Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Digitaalinen mittari

Aloittaja Mr Smith, 13 huhtikuu 11, 00:27:10

« edellinen - seuraava »

Mr Smith

Tämä kysymys voisi kuulua jollekin toisellekin osastolle...mut
Xl 2005 alkuperäisen mittarin korvaaminen tarvikemittarilla,onko kokemuksia?
Kuinka paljon on johdotusta ym?
Joutuuko mittarin caliproimaan ja onko ylipäätänsä minkälainen homma korvata alkuperäinen digitaali tarvikkeella?

Hemuli

Motogadgetin mittareita olen muutaman kavereille asentanut, ei siinä ihan mahdoton homma ole. Ne käyttää orkkis nopeusanturia vaihdelaatikossa, +12V ja signaalipiuhan väliin pitää vaan juottaa yksi vastus - siinä oikeastaan johdottamisen hommat. "Kalibrointi" käy näppärästi mittarin omilla nappuloilla, tarkimman tuloksen saa kun laittaa ensin sinne päin ja sitten käy kaverin kanssa testaamassa pitääkö lukemaan suurentaa vai pienentää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Ton ikäiseen voi laittaa Motogadgetin m-Can-palikan. Helpottuu vielä Motogadgetin mittareitten asennus.

Mr Smith

Ehkä sitä sitten uskaltaa ruveta tilailemaan, mittari jota olen katsellut:
MCS 940744, vaatii toimiakseen kuulemma painokytkimen,mikähän tämän tarkoitus on(asennus).

Jake

Lainaus käyttäjältä: Mr Smith - 13 huhtikuu 11, 08:40:36
Ehkä sitä sitten uskaltaa ruveta tilailemaan, mittari jota olen katsellut:
MCS 940744, vaatii toimiakseen kuulemma painokytkimen,mikähän tämän tarkoitus on(asennus).

Painokytkimellä ohjataan mittarin eri toimintoja (kierroslukumittari -> matkamittari -> nopeusmittari jne.) ja esim. säädetään kello ja opetetaan nopeusmittari. Mulla on siinä ihan ratiokorjaamolta ostettu halpis pieni nappikytkin, johon sorvasin "nätimmän" nupin:

ps. mulla pitäis olla tommonen m-Can jossain käyttämättömänä.

Mr Smith

Aika Uniikki ja hieno painonappi ;)
Joo kun ihmettlin kun kylkiäisiksi kaupattiin nappia joka maksaa 32e,niin se pisti mietityttään et taitaa olla jokin erikoisosa,,mutta mikä tahansa painonappi ilmeisesti ajaa saman asian

Jake

Juu ihan mikä vaan passaa. Lähes mistä vaan löytää. Hintojen lisäksi toinen, mistä Motogadgettia ehkä hieman kritisoisin, on noi saakelin ohkaset johdot. Kai ne toimii, mutta jotenkin vaan pelottaa, että Harrikan rytkeessä paukkuisivat poikki. No jää nähtäväksi..

Mr Smith

Onko kokemuksia MCS tuotteesta: 940 746