Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

Mike LeCoq

Lainaus käyttäjältä: spn - 16 toukokuu 12, 06:19:19
Mulla kun ollut noiden tulppien kanssa ongelmia, niin ihan uteliaisuuttani kysyn, mitkä tulpat sulla on käytössä?

Mulla on nyt ollu NGK:n kutoset ja kasit tossa testauksessa, enkä oo toistaseks huomannu ainakaan käynnissä sen kummempaa eroo. Tuli kyllä vasta nyt mieleen toi lämpöarvoilla kikkailu, ton takapytyn korkeemman lämmön johdosta. Aattelin tänään koittaa eteen kutosta ja taakse kasia (NGK:lla isompi=kylmempi). Katotaan sitten huomaako värissä, tai jossain muussa eroa.

Millasia ongelmia sulla sitten on, syökö se tulppia?

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 16 toukokuu 12, 09:02:37
Lainaus käyttäjältä: spn - 16 toukokuu 12, 06:19:19
Mulla kun ollut noiden tulppien kanssa ongelmia, niin ihan uteliaisuuttani kysyn, mitkä tulpat sulla on käytössä?

Mulla on nyt ollu NGK:n kutoset ja kasit tossa testauksessa, enkä oo toistaseks huomannu ainakaan käynnissä sen kummempaa eroo. Tuli kyllä vasta nyt mieleen toi lämpöarvoilla kikkailu, ton takapytyn korkeemman lämmön johdosta. Aattelin tänään koittaa eteen kutosta ja taakse kasia (NGK:lla isompi=kylmempi). Katotaan sitten huomaako värissä, tai jossain muussa eroa.

Millasia ongelmia sulla sitten on, syökö se tulppia?


Kyllä se yleensä on niin, että takapytty käy viileämpänä. Sen erottaa mustemmasta tulpastakin. Et jos lämpöarvoilla pitäisi kikkailla, laittaisin takapyttyyn kuumemman tulpan.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

frosteus

Eikös se niin ole, että: "suurin osa kaasutinongelmista johtuu sytkästä" (vapaa käännös amerikasta..). Lueskelin pari sivua taakseppäin että sulla oli jotain väliaikaissähkö juttuja tuossa. Meinaan vain ,että jos kipinä hukkuu silloin tällöin vaikka toisesta pytystä, niin sinne tulee tietty palamatonta materiaalia, joka sitten kipunan taas löytyessä poksuu, kun on valunut putkeen. Lisääntyykö öljynmäärä lenkin jälkeen? ts. onko tulvintaa havaittavissa? Yksi vaihtoehto voisi tietty siis olla myös tulviva kaasari, missä kunnossa neulaventtiili on? Tälläisiä nyt tuli mieleen, kun samankaltaista ongelmaa ollut itsellä (sähkö sekä neulaventtiili). Tosin eri maailmankolkan vehkeessä.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Mike LeCoq

No eipä toi tulppakikkailu oikein tuottanu tulosta ja taidan pitäytyä niissä kutosissa, molemmissa pytyissä. Tänään ajelin Moorelle, ostin uuden tangon ja sen 90 asteen kulmalla olevan neulaventtiilin pohjan.

Tusasin uudet putket ja neulaventtiilin pohjan paikalleen, vain todetakseni noin 150 potkun jälkeen, että ei lähde ja aivastelee niin pirusti kaasariin. Sitten alkokin jo kaasari tulvia, joten ei muuta kun kohokammion pohja auki. Uus letkulähtö oli matkallaan työntäny neulaventtiilin sijoiltaan.

Uus yritys ja puolet vähemmän potkuja (rautis kyllä potki niin helvetisti takasin), kunnes alko tajuamaan että nyt on jotain isompaa vikaa. Sytkä levälleen ja limppujen jousethan sieltä oli poikki ja kärkiväli oli TAAS kuroutunu umpeen. Tiedä sitten, oliko jompi kumpi, tai molemmat syy vai seuraus takapotkuille.

Uudet jouset paikalleen ja lähti jo jotenkin käymään. Potkii edelleen kokoajan takasin (tärähtää yleensä käymään, jos saa potkaistua läpi) ja aivastelee kaasariin. Voiko sillä olla vaikutusta näihin oireisiin, että kampuran stefa vuotaa öljyä sytkätilaan? Vaihdoin talvella uuden stefan, mutta ei näytä pitävän sitten ollenkaan..

Pitänee seuraavaks ihmetellä sitä konkka-asiaa, tosin kärjissä ei toistaseks näyttäny olevan mitään piikkiä tjms. Ainiin, tangon myötä ajoasento muuttu pirun paljon rennommaks ja fillari on omasta mielestä tolla stongalla taas paremman näkönenkin.





Bensaletku kulkee ihan kohtuullisen matkan päässä putkesta, mutta täytyy vielä joku kilpi tohon väsätä, sekä vaihtaa letku enemmän luottamusta herättävään versioon

Oot frosteus ihan oikeessa ton sähkö/kaasarijutun kanssa, oon sen itekkin monessa muussa laitteessa todennu, mutta mitä tarkotat tolla öljyn määrän lisääntymisellä? Ne väliaikaissähköt on kyllä ihan asiallisesti muuten, mutta vaan asennuksen viimeistely on heikolla asteella.

