Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Magneti Marelli EFI

Aloittaja hoge, 25 maaliskuu 11, 13:39:30

« edellinen - seuraava »

hoge

Sopiiko minkään kaasarin/ muun ruiskun putsari tuollaiseen 98 vuoden electraan missä on m.m efi? Minkälainen toimepide on jos keksii korvata kaasarilla koko ruutan? Joutuuko jotain bokseja vaihtamaan jne?
2006 flhx

Kokkonen

Zippers performancella on tuohon sopivia, hyvin virtaavia, ilmanputsareita EVO:n kotelolla
Fits ’95-’98 EV Big Twin w/ Magnetti-Marelli EFI, #117-105

Eka linkki jossa -96 MM konversio kaasuttimelle
Harley-Davidson-Hangout

Tuossa on linkki TC:n muutokselle EFI:ltä kaasuttimelle, mutta saa siitä vähän vinkkiä:
http://www.amm.haan.de/Carb/carb.htm

H-D Latuksen Ameriikan foorumilla tuosta EVO:n  muutoksesta jotain, (jossain varmaan enemmänkin)

Lainaa
You'll need the "carb" interconnect wiring harness, coil and ignition module.
*
The interconnect marries to the main harness for either EFI or carb, easy install and does not require complete rewiring. Some bikes got a change or upgrade on the cam and crank sensor plug location and this can require some adjustment. Do not forget the coil must also be changed, the EFI coil is NOT compatible with carb ignition modules (ICM's).
Depending on carb used, the top motor mount may also require changing to provide a choke cable mount.
For those who have not purchased a new tank, Pingel makes conversion plugs and fuel valve also required.
*
Yes, the crank sensor is not used on the EV/carb setup. With single fire ignition, you'll want to purchase an aftermarket SF coil. If you are using the S&S carb, the top motor mount will also not be required.
*
Ignition harness pn 32435-97
*
On a 97, the gauges are seperated and will not be an issue, with respect to the EFI to carb change. The ignition interconnect harness only influences the EFI/ICM systems. Since the harness you need is obsolete, recommend the S&S IST system. Expensive, but will solve all the problems.
*
The "computer harness" is a secondary interconnect harness to the main. The main and fairing/handlebar harness' remain intact.
You'll need S&S part number 55-1049 ($654.95) installation kit, 55-1221 ($384.95) module and 55-1571 ($129.95) coil. You'll want to be sure the manifold has a MAP sensor port.
*
Unless you can find a source for the obsolete harness, your back to square one. Short of building the harness from scratch. You may be able to reconfigure a conversion harness for 90 and earlier models, pn 32408-90. This should at least give you the ends required for the superstock ign. I've not done this specifically and so cannot predict what issues may arise. The module end will have to be configured for this harness, but that would true of the O.E. harness as well.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hoge

Loistavaa. Onko näkynyt missään katalookissa noita zippersin kamoja? Vai tilatako suoraan valmistajalta?
2006 flhx

Hemuli

Kai se helpointa on suoraan Zippersiltä, ainakin omien kokemuksien mukaan palvelu tuntuu pelaavan. Sinne pitää vaan soittaa, eivät jakele sähköpostiosoitteita.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hoge

Kesti se 300 kilsaa. Rupesi sammumaan ajossa kun laskee kaasun pois, lähtee käyntiin kun antaa kaasua. Tuntuu että muuttaa kohtaa missä lähtee käyntiin. Virrat kun sammuttaa niin lähtee hienosti napista käyntiin, sammumisen jälkeen jos yrittää suoraan niin saa tehdä töitä. Saako tuosta kotikonstein vikakoodeja ulos vai onko diileri keikka?
2006 flhx

Kokkonen

Mun vähäisen tietämyksen mukaan tarvittaisiin joku "Scanalyzer"  tai vastaava boxi.

Laitan tuohon alas MM vikakoodien luvusta kertovaa manuaalikuvaa ja tekstiä. En ole itse perehtynyt sen enempää ko materiaaliin.

Kaikki ei mahdu tähän vastaukseen, jatkuu seuraavassa....
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hoge

Kiitoksia näistä. Kokeilin wanhasta muistista kaasarivehkeistä uusia tulppia. Luulin jo että vika oli siinä, vaan eipä ollut. Lämpimänä pätkäisi taas, ihan niinkuin avaimesta sammuttaisi. Noita vikakoodi ohjeita kun luki niin ei tullut muuta kuin pää kipeäksi. Täytyy miettiä ehjääkö tuota ruiskua, vai rupeaako rakentamaan kaasaria suoraan tilalle...Taisi ajokausi loppua alkuunsa... :-\
2006 flhx

Kokkonen

Noista vikakoodeista olis iso apu, kun vikalähteitä voi mun ymmärtääkseni olla useita.

