Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Magneti Marelli EFI

Aloittaja hoge, 25 maaliskuu 11, 13:39:30

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Tavailin myös tuota ameriikan säätöohjetta lävitse. Siinä mun ymmärtääkseni sanotaan, että kylmätyhjäkäynnin säätö vaikuuttaa myös kuumaan koneeseen kun on kyse MM ruiskusta.

Joten (edelleen käsittääkseni) pitää ensin saada säätö kylmänä kohdalleen ja sitten vasta kuuman koneen säätöihin. Kirjoituksesta tulee käsitys, että kuuman koneen säätääminen tehdään PC:llä kun on Power Commander asennettuna.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hannu_L

Näin juuri, eli tuo kylmän koneen tyhjäkäynti vaikuttaa myös siihen kuuman koneen sammahteluun.

Jos tyhjäkäynti on kylmänä liian matala, niin se tippuu entisestään lämpimällä koneella. Tuo ruisku ei ole niin hirveän nopea, joten se ei ehdi korjata käyntiä vaan kone sammuu. Tämän huomaa esim siitä, että kun ajat normaalilla kaasulla ja nopeasti lasket kaasun pois ja painat kytkintä, niin kone sammuu. Myös paikoillaan, esim valoissa seistessä saattaa koneen tyhjäkäynti aaltoilla ja sitten kone sammuu.

Eli kylmällä koneella säädät ensin tyhjäkäyntiä niin että se on riittävän korkea >1 000 rpm. Kun kone käy nätisti sammutat ja otat ruiskun sulakkeen irti. Sitten odottelua >5 min ja sulake kiinni. Työnnä automaattiryypyn vipu konetta kohti pohjaan. Tuolla jenkkifoorumilla on asia esitetty hiukan sekavasti, eli et säädä TPS-anturia vaan nollaat sen tuolla kun sulake on irti. Tämä nollaus pitää tehdä, koska säätäessäsi tyhjäkäyntiä ei TPS arvo enää pidä paikkaansa.

Sitten näpit irti kaasusta, laitat virrat päälle ja odottelet rauhassa, että ruisku raksuttelee hommansa jonka jälkeen starttaat. Sitten lämmityskäytät pyörän tyhjäkäynnillä. Jos tuossa käänteleekaasua, niin homma menee uusiksi.

hoge

Ok. Tämähän rupeaa jo kuulostamaan mahdolliselta. Tyhmä kysmys, missä se ecm:n sulake sijaitsee  ::)
2006 flhx

Hannu_L

Taitaa sulakkeet sijaita pyörän vasemmalla puolella laukun edessä olevan suojan takana. Luultavasti pitää ottaa laukku edestä pois kiusaamasta.. Sulaketta en kyllä osaa sanoa, jos ei suojassa ole tarraa missä noi lukee

hoge

No niin. Kiitokset ohjeista. Putsarin vaihdon yhteydessä otin ensiksi sulakkeet pois, ja sitten työnsin tuon lärpäkkeen konetta kohti. Noin kymmenen kilsan koeajolla ei sammunut kertaakaan. Tosin suihkin ainetta kanssa ruutan kaikkiin liittimiin. Täytyy toivoa että johtui tuosta. Nyt pitääkin sitten tutustua tuohon power commander 3 usb boksiin. Tuntuisi vähän käyvän laihalla tuon sössön putsarin jälkeen....
2006 flhx

hoge

#20
Nyt se hermoa koettelee. Glide seissyt tallissa noin viikon, suoraan ajosta jätetty. Hyvin toimi. Nyt ei sitten enään käynnisty. Ei pidä minkäänlaisia surinoita kun laittaa virrat päälle. Sulakkeet ehjät. Mikäköhän tuohon nyt tuli?
Edit: Ei tule kipinää. Power commanderissa ei syty mitään valoja kun virrat on päällä. Läppärillä koetin saada yhteyden commanderiin, ei onnistu....
Tupla-edit: pitäisikö power commanderiin syttyä valot kun virrat on päällä??
2006 flhx

hoge

Jaahas. Otin vielä power commanderin pois välistä toivoen että se olisi mennyt pimeäksi, ei vaikutusta. Nousee jo kädet pystyyn moisen vian kanssa. Vaikka johtonippuja heiluttelee ei tapahdu mitään. Kai se on vietävä johonkin ammattilaiselle  >:(
2006 flhx

hoge

Löytyi tuosta ecm:n vierestä vielä kaksi mini sulaketta joista toinen, ecm:n 5a sulake oli kärähtänyt. Jo rupesi bensapumppu surisemaan jne. Mutta kipinä on vielä hukassa... ???
2006 flhx

Make

No nykku heiluttelet ja murjot niitä johtonippuja, ni olisi suotavaa, että se sulake palaa uudestaan. Silloin oltais jo vian äärellä. Meinasin jo aiemmin arvata, että maa puuttuu, tahi joku piuha vastaavasti maissa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

hoge

#24
Eipä jeesannu heilutella johtoja jne. Vein nyt sitten dealerille ihmeteltäväksi....
2006 flhx

hoge

#25
ECM hajalla. Erinäisiä vikakoodeja....  >:(  
Pähkäilyn jälkeen tuli siihen päätökseen että nyt saa ruutta lähteä ja kaasari tilalle. Noiden ruiskuosien ja säätöjen hinnalla melkein tekee tuo swapin.
2006 flhx

hoge

Töiden ohessa tutkittuani amerikan foorumeja. Suurin ongelma tässä toteutuksessahan on näköjään tuo johtosarja mitä ei enää valmisteta... :-\
2006 flhx

Hemuli

Johtosarja? Eikös siihen kannata samalla vaihtaa joku aftermarket sytkä ja käyttää alkuperäinen johtosarja soveltuvilta osin, heivaa vaan vanhan sytkän ja ruiskun osat pois.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hoge

#28
Niin kovasti on puhetta aina kaasarimallin johtosarjasta, mitä ei ole saatavilla. Itse en sähköistä juurikaan mitään tiedä. Plugnpray olisi JOS jostain tuollainen johtosarja löytyisi.
Edit: Niin mitään ajonestoahan tuossa ei ole...Joten onkohan missään olemassa yksinkertaista sähkökaaviota miten tuo sytkä olisi kytkettävä?
2006 flhx

Hemuli

Meinasitko nyt alkuperäistä sytytyslaitteistoa? Tietääkö joku onko se jotenkin kytköksissä tohon ruiskun ohjainyksikköön vai onko se ihan normaali perussytkä? Jos jälkimmäinen niin eihän siinä sen kummempaa kytkemistä - virtaa sytkälle ja tietoa boksille.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957