Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportster 883 vm. 89 sytytys ongelmia.

Aloittaja Kari1304, 18 huhtikuu 11, 17:33:40

« edellinen - seuraava »

Kari1304

Otin tossa pyörän tallista ja eka lenkille. No koneen lämmettyä pyörä alkoi käymään pääsääntöisesti yhdellä pytyllä (taka pytty toimi). Kiihdytettäessä vain välillä paukkui toisen pytyn putkessa. Kun sai kiihdytettyä pyörää että kone pyöri kovemmilla kierroksilla toinenkin pytty lähti välillä käymään ja kävi kunnes piti taas hidastaa. Samoja oireita ilmeni jo viime syksynä, jolloin koitin tulpat vaihtaa, toisilla tulpan johdoilla koitettu, puolalle menevien johtojen kontakti tarkistettu, ja tänään käytin myös sen sytkäpoksilta lähtevän johdonliittimen auki ja laitoin sinne kontaktispaytä. Mutta niin se vaan pätki ku ennenkin.

Eli mikä nyt neuvoksi?

Kokkonen

Mulla oli -88 1200 Sportissa hieman vastaavaa ongelmaa originaali sytkän kanssa, tosin lämmettyään se paukutti molemmilla ja hyyty sitten, kunnes jäähty ja taas pääsi eteenpäin, jokus enemmän, joskus vähemmän, riippui lämpötiloista.
Ongelma oli sytytyksen anturi siellä koneen oikealla puolella. Vastaava homma oli myös Shovelissa. Sama anturi.

Onko sytytys vielä alkuperäinen vai jokutarvike? Jos tarvike niin sigle vai dual?

Tulppaongelmaksi minäkin tuon olisin alkuun tulkinnut... jos olis omalle kohdalle sattunut.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kiiski

Vaihdoit vai koitit vaihtaa tulpat?
Vaihda tulpanjohdot ristiin puolalta, siirtyykö vika toiseen pyttyyn? Imuvuoto? Venttiilikantaa. Siinä mitä ekaks ja tokaks tulee mieleen.
Veikkaan silti tulppaa, miltä ne näyttää, jos toinen musta ja toinen valkonen niin se on sit imuvuoto, jos molemmat mustat rikkaalla tai liian kylmä lämpöarvo tulpassa.

Kari1304

En oo sitä koppaa siitä koneen kyljestä avannu, joten en tiedä mitä sieltä löytyy. Puolan on pyörään edellinen omistaja vaihtanut. Taitaa olla accelin tuotantoa se. Ja joo koitin useampien eri tulppien (oikea lämpöarvo) kanssa. Tulpat oli kyllä molemmat liian mustia. Pitääpä koittaa tuota johtojen kääntöä huomenna.

Kiiski

Oletko käyttänyt sitä vehjettä talven aikana niin että se ei ole kunnolla lämminnyt useita kertoja?  Jos olet se on saattanut kypsyttää tulpat.  Samaten aivan tukossa oleva ilmanputsari. Jos vastaus edellä oleviin on ei niin kandeis varmaan ruveta hahmottelemaan kaasuttimen säätöjä.

Noi elektrooniset sytkävermeet on siitä ihkuja et ne on vähän niinku kattovalo, eli ne toimii tai ei toimi harvemmin kituu. Sulla todennäköisesti dual fire sytkä mikä todennäköisesti toimii kun kerran toinen pytty saa koko ajan kipinää.

Onhan ryyppy aina pois päältä kun ajelet?

Kari1304

En oo käyttänyt pyörää talven aikana olleenkaan. Pitää alkaa tutkinta tosta kaasarista. Kiitos nopeista vastauksista.

Kari1304

Kattelin kaasarin läpi tänään. Kaasari siis s&s super e. Suuttimet oli pää 68 ja väli 31. Vaihdoin ton väli suuttimen 28:ksi. Kiihdytys pumppun säätö oli kyllä hirveän isolla ja ilmanputsari tosi likainen. En kerenny vielä hakemaan uusia tulppia. Onko tarvetta vaihtaa tulppien lämpöarvoa ku tuo kaasutin on vaihdettu. Mitä tulppaa ylipäätään tuohon kannattas tarjota?