Hemuli

Jos potkii takasin niin sytkä liian aikaisella. Varmasti potkii jos jouset on poikki, silloin on periaatteessa koko ajan täydet ennakot päällä. Uusilla jousilla ei pitäis potkia, koita kääntää sytkälevyä aavistus vastapäivään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Mä luulen että kohon asento otti siipeensä tossa neulaventtiilin nyrjähtämisessä. Säädä tai tarkasta bensan pinta. Vaikuttaa käyntiin lähtöön paljon varsinkin jos liian alhaalla bensan pinta/ koho. Niinku Hemuli jo sano niin sytkää myöhäsemmälle varsinkin jos olet vaan säätänyt kärkiin väliä lisää kääntämättä pohjalevyä samalla. Tyhjäkäynninseos ruuvikin saattaa vaatia säätöä kun putket on näemmä vaihtunut, vaikuttaa tohon käynnistyvyyteen.

Mike LeCoq

Tarkistin bensapinnan heti samalla, kun laitoin neulaventtiilin paikalleen ja se oli pysyny ohjearvoissa. Seuraavaks käännän sytkän myöhäsemmälle ja lähen sääteleen kaasaria tehdasasetuksista uusiks. Onneks tänään sataa, niin ei oo varsinaisesti kiire ajamaankaan.

petejiiii

Kuullosti vaan niin jotenkin tutulta noi oireet. Muutama vuosi sitten HBS-reissulla rupes shoveli oireileen vähän samalla tavalla, ei käyntiin millään, potkii takas ja siihen vielä lisäks sammuilu kesken ajon. Hieno on maalaisen potkia keskellä Mannerheimintietä potilasta tulille kaikenmaailman sambakulkueiden häiritessä helvetinmoista kiroilua ja hikoilua. Ennakkolimppujen jouset oli rullaantunu kiepiks ja reijät oli kulunu ihan soikeiks. Ne kun vaihto, niin taas mentiin. Minkä takia sulla ei pysy se kärkiväli paikallaan?

Mike LeCoq

No joo pakko myöntää, että varmaan suuri osa ongelmista johtu omasta hölmöilystä. Aamulla pohdin sytkän säätämismetodiani ja sain ahaa elämyksen. Olin kokoajan säätäny sytkää niin, että kun ALAN kääntämään ennakkolimppuja niin kärjet alkavat heti aueta.

Eli toisinsanoen sytkä on kokoajan ollu ihan liian aikasella. En tiedä, mikä ymmärrysblokki on ollu päällä ja ihme että on toiminu ajossa noinkin hyvin, eikä mitään oo hajonnu. Säädin sytkän nyt oikein ja mopo totteli kiksiä huomattavasti paremmin. Ajossa huomas eron vielä selkeemmin ja tuntuu, että meno on entistäkin sporttisempaa ja ennenkaikkea repivämpää. Ens kerralla ajatellaan enemmän ja tehdään vähemmän.

frosteus

Meinasin, että jos kaasari kovasti tulvii, niin öljymäärähän siinä "lisääntyy". Kokemusta on tästäkin aiheesta. Liikaa.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Mike LeCoq

Tuli ahaa-elämys, kun jouduin lokarin kiinnikkeitä korjatessani irrottamaan loksun ja hoijakan. Kyllähän toi fillari näyttää ilman sissyä heti menevämmältä, joten päätin sen hetimiten poistaa. Nyt kilpi roikkuu sivulaukun takalistossa ja hoijakasta jätin vaan alajalat jäljelle.




frosteus

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 20 toukokuu 12, 09:57:30
Tuli ahaa-elämys, kun jouduin lokarin kiinnikkeitä korjatessani irrottamaan loksun ja hoijakan.

Meinasin tuota ehdotella, mutta en viitsinyt puuttua toisten näkemyksiin. Paaljon parempi. Jos nyt jotain pitäisi ehdotella, niin ehdottelisin tuota tankinkorkin vaihtoa + muutamia pikkujuttuja. Mutta en viitti tollasia ruveta ehdottelemaan. Kivan näkönen mopeti noin yleisesti ottaen.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Mike LeCoq

Kyllähän ehdotuksia saa esittää, niillä saa aina vähän uusia näkökulmia asioihin. Toi hoijakka on tosiaan jäänne viimekesän 70-luku lookin jalostamisesta (piiitkät putket, korkee sissy ym.), mutta se jäi tähän riisutumpaankin versioon, kun se näytti hyvältä. Nyt se kuitenkin alko vaivaamaan silmää ja onhan toi parempi noin. Fillarihan hakee muotojaan kokoajan muutenkin, kun se on mulla vasta toista kesää, eikä mulla oo mitään absoluuttista visioo sen stuukista edelleenkään. Mutta seuraavaks on alkanu pistään silmään toi tankki, eli mitä jos...







Omaan silmään toi arkkutankki on alkanu näyttään vähän mohlolta, kun nyt stuuki on menevämmäks muuttunu muutenkin. Kumpikaan ei oo mikään omaperänen ratkasu, mutta se ei nyt päätä vaivaakaan. Toi pikkutankin mallailu ei vaan tuottanu samantien sellasta wow-efektiä, jota siitä odotin mutta kyllä se nyt alkaa näyttään aina vaan paremmalta vaihtoehdolta.

JPP

Kyllä tuossa arkkutankissa on mun mielestä enempi rokkenrollia. Sportster Sportsterin tankilla ei oo kovin harvinainen näky :)

Hemuli

EEEEEIIIIIIIII!!!! Just kun kaikki alkoi näyttää hyvältä :D

Vaikka olen sportsterin pikkutankin puolustaja nro 1 niin ehdottomasti arkkutankki takaisin. Nyt toi näyttää samalta kuin kaikki muut kolmetoista tusinassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957