Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon kone

Aloittaja rodchop, 09 huhtikuu 11, 19:49:45

« edellinen - seuraava »

ultimate

#60
Ai hurja! Kyllä on hieno! Onnittelut savujen otosta!
"Nuorten miesten omavalmiste"  ;D  ;D
Käsittääkseni tälle on vieläkin hurjempi "sisarkone"? Onko se missä vaiheessa?
Tampereen suunnilla on kaikinpuolin ihailtavaa rakentelukulttuuria.

Lainaus käyttäjältä: Erppa - 17 marraskuu 14, 09:35:41
Moottoripornoa Rämsöön Kowan Teknolokian kylästä, kotitekoinen ohv - JAP. Koneliikkeen pojat osaa.

https://www.youtube.com/watch?v=KHsi26zq5E0

-E

edit: Kyseessä on nuorten miesten omavalmisteprojekti...

Erppa

 ;D ;D ;D Tarinaa LEAK MC:n vaiheilta..

-E

twinspeed

Otettiin todellakin ensisavut koneesta ;D

Ihan helvatan hieno juttu kyllä, jos nuoret miehet vielä ymmärtävät tällaisten moottorien päälle! Tollanen J.A. Prestwichin kone on yksi hienoimmista moottoreista.

Ja mikäs tuo och moottori on, joka aiemmin oli esillä? Onkos siellä kenties Manxin konettakin tehty...?
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

ultimate

#63
Tuo OHC kuningasakseli on omia romujani.. (katupyörästä..)
.. sijaitsee täällä Itä-Suomessa..
täälläkin jotain yritellään mutta hämeessä asuneena ja usein aikoinaan Leakilla vierailleena sitä haikeana katselee heidän  ja ystäviensä tekemisiä..
Kyllä täältäkin jotain valmistuu..vaikka onnetonta räpeltämistähän tämä on jos erehtyy vertailemaan..



Tuomo


twinspeed

Turboko se siellä penkin alla luuraa ;D

Kerrankin on saatu kiemuraiset putket näyttämään hyvältä.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Jauhoparta

Oijoi, kyllä nyt kaipaa vaippa vaihtoo. On kyllä meikäläiselle sopivaa jynkkyä  :o

Kiwi

Tuplatulpat mutta toiset hatut puuttuu? Hieno kone kyllä muuten, loppupyörästä vähän kyseenalainen jalkatappeineen ym. ...

twinspeed

Viikon flathead moottori: KR 750 vuodelta 1968. Ihan mieletön moottori... taidetta sanoisin.



Aika hyvän kokoset venttiilit ja tuo relieving eli muotoilu/hionta venttiileistä mäntään päin. Tämän kisalättäpään nokka-ajotuksia tuli joskus ihmeteltyä. Hirvee overlappi... onhan etuna se, ettei mäntä kilkuta venttiileihin missään tilanteessa, eivätkä liioin venttiilitota toisiinsa kiinni.

Mielenkiintoinen käyntiääni tuossa on myös.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

twinspeed

#69
Tässä muute kuvaa overlapista. 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."


twinspeed

#71
Buell XBRR:n moottori. Vain 56 kyseistä pyörää saatiin tehtaalta ulos; en tiedä montako moottoria. Tässä on viety aika äärimmäisyyksiin kaksiventtiilinen ilmajäähdytteinen V2 työntötanko (OHV) moottori.



Aika suora ovaali imukanava:



ja mukavan näköne palotila 2,2 tuumasilla imuvenoilla.



Tehtaalta lähtiessä 150 takapyöräkaakkia, XB9:n isku ja vähän runsaan 4 tuuman poraus (olisko ollu kuutioita 1340).

Se muuten vielä lisättävä, että tässäkin oli hydrauliset nostajat, eikä mitenkään erityisen ärjyt nokat... varmaan jokunen heppa vielä piilossa tuolla.

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Tuomo

buell blast alakerta, ducati yläkerta. eikä muu pyörän taso jää jälkeen koneesta.
ollu esillä Smokeoutissa








twinspeed

Jossain olen nähnyt sellasen bigtwinin, jossa oli ducatin kannet...

Mutta tässä moottorissa onkin shovelin kannet porsterissa:


"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."