Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'75 rautapää chopper

Aloittaja Mike LeCoq, 07 kesäkuu 11, 22:51:54

« edellinen - seuraava »

flhx

Mä oon tosta rungon droppauksen suoristamisesta tolle Mikelle huutanu ja raivonnu ihan kokoajan, mä en saa enää ees unta kun aattelen kuinka aivan fantastisen upeen siitä rungosta sais vähän rälläkkää ja hitsiä näyttämällä.

Samoten siitä rungon droppaukseen uppoavasta king&queenistä ehdottanu ratkasua, nythän se ois helppo tehä ja sovitella kun kaikki on sopivasti palasina.Ja sit kun totee että siitä tulee liian paksu/hölmön näkönen ni kerkii hyvin vielä rungon muuttamaan...Tolla Mikellä on toi työtahti kuitenki ihan eriluokkaa kun mulla,mä oon pannun runkoa muuttanu jäykäks jo kohta viis vuotta.Eli siis fillari on ajokuntosena swingiraamilla edelleen.

Noista Detroitin fillareista, ekasta: kun kerran on jo ainakin springeri,girderi,leafer ja pumppukeula keksitty ni minkä takia pitää väkisin viritellä oma aivan suolettoman ruma keuladesign.No, kai tuo girderiä lähinnä matkii?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Ja tuo takarunko rupee näyttään aika karmeelta kun siitä vääntelee noita putkia tolleen mutkalleen, täs rautikses on sentää suorat noi putket. Mut väärässä kulmassa ;D En viittis enempää kuittailla, kaveria tuntematta... ;) Hyvältä näyttää, toivottavasti on kiva ajaa taas kesällä.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 30 tammikuu 12, 13:31:04
Mikähän tuo mankku on, en oo ennen tuollaista nähnyt?
Vai mikä tuo on ? Hämärän näköinen.

taitaa olla johki autoon tarkotettu vertex-tyylinen mankku joka on istutettu omatekoseen(?) töttörö-koppaan.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

flhx

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 30 tammikuu 12, 18:21:10
En viittis enempää kuittailla, kaveria tuntematta...

Kyyl tolle Mikelle voi kuittailla, se on rauhalline kaveri. Mut älä suututa sen likkakaveria, se repii meiltä kaikilta kivekset irti ja usuttaa vielä koiranki päälle. Ja sit se vasta rupee ilkeeks. Harrastaa zumbaamista, eiks se oo vähän niinku karatee mut viel pahempaa. Tai jotain.

Mut viime kerralla mä jo ojentelin Mikelle rälläkkää, ei se kuitenka viel uskonu et toi runko kaipais muokkausta. Heti. Höpisi jostain runkojigeistä että sais varmasti suoraks. Höh, ihme hifistelyä.

Mike LeCoq

Huh, pari kuvan postausta paskan näkösestä rungosta sai aikaan melkosen pulinan. 8) Joo, toi joutsenen kaula on vähän hassu, mut se on siinä nyt vielä ens kesän ainakin. Nyt on jo niin paljon kaikkee muuta ropattavaa, että koitetaan pitää pyörä mahdollisimman lähellä ajokuntoista (No mites helvetissä se tosta enää ajokunnottomammaks tulee? -toim. huom.). Muuten käy, niinkun tolle mun Pontiacille joka on melkonen ikuisuusprojekti, kun piti vähän vaan rapsuttaa maalia pois ja vaihtaa tekniikkaa..

Kiitos Kiwille öljytankin ylenpalttisesta kehumisesta, se on munkin mielestä aika hyvä noin niinkun ekaks versioks. Lomalta palannu, lähellä eläkeikää oleva työkaveri tosin suuttu kun tein mustasta. "Ei saatana kotiin tehdä mitään mustasta, täällä (oma piilo) on rosteria nyt teet uuden!" Melkein yhtä ilkee kaveri, kun toi flhx.

Suolettoman rumista keuloista tulee muuten mieleen ainakin Keinon ja kai jonkun muunkin rakentamat inline springerit, eli jouset jonossa ei rivissä. Ne vasta rumia onkin!

Kiwi

Joo, ei meilläkää koululla mustaa saa laittaa muualle ku asiakastöihi ja auton pohjaa, rosteri kuuluu metallinkeräykseen (ja sitä kautta mun auton perälle...) :D

Ja se zumbaaminen on tosiaan vaarallista, tyttökaveri sitä kans harrastaa, mut vaarallisempaa se kahvakuula on... :o

Tuomo

toi detroit bros -pyörä rakennettiin yhessä biker build off -jaksossa.
kone on gates-nimisen pajan tekosia.
toi mankku ei ooo mankku, vaan siinä normi sytkäkamat kasattu yhteen pakettiin
kato pdf:n sivu 6
http://gatesperformance.com/2008%20Catalog.pdf

flhx

Niin, täällähän ei nyt ookkaan hetkeen mitään tapahtunut mutta se johtunee siitä että viikolla Helsingin reissun yhteydessä Mikellä hieman käsi kipeyty. Kerros ny Mike miten se oikein tapahtukaan?

