Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

BrainCap, SkullCap with DOT.

Aloittaja ma^ko, 06 kesäkuu 11, 19:19:46

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Hyväksymätön kypärä vaan on 35â,¬ rikesakko, ei siinä muutoin mitään mutku ovat kortin kuivaukseen kertyviä nykyisin. Toki "DOT hyväksyntää" saa 4,30â,¬/4kpl kotiin kirjekuoressa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 07 kesäkuu 11, 16:58:58
Hyväksymätön kypärä vaan on 35â,¬ rikesakko, ei siinä muutoin mitään mutku ovat kortin kuivaukseen kertyviä nykyisin.
Jeps, täällä etään perällä mahdollisuus pikavoitttoon on vain niin pieni, oli sitten kyse kypärästä, turvavyöstä tai kännykästä...
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 07 kesäkuu 11, 17:09:14
Jeps, täällä etään perällä mahdollisuus pikavoitttoon on vain niin pieni, oli sitten kyse kypärästä, turvavyöstä tai kännykästä...

Tääl kehälatujen rajaamas periferias ei ole ihan sama tilanne...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: flhx - 07 kesäkuu 11, 14:50:11

Ja kyllä DQ mun mielestä kaikki kypärät on aivan helvetin tyhmän näkösiä,sama se minkä mallinen. Itellä avokypärän lisäksi juuri tuollainen braincap kaupunkiajeluita varten kuumalla kelillä, ei kiinnosta 25-30c lämmössä kiehuttaa pääkalloa normikypärällä. Sama se miltä se munankuori jonkun mielestä näyttää. Jos tätä touhua muuten aattelis sen mukaan että miltä tää muista näyttää niin sitten varmaan kannattas jo myydä kalusto ja ostaa corolla ettei vaan ärsytä ketään...

Näinhän se taitaa kyllä olla, pakollinen paha, harvaa se komistaa. Omassa käytössäni on pari avopottaa, pari umpipottaa ja Boxer. Avokypärää lähinnä tulee käytettyä nykyisin. Corollasta en kyllä diggaile juurikaan, lähinnä se ärsyttää...  ;D

Mutta joo, en huutele enempää tähän ketjuun kun ei mitään fiksua ole sanottavana ;)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

mista

Mulla meni kans kokemukset niin päin, että oli ensin joku perus umpikypärä ja kun ekan kerran koitin tota ARC A-611 kypärää niin en ole umpikypärään sen jälkeen koskenut. Pieni kuorikoko, laillinen ja kohtuu hiljainenkin buffi naaman edessä ajaessa. Takas en vaihda.

Tollanen: http://www.shop.mosquitobiker.com/product_info.php?cPath=25_24&products_id=359
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Mä voisin kyllä tollasen yhden ihan perusavoruukunkin ostaa mistä mista pani tyrkkylinkkinsä, se vaan et mun kuulaan eiu voi sovittamatta ostaa oikein mitään... onko koot tilavia tuossa? Se et saa 2XL ku ei välttämäti piisaa mulle.

Ja siltikin tarttee hellekaupunki kuuppakuoren.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

JuhaP

Olen tänä kesänä nähnyt muutaman tuollaisen munankuoren H-D kuskin pään "suojana" Espoossa ajellessa ja on kyllä niin pellen näköinen viritys ettei mitään rajaa. Jos haluaa avokypärän, niin ostaisi edes kunnollisen. Pyörään lyödään kymppitonni+ ja sitten joku parinkympin ohuin mahdollinen kukkaruukku päähän, ei muuta kuin kylille brassailemaan.
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

ma^ko

Siis on mulla kunnollinen kypärä, silti haluan myös tuollaisen, oli tyhmän näköinen sit jonkun mielest tahi ei. Mun Nolani on svitun kuuma hellekelil nurkkavauhdeissa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

JuhaP

Fulmer V2:ta voin suositella, ei tule päänupille kuuma ja muutenkin erittäin hyvä kypärä, ehkä markkinoiden paras avokypärä. En keksi tuosta oikeastaan mitään huonoa sanottavaa.

Ja ihan oikeasti DOT hyväksytty, ei vain tarralla :).
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: JuhaP - 07 kesäkuu 11, 20:23:23
Fulmer V2:ta voin suositella, ei tule päänupille kuuma ja muutenkin erittäin hyvä kypärä, ehkä markkinoiden paras avokypärä. En keksi tuosta oikeastaan mitään huonoa sanottavaa.

Mä keksin huonoa, ei sovi mun päähän. Se toisaalta ei ole keksittyä edes, kaveril on jenkki-flaga väritteisenä "easy-rider" mallina toi Fulmer, isoimmassa XXL koossa ja ei sovi mun kuulaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

SOHVELI-76

 Oisko tuolla jotain; http://www.nettivaraosa.com/ajovarusteet/1133480 ainakin DOT löytyy. Väritykseen en ota kantaa...
0405691644

mista

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 07 kesäkuu 11, 18:15:04
Mä voisin kyllä tollasen yhden ihan perusavoruukunkin ostaa mistä mista pani tyrkkylinkkinsä, se vaan et mun kuulaan eiu voi sovittamatta ostaa oikein mitään... onko koot tilavia tuossa? Se et saa 2XL ku ei välttämäti piisaa mulle.

Ja siltikin tarttee hellekaupunki kuuppakuoren.

Nuo koot vastaa aika hyvin muitakin kokoja. Fylliä noissa ei ole paljoa, joten ei hirveästi veny. Styroksi heti alla. 2XL kokoa tulee vasta ens kuussa maahantuojalle.. Eli siihen astii myydään eioota.. :(
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Mika_P

Itse näytin astronautilta tollanen ARC päässä, ja oli vielä saatanan epämukava. Nykyään biltwell tai Arai umpiruukku jos ajetaan reippaammin..

Rautahauli

Mahtaako kaikki CE hyväksytyt ( tai mikä se euroleima nyt olikaan) avokypärät olla niin helevetin isokuorisia malleja. Ostin syksyllä avopotan ja on se niin iso että ei viitti paljoa peiliin vilkuilla, tosin en tee sitä juuri muutenkaan. :D Kuinka turvallisia ne mahtaa olla kun tuon kokoiset potat osuu ensimmäisenä... ihan mihin vaan. ;D

Kun ostin kypärän niin meinasin laittaa sen takaisin hyllyyn kun kypärä ei näkynyt kokonaan peilistä, piti peruuttaa kauemmaksi. Myyjä totesi että ne on nykyään kaikki samanlaisia, eikä niitä aivolakki- pierunkuoria saisi hänen mielestään edes myydä. Voisin päivittää vähän pienempikuoriseen mutta kyllä se saisi olla paikallisten vaatimusten mukainen. Onko sellaisia?
FXEF-81

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 09 kesäkuu 11, 06:06:20
Voisin päivittää vähän pienempikuoriseen mutta kyllä se saisi olla paikallisten vaatimusten mukainen. Onko sellaisia?

Onhan niitä, ekana tulee mieleen ainakin Bell Custom 500: http://www.thebellstore.com/Helmets/custom500.html
Ja Biltwell Hustler: http://www.biltwellinc.com/helmets.php

Varmaan muitakin löytyy. Mulla on tuo Biltwell ja olen tyytyväinen, istuu hyvin, aika hiljainen, hinta kohdallaan ja ihan ok näköinen mun mielestä.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.