Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Klonks kilin kalin, Shovelin kompensaattori asetelma

Aloittaja KvL, 09 huhtikuu 11, 19:41:07

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Jep, pannun momentteja hakiessa löytyi tämmönen lista. Jos tästä shoveltais, tuskin on niin perkeleen tarkkaa, kunhan on kiinni.

80 ft.lbs


HillyMan

Samaa mietin talvella ja vedin sitten Clymerin kirjan mukaan vaikka ei kompensaattoria olekkaan. On se vielä kiinni pysyny.

Kapteeni sika

^Muistatko minkälaista speiseriä rattaan takana oli? Käsittääkseni se mikä on kompensaattorin takana pitäs sopia myös kiinteän rattaan pariksi niin ettei ketjulinja muutu. Kuten todettu niin mittaamalla sen näkee mutta mopeti on telakalla sen aikaa kun osaa etsitään. Kiirettä ei tän kans oo.

Ratas muttereineen hallussa....


HillyMan

Nyt on pakko tunnustaa etten muista enkä edes ajatellut asiaa. Olikohan siellä mitään :D 

Kapteeni sika


HillyMan

Joo. Ois varmaan kannattanu tarkistaa vaikka mullahan vehe ollu ajossa lie kuinka kauan tolla kiinteällä rattaalla niin luulis jo jossain näkyvän jos ei ois linjassa.

Kapteeni sika

Laitoin sen saman speiserin rattaan taakse mikä oli kompin takana eikä se linja muuttunut milliäkään vanhasta. Ei vaan ollut sopivaa hylsyä millä olisin kiristänyt sen mutterin, näkyy olevan 35mm. Huomenna loput kasaan.
On se komppi kärsineen näköinen, roottorin puoleinen pinta näytti siltä että enskassa on ollut joskus soraa.

HillyMan

Kerroppas ajokokemuksia kun pääset testaan. Meneekö meno nykivämmäksi pienillä vaihteilla. Mulla kun ei oo kokemusta kun tosta kiinteästä rattaasta.

Kapteeni sika

Suunnilleen 100 kilsaa testiä. Sen perusteella tuntus että tyhjäkäynnillä kuuluva ylimääränen ääni jäi pois. Sit se että kun kääntää tuppia rivakammin yli satkun vauhdissa niin kilinähelinäkolina tjsp jäi pois, kuuluu vaan se mitä pitää: PRRAAAAAAAAAAAAAA!  ;)  Tää oli se syy miksi lähdin kokeileen kiinteetä ratasta. Enskan puolelle niitä ääniä olin paikallistanut ja tosiaan pikku kierroksen jälkeen tuntuu että kompissa oli jotain sanomista.

Sen kyllä tuntee pienemmissä vauhdeissa kun esim sulkee kaasun ja rullaa ja sit kun kääntää kahvaa, sen tuntee kun veto alkaa mut en mä sitä nykimiseksi kutsuis. Jos ei muuta ilmene niin en kyllä kompensaattoria takasin laita. Ketju ja ehkä kytkinkori saattaa mennä vaihtoon enstalvena, ei taida saada vaihdettua pelkkää ratasta koriin. Ja kait sit pitäs vaihtaa taas eturataskin mut siihen on vielä aikaa.

Ihan hyvä päivitys mun mielestä.

Kapteeni sika

Tänään tuli rullailtua myös kaapunkilla, ei mitään pahaa sanottavaa pienemmillä vaihteilla ajamisesta, toisin sanoen meno ei ole sen nykivämpää kun komppikyydilläkään. Itse asiassa parempi. Meneeköhän jo mutuiliksi jos sanon että pikku vibrat väheni entisestään konetienopeuksissa.  :D

HillyMan

Asia selkee. Mulla sitten jotain muuta joka sitä pientä nylkytystä aiheuttanee. Etenkin moottorijarrutuksissa ryöppii kun ajellu pidempään. Tosin ei aina. Oisko vaan niin ettei noi kaasarin säädöt kelpaa joka kelille :D

Kapteeni sika

Toiselta voorumilta kopsattu kuva ja idea. Kun kampuran päästä lähti parin kilon klimmpi veks, niin voi käyttää vähän sirompaa enskakoppaa. 66-69 flh, tästä puuttuu pahka kompin kohdalta eikä ole avattavaa derby-coveria.


Jack

Flatheads!!!

Kapteeni sika

Joo, huomasin.  :)  Ilmeisesti joku tekee aftermarkettiakin mut esim storehouse ei myy vaikka muuten aika kattava valikoima. Jos joskus törmään ja halavalla saa niin ehkä sit... 

HillyMan

Apropoo.... nyt tulikin mieleen kun tuo vaihdelaatikko oli irti taas ja enska osina niin ei muuten ollu kiinteän eturattaan takana yhtään mitään spaiseria. Ketjulinja tuntus olevan suorassa silmämääräsesti tutkailtuna. Oli tuolla aikasemmin puhetta asiasta.