Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

twincämin kolina *korjattu, kiertokangen laakeri oli sökö*

Aloittaja määjussi, 28 huhtikuu 11, 09:10:24

« edellinen - seuraava »

määjussi

Eka viesti ja heti paha kysymys.. Eli 2001 tc dyna kolisee ajossa pintakaasulla,kuullostaisi että kolina tulisi vasemmalta puolelta. Paikallaan käytellessä ei kolise,eikä isommilla kierroksilla ajaessa kuulu mitään kummempia. Enskan käytin auki eikä siellä näkynyt mitään olevan rikki/löysällä. Putket ja ilmanputsari siihen on ainakin vaihdettu,moottorin sisuskaluista ei ole mitään tietoa. Penkitetty ja säädettykin se kuulemma on,eli seoksetkin pitäisi olla kohdillaan. Pitäisikö sitä oikein huolestua ja antaa vaan hanaa ja katsoa että kuinka pitkälle tuolla pääsee ennen kuin jotain hajoaa?

arho

Ei välttämättä kerro mitään mistä ääni kuuluu, kaveri luuli että kytkin on menossa evolaisesta mutt olikin takapytyn männäntappi. Voishan se olla jakopään ketjunkiristäjätkin. Paljonko Dynalla on ajettu?
Do it doggystyle

määjussi

Noin 50tkm ajettu. Kolina kuullostaa siltä että ihan kuin olis sytkän ajoitus pielessä,mutta sehän taitaa olla tc:ssä mahdotonta?

filtteri

ettei se kolkota esim ajettaessa 2vaihteella tyhjäkäynnillä tai muuten liian isolla vaihteella vedätettäessä,sillon kolisee yleensä peli kun peli

määjussi

Ei ole liian isolla pykälällä vedättämisestä kyse,sellainen nopeampi ja terävämpi kolina kyseessä. No huomenissa koeajolla selviää lisää kun ruuvasin tänään tvintekin bläkpoksin paikalleen,eipähän sitte ainakaan ole sytkähetkestä kiinni tuo ääni.

määjussi

Ei ollut sytkänsäädöstä kiinni,mites ne nokkaketjun laahaimet ääntelee kun alkavat olla loppu?

määjussi

Ittelleni vastaten,ei ollut laahaimissa eikä enskassakaan mitään ihmeellistä. Paikallaan käyttäessä se  terävä naputus/kolina saattaa ilmetä kun oikein kierrättää,mutta ajossa ääni kuuluu kun lähtee kiihtyttämään pintakaasulta tai tasakaasulla abaut 2000-3000 kierroksella. Enemmän tai vähemmän kierroksia niin ei kuulu mitään poikkeavaa. Voiko esim keinuissa olla välystä tai jotain vastaavaa joka voisi naputella noilla kierroksilla? Vai mitenkä rikkoontuneet nostajat kertoo olevansa rikki?

Tuntuu vielä että ääntä ei kuulu kylmällä koneella ajaessa, vasta hetken ajon jälkeen alkaa hermoja raastava nakuttelu.

Kokkonen

Mulla TC (2002) naputtaa myös vienosti tuolla alueella ja nimenomaan lämpimänä. Mutta ei sitä kolinaksi voi tulkita.

Kyllä tuo voisi olla nostajavikakin.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Jos se ei kylmänä kolise niin nostajat voisi olla hyvinkin syypäät, ne kun toimivat öljynpaineella ja kun öljyt lämmetessään notkistuu niin nostaja ei välttämättä enää pidäkään paineita.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

SanttuS

Mites tollanen resonointi? Voisko hyvällä tuurilla joku osa hakata johonkin kiinni, kun ja jos ääni tulee vaan tietyillä kierroksilla?
Itse etin aika kauan samanlaista vikaa kun koneen kiinnitys oli löystyny...meinaan ei sitä paikallaan huomannu.
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

määjussi

#10
Ei taida olla resonointi ääni. Kävin äsken vähän ajelemassa ja masentumassa. Tuntuu että ääni kovenee ja kuuluu jo tasakaasullakin ajaessa. Ja paikallaan käyttäessä kun antaa nopeasti reilusti runtua niin se ihanainen ääni ilmenee. Ihan kuin joku naputtaisi terästapilla alumiini koppaan..ja kuullostaisi tulevan venttiilikopista? Avasin jo kopatkin,mutta ei siellä mitään ihmeitä näkynyt. Venttiilijousetkin oli ehjän näköisiä... vieläkö irrottelen nostajat? Jos syyksi paljastuu nostajat,niin mistä ja mitkä nostajat sinne kannattaa asennella.

Tässä alkaa jo tulla entistä sporttia ikävä kun tämän ihmeen kanssa tappelee :-\

Edittiä: Piti vielä kertomani että tuo otsikon kolina on kyllä nyt mieluummin nakutus tai naputus..

Kokkonen

Jos itse vaihtaisin nostajat, niin varmaankin päätyisin näihin:
http://www.automotivemachine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=53#lifters

"AMS and Hylift have continued to develop this lifter, and today, we offer
3 versions of the AMS-Hylift lifter for Harley Twin Cam applications:
AMS A2313S  for stock and performance street bikes. $29.95 each
AMS A2313R  for all out, hi-rev racing applications. call for quote
AMS A2313-002 this is a 0.002" oversized version of the AMS2313, for use
in cases with worn lifter bores."

Tuo 18538-99 on tai oli MoCon numero Hyliftin nostajille jotka on/oli paremmat kuin Delphin 18538-99A ja B jotka ovat modifioudut Chevroletin nostajat ja mulla sellaset ainaksi naputtelee, kuten olen aiemminkin kertonut.

Joten kannattaa olla tarkkana kun tilaa OEM osia
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

määjussi

No nyt on uudet b mallin nostajat paikallaan..mutta eipäs hävinnytkään kolina/kalina/naputtelu mihinkään. Tekis mieli sanoa että vaihdetaan kiva ääntelevä tc dyna evoon..vitu stana prk..

määjussi

Nyt otin vielä kerran enskan kopan auki,150km ajetut enskaöljyt ihan täys metallihilettä ja mustat!! Koputtelin ruuvarilla laturin roottoria ja sehän kuullostaa ihan samalta ääneltä kun tässä on jo totuttu kuulemaan! Eli huomenna loput rojut irti ja ihmetellään lisää. Arvauksia mitä sieltä löytyy?

määjussi

Roottorin poorit oli väsähtäneet,uusi roottori hiljensi ääntä jonkin verran mutta vielä se pitää mekkalaa. Nyt se paska saa olla,jos sillä oppisi ajamaan vaikka sitten tulpat korvissa.