Yht'äkkinen sammuminen -> kampiakselin asentotunnistin? Nokka-akselin asentotunnistin? En kyllä tiedä voiko nuo hall anturit edes noin, viottua vaan onko aina kerrasta poikki. Puhdistus?
Nopeusanturi ei ainakaan varotellut vaan mykisty laakista.

Koneen lämpötunnistin vai ECU?

Huono käynnistyvyys voisi johtua tyhjäkäynti-ilman säätömoottoristakin joka taas nollautuu kun käyttää virrat pois....

No ainakin liittimet voisi käydä läpi ja puhdistella bensapumppua unohtamatta sekä tsekata virtalukon.

Kyllä nuo ruiskut ovat toimiessaa varmaan mainoita mutta kun tällainen hämyvika tulee niin....

Tämä ei tainnu paljoa auttaa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hoge

#9
Juttelin artmotorin kanssa aiheesta. Ensimmäinen positiivinen kommentti ruutasta tuli sieltä. Epäili alkuun lämpöanturia, mutta eväsi heti kun kuuli että pyörässä on power commanderi. Pyörässä on nyt suorat putket, ja sössön putsari on tulossa. Kuulemma ei tarvitse näitä varten commanderia??

Edit. Niin siis meinasi että vika voi olla commanderissa myös. Olen vaan aikaisemmin elänyt ajatuksen kanssa että jos menee imupuolta muuttamaan niin pitää säätää seoksia. Taidanpa odottaa että putsari tulee ja vien sitten vikakoodien lukuun johonkin missä on säätöpenkki olemassa...
2006 flhx

flhx

#10
Atte/ V-Twin City, Loimaa. Tietää melkoisesti Power Commandereista sekä ruiskuista.

Ai niin ja mikään missä yhdistyy Italia ja sähkö ei voi olla hyvää....No, toisaalta enpä tohon omaan Delphi-ruiskuunkaan nyt varauksettoman tyytyväinen oo.

Edit: niin muistelin että tuossa MM ruutassa aika paljon marinaa on aiheuttanut tyhjäkäynti(tai sen puute), netin syövereistä löytyi vinkki että pata pitäisi lämmittää hyvin ILMAN revityksiä ennenkuin lähtee ajamaan, muuten tyhjäkäynnissä saattaa olla sanomista. Jossain(en muista oliko netissä vai jossain amerikanlehdessä) oli isompikin juttu MM ongelmista ja fixeistä mutta enpä löytänyt tähän hätään.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hannu_L

Ensin kannattaa tarkastaa, että TPS on kohdillaan, jos kaasua on käännelty, ennenkuin TPS on katsonut paikkansa, se saattaa tehdä noita ihmeellisiä sammumisia. Tarkasta lisäksi, että tyhjäkäynti on tarpeeksi korkealla.

Koodit saa ulos mittaristosta, en löydä niitä tähän hätään. Service manual auttaisi?

Kampiakselin asentotunnistin noista saattaa mennä, mutta silloin pyörä ei meinaa lähteä käyntiin, kun ei tule kipinää -> ei saa tietoa kampiakselin asennosta.

http://www.hdforums.com/forum/touring-models/352082-diagnostic-code-on-99-flhrci.html

Olisiko tuosta apuja.

hoge

Täytyy syventyä tuohon kun kerkee. Eikös vikavalon pitäisi jäädä palamaan jos siellä on koodi muistissa? Tuo kun syttyy aina silloin kun sammuu, valo sammuu heti kun käynnistyy...
2006 flhx

Hannu_L

Kun virrat laitetaan päälle vikavalo syttyy. Palaa jonkun aikaa, jolloin ei saisi räplätä kaasua tai startata. Jos vikavalo syttyy starttauksen jälkeen hetkeksi palamaan, on muistissa jotain. Jos ei syty, homma ok.

Itselläni tuo samanlainen sammuminen johtui liian pienestä tyhjäkäynnistä ja siitä, että TPS oli viturallaan. Jos sinulla löytyy ruiskurungon keulan puolelta isohko peltiläimäre, joka kylmänä liikkuu niin se on ns ryypyn osia. Kun teet tuon nollauksen, niin ennekuin laitat virrat päälle, työnnä se läimäre konetta kohti. Vaikuttaa myös siihen TPS asentoon, vaikka sitä ei yleensä muistella kirjata. Ei tuo iso homma ole tehdä, voi olla että putsarin joutuu ottamaan pois, että mahtuu nuo hommat tekemään.

hoge

Hetkinen. Nyt menee jo yli hilseen. Onko tuossa jenkkifoorumin ohjeissa nyt sitten tps:än säädöistä kyse? Kun siinä kirjoitetaan vaan "cold idle" ja sen jälkeen "warm idle"... Mutta tuohon lämpöisenä olevaan säätöön ei taas ole ohjeita?? Tyhjäkäynti on ihan ok kylmänä ja kuumana... ??? ??? ???
2006 flhx