Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Keväthuolto Ultraan

Aloittaja KePu, 10 huhtikuu 09, 10:03:00

« edellinen - seuraava »

KePu

Pitäs vaihtaa tommoseen härveliin öljyt. Eipä vaan olekkaan niin simppelin näkönen juttu , kuin sporsterin öljynvaihdot. Eli noissa flh vehkeissä ei ainakaan näyttäs olevan missään öljynpoisto/vaihto putkea niinkuin sporsterissa. Eli mistä saa loroteltua moottori,enska ja vaihteisto öljyt pois ja paljon on niiden täyttötilavuudet? Mites enska öljyjen pinnan tarkastus onko samoin kun sporsterissa eli pyörä pystyssä tarkastuspultin reikään asti öljyä, jos näin niin missähän päin ko pultti on? Ton vois kanssa tarkistaa toisiohihnan kireyden eli pyöräsuorassa kuljettajan kanssa vai ilman tarkistus paljon pitää olla hihnan kireys?

Hemuli

Kerro nyt edes pyörän vuosimalli niin tiedetään mistä puhutaan. Noissa kun on öljytankkeja vähän eri paikoissa.

Uudemmissahan (jostain 90-luvun alusta) öljyt on laatikon alla olevassa säiliössä. Sälilön pohjasta löytyy tyhjennysproput niin moottori- kuin laatikkoöljyille - proppuja ei sitten saa vetää hiki päässä tiukkaan kiinni, kopasta menee jenkat helposti tai se voi jopa haljeta. Ensiövedon öljyt poistetaan ulomman enskakopan oikeassa alakulmassa olevan kuusiokolokantaisen ruuvin kautta.

Vanhemmissa FLH-runkoisissa moottorin öljysäiliö taas on oikean puolen sivuposken alla, siihen pääsee käsiksi kun ottaa ensin sivulaukun pois ja sitten irrottaa ko. posken. Öljyt valutetaan säiliön alareunassa olevan öljynlämpömittarin anturin reiästä. Irrota johto ennen kuin rupeat kiertämään anturia irti.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957