joutsan Chopper Showhun ei tosin kerkee tuleen, mutta ei voi mitään.

Hemuli tossa tosiaan jalosti tarjos omaansa lainaan, mutta ei uskalla ottaa jos sattuis sekin menemään rikki.

Mike LeCoq

Tulipahan tässä mieleen yks havainto, kun touhusin pyörän kanssa. Eli vaihdeakselin etupuolella, lohkoon menee tulppa johon on joskus ilmeisesti tullut (öljy?)putki.

Nyt on enää tulppa ja putki on katkaistu ja litistetty päästä. Onko havaintoa, että mikä tähän on alunperin kuulunut?

Pahoittelen kuvan puuttumista tällä hetkellä, koitan saada näkyville kunhan pääsen kotiin.

Raimo-Raato

Se on varmaankin ollut toisioketjun voitelu elikkäs nyky ketjuvahoilla turha kapistus,
A.K.A. Rambe

Make

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 05 heinäkuu 11, 15:16:43
Se on varmaankin ollut toisioketjun voitelu elikkäs nyky ketjuvahoilla turha kapistus,

Sairasta että rautapäässä pitäny vielä joku erillinen pilli olla mistä öljyä valuu mäelle.  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Mike LeCoq

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 05 heinäkuu 11, 15:30:45
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 05 heinäkuu 11, 15:16:43
Se on varmaankin ollut toisioketjun voitelu elikkäs nyky ketjuvahoilla turha kapistus,

Sairasta että rautapäässä pitäny vielä joku erillinen pilli olla mistä öljyä valuu mäelle.  ;D

No, ehkä ne on uutena ollu insinöörien mielestä vähän liian tiiviitä laitteita, niin on tarvinnu kompensoida. Nykyään ei niinkään tarttis.. Mutta hyvä tietää, ettei oo mikään kriittinen kohde tuo.

jakke

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 06 heinäkuu 11, 09:34:02
Lainaus käyttäjältä: MakeH - 05 heinäkuu 11, 15:30:45
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 05 heinäkuu 11, 15:16:43
Se on varmaankin ollut toisioketjun voitelu elikkäs nyky ketjuvahoilla turha kapistus,

Sairasta että rautapäässä pitäny vielä joku erillinen pilli olla mistä öljyä valuu mäelle.  ;D

No, ehkä ne on uutena ollu insinöörien mielestä vähän liian tiiviitä laitteita, niin on tarvinnu kompensoida. Nykyään ei niinkään tarttis.. Mutta hyvä tietää, ettei oo mikään kriittinen kohde tuo.

ittellä oli tuo ketjun rasvain vielä viimekesänä toiminnassa mutta tälle kaudelle tulppasin.. en o vaan vielä muistanu ketjuja rasvata..

Mike LeCoq

Tässä jarrukilven saapumista odotellessa, tuli inspiroiduttua etujarrun puuhasteluun. Pitkään olin silmäillyt tallin nurkassa nojaavaa keskentekoista jääratapyörääni ('03 250 Suzuki RM) ja miettinyt etujarrusatulan sosialisointia..

Noh tänään sitten aattelin, että sovitellaan sitä nyt edes. Saahan sitä purkaamosta ostettua vastaavan tilalle, jos jää sille tielleen. Puristin satulan levyyn kiinni ja zoomailin tilannetta, hyvältä näyttää. Tästä rohkaistuneena rälläköin girderistä yhden kiinnikekorvan irti ja vaihdoin sen paikan keulaputkien takapuolelle, jonne tuleva satula sijoittuu.

Pitipä heppailla natsa kiinni mutta yllättäen kaasu pääsi loppumaan, joten tarttumista ei juurikaan tapahtunu. No väsäilinpä kumminkin vielä alakiinnikettä, johon hyödynsin latan pätkää ja siinä kiinni olevaa uniballia, jotka toimivat alunperin sportin vaihdelinkustossa. Kiinnikkeen toinen pää tulee akselin mutterin alle ja näin ollen on kelluva vähän joka suuntaan. En tiedä onko hyvä systeemi mutta korvataan toi viritys jollain muulla, jos ei tunnu toimivan.

Ainoo asia, mikä harmittaa on ton kromatun keulan rälläköinti ja hitsailu. Onko vinkkejä, millä kannattais paikkailla pintaa tän raiskauksen jälkeen?