Finnbikers

  • 14 Joulukuu 2019, 02:52:20
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: laihalle?  (Luettu 17130 kertaa)

DX

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 266
laihalle?
« : 08 Huhtikuu 2009, 11:58:51 »

mahtaakohan mennä seokset laihalle pelkillä "supertrapp"vaimentimien vaihdolla,tarkoituksena kyllä hommata jonkin moinen ruiskunohjain matolaatikko terry tai thundermax..vaan aika hintavia tuntuvat olevan..entäs nopeusmittarin kalibrointi,vaihdoin pienemmän rissan eteen nyt mittari heittää häränpyllyä.onnistunee jotenkin noilla bokseilla kait?
Kirjattu

mikira

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 240
Vs: laihalle?
« Vastaus #1 : 08 Huhtikuu 2009, 13:47:59 »

Supertrappiähän voi säädellä niillä päätylaipoilla, laita vähän laippoja ni ei virtaukset kovin muutu joten ei mene laihallekkaan. HD liikkeistä on yleisesti kerrottu että pelkästään vaimentimien vaihdolla ei tarvii ruveta säätelemään, jos ei välttämättä halua, sitten vasta kun ilmanputsarikin vaihdetaan.

Kyllä noilla ruisunohjausmokkuloilla voi yleensä sitä mittariakin ruukata, mutta ainakin joihinkin HD-malleihin on olemassa palikoita jotka tulee anturin ja nopeusmittarin väliin joilla voi mittarille menevää pulssia manipuloida.
Kirjattu

Karzza

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 56
Vs: laihalle?
« Vastaus #2 : 09 Huhtikuu 2009, 21:49:44 »

Thunder-Maxilla voi kalibroida nopeusmittarin portaattomasti, Terryllä ei ollenkaan.
Kirjattu

DX

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 266
Vs: laihalle?
« Vastaus #3 : 05 Toukokuu 2009, 19:30:38 »

perse-erkin dynamometri tunsi roimaa väännön nousua alakierroksilla huippunopeuden siitä kuitenkaan kärsimättä.voiko pelkkien vaimentimien vaihto vaikuttaa nuin..?tvai onko persauksesta tunto mennyt... ???tuskin ainakaan laihalla käy,träppi levyjä 9kpl+laippa.ei pauku eikä poksu...
Kirjattu

hoge

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
Vs: laihalle?
« Vastaus #4 : 19 Toukokuu 2010, 22:19:08 »

Lainataan topiccia. Tuli siirryttyä kanssa rodiin ja boksina on fuelpak ja vaimentimina on myös supertrapit. Ilmasuti näyttää olevan ihan peruskamaa. Onko tuollaisesta esim k&n filsusta mitään todistettua hyötyä?? Boksin joutuu vissiin ohjelmoimaan uudestaan jos avartaa hengityspuolta?
Kirjattu
2006 flhx

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2242
  • Dinosaurus
Vs: laihalle?
« Vastaus #5 : 20 Toukokuu 2010, 09:03:39 »

En suoraan rodin tapausta tunne, mutta aikanaan mulla -88 1200 Sportti, johon vaihtamalla SE:n ilmansuodatin ja kotelo luvattiin jopa 3 - 5 hv lisää. (Tietysti se hyöty tuli sieltä kaasuttimen säädön ja paremman pakopukiston kautta.)

Tuleeko sulle nyt myös toinen kotelo suodattimelle? Se kotelo monesti ahistaa, kun sillä vaimennetaan imuääniä.

Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hoge

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
Vs: laihalle?
« Vastaus #6 : 20 Toukokuu 2010, 22:59:24 »

Ei oo tulossa vielä mitään hengittävämpää filsua, ihan galluppia teetän jotta kannattaako muuten vakioon pyörään tuollaista edes laittaa. Avarempi kotelo voisi olla tosiaan suurempi apu.
Kirjattu
2006 flhx

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2242
  • Dinosaurus
Vs: laihalle?
« Vastaus #7 : 20 Toukokuu 2010, 23:37:28 »

Lueskelin tuossa Saksan foorumilta asian tiimoilta virinnyttä keskustelua. Jos asentaa koko K&N sarjan, siis kotelon ja  suodattimen, niin silloin myös ruiskuun pitää tehdä vastaavat säädöt, kartoilla tai muuten. Ja potkuakin on tullut lisää jonkun verran. Siellä perusteltiin myös, miksi K&N paketti on SE:n vastaavaa parempi.

Kun taas sitten pelkän suodattimen vaihto alkuperäiseen koteloon toi esille kaksi eri mielipidettä. Joku sanoi ajaneensa sillä ilman mitään ruiskumuutoksia kun taas toinen oli sitä mieltä että jo pelkän filtterin vaihtokin aiheuttaa säätöä.  
Varmaan vaikutus on vähäinen, jos se kerran on kiistanalainen. Vaatinee tarkempia mittauksia lambda-antureilla yms...
Mun on vaikea uskoa, että pelkän elementin vaihdolla saa merkittäviä eroja aikaiseksi.

Edit: typo p.
« Viimeksi muokattu: 21 Toukokuu 2010, 11:27:31 kirjoittanut Kokkonen »
Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Karzza

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 56
Vs: laihalle?
« Vastaus #8 : 22 Toukokuu 2010, 20:16:26 »

Ilmansuodttimen kannen imutorvi on koneen pahin kuristin, orkkis äänenvaimentimet seuraava. Imutorvi kannatta poistaa ensimmäisenä jo lisää tehoa halajat jä lisääntynyt ääni ei hirvitä.
Kirjattu

hoge

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
Vs: laihalle?
« Vastaus #9 : 27 Toukokuu 2010, 21:22:28 »

Okei. Taisin tehdä virheen kun vance&hinesin fuelpakin tilasin tuohon. Vaimentajat on jo supertrapin. Säätöjähän tuossa boksissa on, mutta valmistajan sivuilla on yllättäen vain omille putkille tarkoitettuja karttoja.
Kirjattu
2006 flhx

jupo

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Vs: laihalle?
« Vastaus #10 : 13 Lokakuu 2015, 20:33:38 »

Onkos tuossa rodin omassa ruiskussa minkäänlaisia säätömahdollisuuksia. Esim jos vaihtaa putket , mutta ei vielä tee imupuolelle mitään.
Vai tarviiko edes säätää
Kirjattu