Hemuli

Tämähän kiinnostaa täälläkin, hyvin se käsi nimittäin vielä toimi siinä vaiheessa kun sitä nostopöytää auton kyytiin pistettiin (kun ensin oli harhautettu jäsen FLHX vähän kauemmaksi suurempien vahinkojen välttämiseksi ;D).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 05 helmikuu 12, 12:39:52
(kun ensin oli harhautettu jäsen FLHX vähän kauemmaksi suurempien vahinkojen välttämiseksi ;D).

Tuosta voi ihan rehellisesti sanoa että oli kyllä viisas veto, varsinkin kun oli rautiskin siinä lavalla...Tästä voi todeta sellasen taas helkkarin pahasti OT:ksi lipsuvan jutun kun oltiin jäsen J:n kanssa joku vuos takaperin siellä yhessä hienossa mp-museossa NC:n vuorilla, mikässeniminytolikaan,niin halusivat meidät mukaan kun filmasivat Knucklen kasausta. Kohteena oli mm. muutaman kiinnitysruuvin kiristely lokariin. Katsoin hetken ruuveja, ruuvimeisseliä ja kohteena ollutta vastamaalattua lokaria. Poistuin helvetin lujaa takaOIKEALLE. Olisivat antaneet ratapalkin rälläköitäväksi ni kyllä mä sellasta...

Ja tosta Miken kädestä et Hemuli kuitenkaa kuule mitään tällä palstalla joten mä kerron sen sulle sitte joskus...heh...Vieläkin naurattaa ihan kokoajan...

Mike LeCoq

Hahaa meikäläinen on kuitenkin niin yltiörehellinen jannu, että voin kertoo ihan julkisesti. Siis käsihän kipeyty kirjaimellisesti heti kättelyssä, kun Hemulin kanssa esittäydyttiin. Siis kyllähän te tiedätte, kun joskus on vähän huono asento ja silleen, niin kyllähän siinä saattaa jotain muljahtaa, siis varsinkin jos sillä toisella on sellanen rautanen ote ja niinkun... siis.. kai te nyt tajuatte! ...Ai ette vai.. No perkele.

Enivei, kotimatkalla kun peukalonhankaa hieroskelin ja asian laidan myönsin, niin kyllähän siitä hyvä naurunaihe saatiin. Ei sentään sairaalahoitoon jouduttu, vaan nyt on perkeleelliset pakkaset haitannu rakentamista kylmässä tallissa, mutta tänään ois tarkotus mennä jatkamaan.

flhx

Kieltämättä hieman ihmetytti kun viereiseltä penkiltä rupes kuuluu aivittusaatanaa ja kaveri hieroo rannettaan. Mutta saatiin kyllä hetken aikaa hihitellä kun aihe selvis. No, nyt on ainakin saatu mukava kestoaihe vittuilulle, tosin vielä parempi ois ollu jos oisit hakennu tosta sairaslomaa..Ens kerralla sitte.

Hemuli

Kyllähän mä oon koittanu pitää sellasen jämäkän kädenpuristuksen mutta on kyllä eka kerta kun olen ketään sillä rampauttanut ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Tänään hieman pelotti mennä kattomaan projektin edistymistä kun Mike infos että oli "alakerrassa käsi vaihdelaatikossa". Varsinkin kun se oli kuulemma yksin eikä likkakaveri ollut paikalla, joten katsoin parhaimmaksi soittaa etukäteen että Mike sais kätensä pois vaihdekeppinsä ympäriltä..tai mitä sitten olikaan tekemässä...Ja ohjeistuksestani huolimatta sen likkakaveri ei ollut hommannut mulle naisseuraa sinne Miken tallille joten jouduin vittuilemaan Mikelle ihan yksin. No menihän se siinä ja edistystäkin oli tapahtunut. Ohjeistani ja neuvoistani huolimatta toi fillarihan valmistuu tosta. Sen vois enää sabotoida sillä että mä ottasin työkalut käteen, "ans kun mä näytän". Mike, päivityksiä ja kuvia ?

Mike LeCoq

Nyt ei oikein oo mainittavia päivityksiä jaella, ainakaan kuvallisessa muodossa. Tän päivän tallisession jälkeiset tunnelmat on lähinnä epätoivon ja pelon sekasia. Meinaa jumalauta pää hajota noiden välysten ja mittaamisten kanssa.

Sitäkö tässä nyt haetaan, että tilaan yks kerralaan noita simmejä ja haarukoita ja sit kun ne välykset ei oo vieläkään kunnossa, niin palautan vanhat ja postimaksun kustannuksella taas tilaan uudet. Joku amerikanjoe vielä kirjotti, että ei riitä et ne välykset on toleranssien sisällä vaan niiden pitäis olla vielä keskenään samat.

Perkele ylikokorullat, jotka tuli hoonauksen kylkiäisenä on nekin näköjään liian isot, ei mee kaikki rullat paikalleen. No täytyy kohta vetää makkaraa naamaan, että saa verensokerit kohdalleen, eiköhän tää sitte taas helpota.