Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

88 alkoi öljyn ja suorattimen vaihdon jälkeen naputtaan!

Aloittaja karhukoira, 11 toukokuu 11, 23:40:35

« edellinen - seuraava »

karhukoira

Hd :een  20w-50 öljyt ja 63798-99a suodatin  ja alkoi naputtaa kuuluvasti heti vaihdon jälkeen.
Mihnä mahtaa olla vikaavikaa. Suodatin joka oli konees kii oli hiema isompi ja pitempi mut ei kai ny se voi olla vikana? Mutta ihmettelin tossa suorattimessa kun ne ympärys reijätniisä oli joku oranssi kii kun yleensänhän  niissä on avoimet reijät.Ihme homma en tierä kun on eka HD ja eka huolto.
vm.-99 ???

Hemuli

Annoitko koneen käydä yhtään pidempään? Olisiko vaan nostajat valuneet tyhjiksi ja kestää hetken että ne taas täyttyvät?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Otitko sen oranssin pois?   ;D Ilmeisesti joku suoja ettei sinne tipu mitään ylimääräistä. Estää tehokkaasti öljynkierron.
FXEF-81

Hemuli

Ettei nyt kuitenkin olisi kyse suodattimen sisällä olevasta takaiskuventtiilistä joka estää suodattimen tyhjenemisen pyörän seistessä. Samanlaisia löytyy suurimmasta osasta suteja.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

karhukoira

jep suorattimen tyhjäks valumisen esto se kuulema on. Käyttelin koneen lämpimäksi  ja öljyä on riittävästi.                   0 En tiä mistä lähtee vikaa perkaan voisko suorattimen vaihto auttaa?

filtteri

mulla evo sportty naputteli kylmänä perkeleesti öljynä valvoline 20/50 ostin sen kuran motonetista, vaihdoin revtech öljyt niin loppu naputus kylmänä.valvolinen kun valutin pois lämpimänä oli se kun kuravettä ei puhettakaan et se olis ollu öljyä.

Rautahauli

Jaa se oli suodattimen sisällä, mie luulin että sen päällä... :D

Autopuolella oli jotain vastaavaa että sellaista läppää ei saanut jossain tapauksissa olla, vai oliko niin että se nimenomaan piti olla. Eeeeiii muista.
Mutta onhan näissä värkeissä niin kovat öljynpaineet että sen paineesta aukee vaikka läpän takana olisi tiukkakin jousi. :o
FXEF-81

Hemuli

Kysyjän tapauksessa kuitenkin käytetty sekä öljyt että suodattimet pyöränvalmistajan tuotemerkillä joten niissä tuskin on vikaa. Sivuhuomautuksena sanottakoon että ei se Revtechikään parhaitten öljyjen maineessa ole...

Toistan kysymyksen nakutuksen kestosta - annoitko koneen käydä yhtään pidempään öljynvaihdon jälkeen?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri

kattosta vaan niinhän siinä lukikin,itte lukasin ensin että h-d:hen vaihdettu... joo ja revtech:kistä tiedä sen enempää ajelen sillä sisään ja sitten siirryn redlineen.

karhukoira

Joo päivän töissä miettiny  et mitä ihmettä.
No arvelin tosta Hemulin kyselystä  et jotain tekemistä et täytys kone panna kuumaksi.
Eile sitä öljy vaihro jälkeen muutama minuutin kuuntelin kaameaa naputusta  :o
Ja aattelin et kone on lämmin ja öljy kiertää mutta mutta eipä ollukkaan ja nyt kun pani töitten jälkeen sen käymään ja naputti niin ei muuta kun käsikaasua päälle ja kierroksia  ni joha katos naputus kun kone alko hehkuun  :)
Kiitos vaan Hemuli tätä varmaan ajoit takaa?
No nyt  jäi enää pätkintä ja räpötys kaasuttaessa ja sit kun päästää kaasu ni paukkuu ja lieskaa lyö.
Mitähän sille keksis?   :P

filtteri

älä tee mitään,se on kovan äijän merkki kun pakoputki lyö ketunhäntää ;D

Hemuli

Pauke putkessa johtuu yleensä vuotavista pakoputken tiivisteistä, happea pääsee palamattoman bensan sekaan ja seos syttyy putkessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 12 toukokuu 11, 11:14:50
valvolinen kun valutin pois lämpimänä oli se kun kuravettä ei puhettakaan et se olis ollu öljyä.

Menee nyt vähän OT mutta lämpimänä öljyt on aika lailla kuravettä, jos vertaat minkälaista öljy on huoneen lämpötilassa.

karhukoira

Pakoputki purettu ja kasattu ja uuret tiivisteet mut silti paukuttaa.  ???
Kieroksia kun paikallaan lisää alkaa kovilla kiekoilla röpöttää ja sit kun pässtää kaasun niin pauks pauks ja liekkiä putkesta.Samaa ilmiöö kun ajelee ja jarruttaa vaihteella niin pauks pauks....
Mistähä seuraavana hakis vikaavikaa... ?

Kokkonen

Onko kyseessä kaasutin- vai ruiskuversio?

Latausjännite kannattaa tarkistaa. Jos alhainen niin ei riitä sähköt yläkierroksilla.

Paljon on mahdollisuuksia, liitokset, virtalukko, puola, sytytysanturikin... mutta kuulostais kuitenkin sähköpuolen ongelmalta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W