Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Whole lotta Rosie...

Aloittaja Hemuli, 20 huhtikuu 11, 10:36:13

« edellinen - seuraava »

Miska

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 18 maaliskuu 13, 10:10:19
Shinkosta oon kuullu paristaki eri lähteestä, että ne ois kestäny vaan muutamia tuhansia.

Mulla tuli Shinkoilla reilu 3t viime kesänä ja ei ne mitenkään erityisesti ole kuluneet. No, mulla onkin lussu mopo ja (yli)rauhallinen ajotyyli.  ;D

-Just another guy on the lost highway-

Hemuli

Ihmeen vähän tuo rouva on jaksanut kysellä tän perään, mutta josko nyt olis aika aloittaa tositoimet? Ainakin tuossa aiemmin mainitsemani putkimankeli on saatu edes jollain tavalla toimivaksi ja tänään käännettiin chopperkäyrä nousuun ;D.



Tuosta pätkästä olisi tarkoitus tehdä takahaarukan yläputket - kaari on sen takia noin jyrkkä että rungosta tulee snadisti dropseat-tyylinen sopiakseen tolle kääpiönpuolikkaalle. Joudun vielä hetken odottamaan vuoroani jigissä mutta eiköhän tässä kesän aikana saada projekti rullaavaan muotoon. Siitä sitten syksyn sateissa naputellaan pellit mallilleen ja josko maalarille taas vuodenvaihteen jälkeen?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tase

Putkimankelin käyttöhenkilökunta näyttää kovin työllistetyltä joten sieltä varmaan alkaa syntyä käyrää koko maan tarpeisiin ;D ;D

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: tase - 04 toukokuu 14, 00:39:46
Putkimankelin käyttöhenkilökunta näyttää kovin työllistetyltä
Tai ne odottavat malttamattomina sitä vuoroaan  ;D  Ai niin, se vuoro olikin jigille, eikä tuolle :D

Mutta kun projekti ei selvästikään ole kiireinen, niin tartun lyhyesti tuohon Shinko-keskusteluun, mitä tuossa on sivussa käyty. Väitän, että merkki ei ole se ratkaiseva, vaan malli enemmän merkin sisällä. Minulla on '94 lehmässä Shinkon R/F 250 -sarjan rengastus ja niillä on ajettu nyt 12100 km ja pääosin 2 päällä sekä laukut tavaraa tännä reipasta maantievauhtia. Pintaa on takanakin vielä reilusti laillisuuden verran, mutta kyllä se vaihtoon menee piakkoin, riippuen siitä, miten paljon tuolla pyörällä ajelen. En viitsi ajaa yhtään rengasta sileäksi, vaan vaihdan hyvissä ajoin. Onhan näitä renkaita saatu merkistä riippumatta vaihtokuntoon muutamilla tuhansilla, eli ei se ole mikään Shinkon erityisominaisuus. Mutta huhuja ja ennakkoluuloja on aina mukava elätellä ;)


ma^ko

Toi Shinkon retro-mallinen viis-kuustoist kuluu kyl silmissä, mun ajoilla sen saa ajettua loppuun kesässä, eli kesto on varsin huono. Gummi sinällään muuten ihan ok.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Jigi on vihdoin vapaa joten eiku hommiin :)



Tähän asti päästiin tänään, huomenna jos sais viimeisteltyä putkimankelin niin että sillä saa kaarrettua myös 38 mm putkea. Sitten pääsis taivuttamaan selkäruodon.



Työteliään illan päälle ruotsinlaivalta Norrtäljen kautta kotiin asti rahdattuja virvokkeita. Oon vissiin tulossa vanhaks kun reissulta jää juomatonta alkoholia...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Putkimankeli on nyt valmis myös 38 mm putken taivuttamiseen, illalla jäi vielä pari tuntia aikaa tehdä rungon selkäruoto. Kuka on muuten sanonut että se pitää aina liittää emäputken yläreunaan? Tuli siinä väännellessä idea rungon etuosasta, vähän jotain erilaista. Tankin pohja tulee myötäilemään paksun putken alapintaa.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tase

Vedätsä ton tunteella vai onko klubiaskin kantta hyödynnetty :)

Hemuli

Perusmitat on kopioitu erään hyvän ystävän chopperista, päälinjat on mietitty valmiiksi mutta homma elää koko projektin ajan. Aina välillä tulee ahaa-elämyksiä kuten nyt tuon rungon etuosan kanssa joten liian tarkkoja suunnitelmia ei kannata tehdä ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 kesäkuu 14, 00:06:12
Putkimankeli on nyt valmis myös 38 mm putken taivuttamiseen, illalla jäi vielä pari tuntia aikaa tehdä rungon selkäruoto. Kuka on muuten sanonut että se pitää aina liittää emäputken yläreunaan? Tuli siinä väännellessä idea rungon etuosasta, vähän jotain erilaista. Tankin pohja tulee myötäilemään paksun putken alapintaa.



Norton Featherbed style chopper frame  ;D

ma^ko

Höyhenvuoteenahan sen vaan pitäis olla kahdennettu, kiertää tankin ulkoreunan mukaan...


Mielenkiintoinen idea jokatapauksessa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Kyllä mä ihan kohta lopetan tän Instagram-pelleilyn ja otan taas oikean kameran mukaan pajalle ;D...

Tänään tuli tehtyä rungon etuosa mallilleen, vielähän tohon tulee koneen yläkiinnike mutta se laitetaan vasta kun runko on pois jigistä ja saan mallinnusmoottorin paikalleen. Nyt odotellaan jos sais taka-akselin kiinnikelevyt leikkuusta, olispa hyvä jos ne tulis jo juhannukseks niin ei tarttis törpötellä koko pyhiä ;).

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Aika hyvä linja tuli tohon runkoon vaikka itse sanonkin :)



Vähän vielä jännittää mahtuuko vetohihna kulkemaan rungon ja renkaan välistä kun tuo putki kaartaa varsin aikaisessa vaiheessa sisäänpäin. Täytyy varmaan jättää takarunko heftiin siihen asti että saan tehtyä koekasauksen. Tuo taka-akselin kiinnikepala on pelkkä pikaisesti pyöräytetty koevedos kun en malttanut odottaa että saan varsinaiset kappaleet leikkauksesta.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Kaarevista runkoputkista huomaa, että Hemulilla on nyt putkimankeli käytössä. Tasaisen kaarevilla pytkilla saa kyllä tehtyä kauniita linjoja runkoon. Lupaavalta näyttää.

Keulakulma näyttää sen verran loivalta, että tästä taitaa tulla chopperi?   

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 kesäkuu 14, 12:16:11...Keulakulma näyttää sen verran loivalta, että tästä taitaa tulla chopperi?   

Nooo... sellanen varjossa kasvanu :D - kokonaiskulma tulee olemaan 49 astetta ja keula +10" putkilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957