Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Katsurilla 'tietoa' liikaa

Aloittaja valkama, 30 maaliskuu 11, 20:16:58

« edellinen - seuraava »

valkama

Ihan pakko kirjoittaa tänne..

Kävin tuossa emännän auton katsastamassa. Kysyin samalla katsurilta mitä mulla tarvis olla mukana kun tuun muutoskatsastaan harrikkaa jossa vaihdettu hitsattavan jäykän perä ja levee takarengas. Katsuri sanoi ettei ole käynyt muutoskatsastus kurssia (?) ja ohjeisti kysymään viereistä autoa katsovalta katsurilta.

No menin häneltä kysyyn samoja juttuja. Perus jutut tuli että materiaali vahvuudet, yms tiedot.. Ei sanallakaan sivuuttanut jarru/hallinta -testejä. Tosin sanoi että jossain tilanteessa voi vaatia rungonmittauksen että on suora :D? Mutta oli todella epätietoista meininkiä, aika nuoria hemmoja oli kyseessä.  Tosin eihän tuosta haittaa ole jos menee ilman jarrutestiä ;)

Make

Ja kahvitauolla ne molemmat män mahvin sivuille. Tietävät sit enemmän kun meet katastamaan prätkää. (tähän sellanen wanha kehno-hymiö)
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

valkama

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 30 maaliskuu 11, 20:19:53
Ja kahvitauolla ne molemmat män mahvin sivuille. Tietävät sit enemmän kun meet katastamaan prätkää. (tähän sellanen wanha kehno-hymiö)

heh ;) tuolla kävin vaan kun oli niin edullinen ja auto aika uudehko ettei tarvi pelätä läpimenon kanssa.  ..mutta pyörää en kyllä sinne mestaan vie, meen tohon toiseen vakimestaan jossa tunteekin melkeen porukan :P

jakke

itse kysyin samaa ohimennen ja pienen palaveeraamisen jälkeen katsurit ilmotti vaativansa muunmuassa jarrutestin..

Rautahauli

Käy Valkama sarankulman konttorilla siinä tullin lähellä. Siellä on joku joka tietää mopoasioista ja siitä syystä sitä tietääkseni suositaan. Jos käyt konttorilla jossa ei tiedetä ja ne soittelee Trafiin jossa ei myöskään oikein tiedetä vaan pykäliä luetaan ja tulkitaan sitten yhdessä ja lopputuloksena tulee mielenkiintoisia ohjeistuksia. Kuulemma...
FXEF-81

Smokie

Mulle annettiin aikanaan hyvä neuvo noista muutoskatsastuksista. Kantsii mennä sellaiselle konttorille / katsurille mikä on mahdollisimman hyvin perillä asioista. Muuten on suuri vaara että varmuuden vuoksi kielletään kaikki mistä ei oo täyttä varmuutta onko sallittua vai ei.

JaZZo

Sarankulmassa käytin omani, siitä on kyllä aikaa sen verran ettei mitään jarrutestejä vaadittu jäykkäperämuutoksen takia. Voinen suositella sitä konttoria koska kaikki meni hyvin.
Shovelpiä

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 31 maaliskuu 11, 08:57:14
Mulle annettiin aikanaan hyvä neuvo noista muutoskatsastuksista. Kantsii mennä sellaiselle konttorille / katsurille mikä on mahdollisimman hyvin perillä asioista. Muuten on suuri vaara että varmuuden vuoksi kielletään kaikki mistä ei oo täyttä varmuutta onko sallittua vai ei.

Tämä on hyvä peukalosääntö!

Sellaisiakin konttoreita on, joissa samanaikaisesti ei tiedetä mistään mitään ja siitä huolimatta "kaikki käy". Yksittäisen harrastajan kannalta tämä saattaa olla ihan kiva juttu, mutta pitemmällä tähtäimellä asia on päinvastoin.
Long John Stroker

erakko

Tuo `kaikki käy` on siinä mielessä huono et helposti käy niin et sulla on katsastettu pyörä mikä on laiton. Ne kun ei edelleenkään tarkoita samaa.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Mutu

Mitäs helvettiä mä oikeen teen kun mulla ei oo sitä ohjauslukkoa.... on vaihdettu emäputki,  joskus -07 leimattu noin. Eiks siihen kelpaa joku hyväksytty jarrulevylukkohälytinvimstaaki  :P. Siis -78 shovel
Hullu saa olla mut ei tyhmä!!!

Make

Lainaus käyttäjältä: Mutu - 31 maaliskuu 11, 17:32:44
Mitäs helvettiä mä oikeen teen kun mulla ei oo sitä ohjauslukkoa.... on vaihdettu emäputki,  joskus -07 leimattu noin. Eiks siihen kelpaa joku hyväksytty jarrulevylukkohälytinvimstaaki  :P. Siis -78 shovel

No ekaks tulis mieleen, että laitat siihen neimann-merkkisen ohjauslukon. Kiinteästi sen pitää olla asennettu, että munalukko ei käy, vaikka pitäis kuinka kovaa ääntä.

Smokie

Käyköhän jos munalukon kaaren hitsaa kiinni? ;D

ma^ko

Pitää olla hyväksytty tahi tyyppikatsastettu ohjauslukko. Jos on ne munalukkokorvat ala T-kappalees ja rungossa niin sen Neimanin voi hitsata siihen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 31 maaliskuu 11, 17:56:55
Käyköhän jos munalukon kaaren hitsaa kiinni? ;D

Käy. Sit ku lukitset ahtimen kettingin sillä munalukolla ni saat siitä hyväksytyn ajonestolaitteen.  ;D

Titus

Mulla 2004 saksasta tuotu shoveli munalukolla.Hyväksytty sellasenaan siellä ja suomessakin.
Aika kirjavaa tuntuu katsastusasemien käytäntö olevan noiden ohjauslukkojen kanssa.