Jake

Harrikan alkuperäset on ihan jees tulpat. Oot vaan varovainen ryypyn kanssa.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Kari1304 - 19 huhtikuu 11, 22:00:02
Kattelin kaasarin läpi tänään. Kaasari siis s&s super e. Suuttimet oli pää 68 ja väli 31. Vaihdoin ton väli suuttimen 28:ksi. Kiihdytys pumppun säätö oli kyllä hirveän isolla ja ilmanputsari tosi likainen. En kerenny vielä hakemaan uusia tulppia. Onko tarvetta vaihtaa tulppien lämpöarvoa ku tuo kaasutin on vaihdettu. Mitä tulppaa ylipäätään tuohon kannattas tarjota?
Ei tarvi vaihtaa tulppien lämpöarvoa. Säädät vaan sen kaasarin, ihan oikeaan suuntaan olet menossa. Sen kiihdytyspumpun voi säätää todella pienelle. Ei ole omakohtaista kokemusta mitä tollanen 883:nen vaatii suuttimiksi.

Kari1304

Jep. Tosta S&S E säätö ohjeesta katoin että:

Vakiokoneet 55-74 cui (750 â€" 1200 cc)
Välialueen suutin
-   883 cc 0.0265 â€" 0.028
-   Muut 0.028 â€" 0.0295
Pääsuutin
-   883, 900, 1000 cc 0.062 â€" 0.068
-   Muut 0.066 â€" 0.072

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Kari1304 - 19 huhtikuu 11, 22:00:02
Mitä tulppaa ylipäätään tuohon kannattas tarjota?

ACCEL Y882P, Champion RA8HC, NGK DPR7EA-9, H-D 6R12 on sopivia, itse olen tavannut suosia Championia ja Accelia, miksei H-D orkkiskin olis hyvä. NGK voi olla hyvä, mut ei sovi mun pirtaan HooReessä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jake

Mn kokemusten mukaan NGK ja Champion on vähän liian "herkkiä". Toki on mahdollista, että oon vaan huono. HD:n tulpilla on aina pelannut parhaiten.

Jensen

Nokiset musta tulpat on helppo puhdistaa tinnerillä ja hammasharjalla ja yleensä ne ei ole menneet miksikään.. Ei kannata teräsharjata kun silloin lähtee pois tulpan oma pinnoite, Mulla Shovel nokistaa kans tulpat kun paikallaan käyttelee kun tulpan itsepuhdistus ei toimi kuin ajossa. Tänäänkin alkoi paukahdella ja otin vain tulpat pois ja harjasin tinnerilla ja tiskiharjalla noen pois ja paukahtelu loppu. SS e tuntuu muutenkin olevan ilmalle herkkä ja kylmällä ilmalla ja lämpimällä ilmalla eri säädöt.

Hemuli

Kumma juttu miten jotkut saa määrätyn merkkiset tulpat pimenemään helpommin, kyllä mulla on sekä NGK:t että Championit pelittänyt monessa pyörässä.

Muistan aikoinaan kun eräs "ekspertti" väitti raivostumiseen asti että moottoripyörään ei saa laittaa auton tulppia - pitää olla erikseen prätkäkäyttöön tehdyt tulpat. Eli tässä tapauksessa siis H-D:n kynttilät ;D ;D ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

On laitteita jotka on tulppa-kriittisiä, en kyllä ole koskaan HooReetä niihin lasknut. Esimerkiksi vanhemmat OMC-perämoottorit ei tahdo toimia kunnolla kuin Championeilla, NGK:illa possuilee, lienee kyse siitä ettei lämpöarvo ole kuitenkaan ihan sama vaikka vertailutaulu niin väittää.

Harrikoissa mulla ei erityisesti ole ollut tulppa ongelmia millään tulpilla, NGK:n välttely on ihan oma mielleyhtymä ameriikan maamoottorin ja jaappanin tulpan yhteenkuulumnattomuudesta.

Mutta mutta astiaan, ei kai säikeen murheenkryynissäö ole talvehtineet bensat tankissa aiheuttamassa ongelmia, tuo nykyinen kurabensa kun ei oikein siedä säilytystä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.