Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pikkulätyskän öljynpaineet?

Aloittaja Flättäri, 02 huhtikuu 11, 12:28:00

« edellinen - seuraava »

Flättäri

Moro

Pääsin vihdoin starttaaman 4-vuotta sit ostetun basketcase kasan ;D
Nyt vaan ö-p valo tykkää palaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla sammuu tai vilkkuu.
Paljon ei viittis käytellä, ettei täysremppa mene harakoille :(

Muistaako joku millaset paineet pitäis koneesta löytyä?

Molemmat pumput on kyl kasattu uusilla osilla.

T:Laaksonen

Kiiski

#1
Jos se syöttöpumppu on kasattu oikein niin että oikeat jouset oikeissa reijssä ja jne. Niin kokeile vaihtaa anturi, 9 kertaa kymmenestä vika anturissa. Sen valon pitäis sammua sitten ihan polkemalla.

Flättäri

Anturi on kävi itelläkin mielessä. Pumppu pitäis olla oikein kasattu, apuna on jenkki armeijan opukset.
Sen verran paineesta kerkesin kaivella, että max paineet on luokkaa 30psi:tä eli abaut 2bar.

Täytyy lähteä kaupoille ettimään ö-p mittaria.

-wla-

Mulla ei ainakaan oo tavannu olla lätyskässä / pannussa  valoja tai mittareita = hyvä mieli.

Kiiski

Sillä öljynpainemittarilla ei sitten tee yhtään mitään siinä vehkeessä. Testaa se anturi. Tai älä ainakaan postaa seuraavaksi että paineet katoaa kun kone lämmin.

Jack

jos öljyä palaa tankkii, pulputtamalla, kaiken pitäisi olla oikein.
Edelleenkään nää vanhat vehkeet ei "toimi" paineella vaan volyymilla.
Flatheads!!!

Flättäri

Ö-p mittari tulee vaan testaukseen, et näkis anturi vian. Täytyy myös kattoo toi öljyn paluu tankiin.
Vaikka moottoreita on tullu ruuvattuu melkein parikyt vuotta, on tää wla melko tuore juttu, eikä se ole ollu käynnissä varmaan pariin kymmeneen vuoteen ennen tätä päivää.

Mitään öljynpuutteista ääntä ei motti käydessään pitänyt, mut otetaan varman päälle

Millasel paineella pitäis valon sammua?

Kiitos ja kumarrus
T:Laaksonen

Kiiski

Sen testin voit tehdä ottamalla anturin pois ja pyörittämällä konetta jos öljyä tulee niin homma tod.näk. OK. Eihän siellä ole kuin yksi kanava pinionille mistä öljy menee keskitapille ja loppu on sit silkkaa roiske voitelua. Eli karkeasti jos paluu pumppu pumppaa öljyä koneesta niin silloin sinne sitä meneekin eli homma toimii. Ihanan yksinkertaista!

Flättäri

Tänään tuli testailtua lätyskän öljynkiertoa.

Jenkki foorumilta löyty painearvo ö-p anturille, 6psitä (noin 0,4bar).
Tökkäsin painemittarin kiinni ja paineet tyhjäkäynnillä vajaat 0,5 eli ok, eli uus anturi
tilaukseen.

Tästä on hyvä jatkaa.

T: Laaksonen

Jack

et sitten usko, että ilman mittaria hermo lepää?

Sitten kun se kuumana näyttää mitä sattuu, nollaa, ei kannata kysellä missä vika.  ;D
Flatheads!!!

Hemuli

Onhan se mukava varmistaa että kaikki on kunnossa, ei tuollaista wanhaa rautaa ole miellyttävä käyttää jos takaraivossa jäytää pelko öljynkierron viasta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

mihin se siellä "kiertää"?

Menee alakertaan ja jakopäälle ja pumpun kautta takas...Jos öljyä palaa ö-tankkiin se kiertää. Ei siinä mee yläkertaan mitään. tönäritkin taitaa saada vaan hieman roiskevoitelua, niinkuin Intiaanissa.
Flatheads!!!

Kiiski

Mitkä vitun tönärit? Ne on venttiilit!

Jack

ai niin, inkkarissa on sellaset umpijöötitapit, joissa on säätö, en muistanu, ettei hooreessä taida olla sellasia.
Flatheads!!!

Kiiski

Ai jaa! Onks Inkkarin nostajat niinku jotku tapit= tönärit? Aika kivikautista.