Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pinstriping

Aloittaja MaTriu, 29 maaliskuu 11, 19:19:06

« edellinen - seuraava »

hazzinen

on niitä viiruja varmasti tehty ennenkin nuitten maalien keksimistä, joten huomenna robinhoodiin ostamaan jotahii purkkimaalia sekä kätsy-kallelta jotahii pieniä suteja. ;D laittelen sitte dokumenttia että kuinkas taas kävi, varmaa on että ensmäisellä ei tule mittää, mutta jos toisella yrittämällä...
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Jude

^ Kyllä ne 1shotit on ollut juurikin niitä maaleja joita käytetty jo nelkytluvulla.
Hommaat Hazzinen yhden hyvän rajaus siveltimen esim. Mack 1 tai kapeampaan rajaukseen
X-calibur:in, huomaat että ero Tiimarin vesiväri siveltimeen on huomattava, pinstripe siveltimen karvat ovat käsin ladottu pituusjärjestyksessä eli karvojen päitä ei ole leikattu muotoon.
Kunnon siveltimeen pystyy lataamaan reilusti maalia, juurikin 1shot toimii tässä parhaiten.
Maalaaminen on mukavaa kun sivellin liukuu hyvin ja maali on paksua / jäykkää jolloin viivan leveys on helpompi säilyttää tasaisena.

Hemuli

Vaikka en ole ikinä straippisiveltimeen koskenutkaan - kiinnostais kyllä - niin täytyy tässä kohtaa olla samaa mieltä Juden kanssa. Väärillä välineillä ei tee kuin hallaa itselleen, tulokset ei tyydytä ja innostus lajiin lopahtaa saman tien. Nyt ei kuitenkaan puhuta samanlaisista aloituskustannuksista kuin jossain kynäruiskumaalauksessa, muutamalla kympillä pääsee jo kokeilemaan ihan kelpo välineillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tertsi

ei ne  alotuspaketitkaan kallita ole esim pinstriping.fi.Ite olen Jussilta ja Hannulta tilannu ja hyvin homma toimii ja varmaa antaa neuvojakin jos tarvii.Ja alukuun tuo Mannermaan straippaus kirja  on iso apu

Rezi

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että straippauksen aloittaminen on helppoa ja aika halpaa, mutta asiallisen tuloksen saaminen erittäin vaikeaa. Kuvittelin säästäväni rahaa, kun opettelen ja teen sen itse. FAIL.

Straippaus on niin törkeän vaikeaa hommaa, että ei sitä ainakaan meikäläinen opi ihan muutamassa päivässä. Jos on aikaa ja intoa harjoitella viikkoja ja kuukausia, niin sitten se saattaa alkaa onnistumaan. Varmaan kurssille meno auttaa hurjasti. Ite en kursseja käynyt, luin vain ohjeita Mannermaan oppikirjasta, joka muuten on aivan must, jos itseoppineeksi aikoo.

Eikä riitä, että osaa vetää vakaata viivaa, pitää myös olla taiteellista silmää ja osata tehdä hyvännäköisiä kuvioita.

Hitsausta, rälläköintiä, perusmaalausta, jarruremppaa, koneen purkua ja kasausta yms. prätkänrakentelussa tarvittavia taitoja oppii kyllä kohtuudella, mutta straippausta ei.

Minun kokemukseni on, että jos haluaa hienoja straippeja, on ne teetettävä jollakin joka sen homman osaa.

MaTriu

Miranolit ja pienoismallivärit tuli aikanaan kokeiltua ja kuten arvata saattaa, eivät toimineet edes huonosti. 1shot:in väreissä ei käytetä enää lyijyä sidosaineena ja näin ollen värien peittokyky ja juoksevuus hieman huonontunu, muuten laatu kamaa jota kannattaa käyttää. Kokeilin pari vuotta sitten House Of Kolorin uretaanipohjaisia straippivärejä, jotka kyllä ajavat asiansa ja tuntuvat olevan aika ahkerassa käytössä tuolla rapakon toisella puolen, mutta ainoa miinuspuoli niissä on, että vaativat aina lakkakerroksen päälle kestääkseen. Nyt tuli hommattua se Kafkan scroll-sivellin, mistä olen ja aikasemminki maininnut. Pääsee heti tosi toimiin, ku kaverin rodiprojekti kaipaa loppusilauksen. Pistän kuvia ja vähän fiiliksiä itse siveltimestä - odotukset on korkealla.  :D

MaTriu

Kafka testattu. Eli kyseessä on scroll-sivellin joka soveltuu myös perinteisen straipin tekoon - ja toimii yllättävn hyvin jopa pienten kuvioiden sekä yksityiskohtien kanssa. Viivan paksuuden hallinta oli alussa hieman hankalaa - mikä voi myös johtua siitä, että olen tottunut käyttämään enemmän perus mackia. Sivellin on kokoa kolme ja karvaosa on tavallista pitempi, mikä taas takaa hyvin värin riittoisuuden.

Rodin maskiin tuli tyyliin sopivaa straippia ja pää, joka on sekoitus Bart Simpsonia, Frankensteinia ja itse auton omistajaa.

leafhill

Frankenbart  ;D
Mä en oo oikein päässyt sinuiksi Kafka sudin kanssa, Wizard typhooniin oon paremmin tottunut.

Työkalukotelo sai tänään kanteensa ajatuksen ja kalut, mackin tekstaus siveltimen terästä.

Toimo

Kaverin tankki ja takakate tuli maalailtua.

Kypärääki pitääs vielä jatkaa toiselle puolen.

leafhill

Kapeat tankit saivat raitansa.

Jude

Jude

Dänks, venice style lettering.
Koko pyörän maalaus on yks iso straippi, vedin ton ruosteenesto punaisen meinaa siveltimellä yli biitit paikoillaan, en tottunut siihen keltaseen mikä oli, yritin kyllä  ;D

selectedgrub

Hemuli

Nice job Grub - I like especially those end strokes with dry brush!
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957