Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tukilaakeri Buellin (toisio)eturattaalle

Aloittaja Natking, 24 maaliskuu 11, 17:43:44

« edellinen - seuraava »

Natking

Niin, koitin tuolla haulla ettia kaiken nakosta vihjetta muttei oikeen mieluista vastausta loytynyt niin kysympa seuraavaa:

Tota -98 Bulua nyt kait sitten tarttee alkaa ahtamaan ja varmaan joutuu laittaan ketjut remmin tilalle. Saakos jotain tukilaakerisettia tohon rattaalle valmiina jostain vai tartteeko alkaa ite vaantamaan?
Mimmoseen ratkaisuun sita kannattais kallistua jos sen joutuu ite vaantamaan?
Aika kun taas on hieman kortilla niin siks tommosta valmisjuttua ajattelin.

Niijuu, renkasta en aio alkaa leventamaan, etta offsettia ei sikali tarvita.
Just trying to be different (like everyone else)

filtteri


Natking

Jos nyt sattuu tahtimerkit osumaan kohdalleen niin saattaa sita tehoa pukata kohtuullisesti. Ja haarukkakin pirennetaan, josko silla nyt merkitysta tahan asiaan on. Saattaa tietenkin ollakkin kun myos kevyt remmin vaihtuu pitkaksi ketjuksi, niin paino kasvaa vetopuolla. ja ketjuhan aiheuttaa myos pikkusen enemman rajuja nykasyita kuin remmi.

Onkos missaan kellekkaan ilmennyt etta kuinka tehokkaita koneita sita on menstyksekkaasti kaytetty ilman tukilaakeria?

Toi on kuitenkin sen verran pieni operaatio etta ei viittis koittaa etta kuinka kauan se kestaa ilman tukilaakeria.
Just trying to be different (like everyone else)

filtteri


Thomas

Eikös Kosman tee jotain tukilaakereita myös XL-koneille, tosin taitavat olla jonnimmoisella offsetilla.

Sportster 5-Speed Outboard Bearing Support Kit


-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Hemuli

Mä oon tota nelivaihteista varten kehitelly tukilaakerihässäkkää, homma on oikeastaan enää kiinni laakerin paikan asemoinnista. Tossa ostin swapista samanlaiset lohkot jotka oli saaneet "vähän" kipeetä mutta laatikon alue oli virheetön - ajattelin ne laittaa kiinni jyrsimeen ja mitoittaa lootan pääakselin laakerilla sen pisteen mihin tukilaakerilevyyn tehdään akselinpaikka. Katotaan ny kun muilta hommilta kerkiää.

Viime kesänä ajoin jonkun 600 kilsaa kireähköllä motilla 240 takarenkaalla ilman tukilaakeria ja kyllä se viimeisellä kotimatkalla alkoi jo jyristää vittumaisesti. Tosin nelivaihteisen pääakselin laakeri on todella onneton. Ei se tukilaakeri kyllä viispykäläisessäkään turha ole.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Tarkista muuten samalla ettei siellä oo vitosrattaan iso laakeri alkuperäinen jossa laakerikuulat muovibiiteillä eroteltu. Se on paska!
A.K.A. Rambe

Natking

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 26 maaliskuu 11, 13:02:56
Tarkista muuten samalla ettei siellä oo vitosrattaan iso laakeri alkuperäinen jossa laakerikuulat muovibiiteillä eroteltu. Se on paska!
Mun telakoilla hienosaadetty korvani sanoi mulle jo viime suvena etta kylla siina on laakerointi edessa. Taallahan oli jo topikki tosta laakerijunpasta, siihen tarttee siis jokatappauksessa ryhtya.
Just trying to be different (like everyone else)

Natking

Lainaus käyttäjältä: Thomas - 25 maaliskuu 11, 21:28:06
Eikös Kosman tee jotain tukilaakereita myös XL-koneille, tosin taitavat olla jonnimmoisella offsetilla.

Sportster 5-Speed Outboard Bearing Support Kit


-t-

Joo, tossakin nayttas olevan 1.3'' offsettia. Ja ~$500 rattaan kanssa :(
Aika vaikeeta tuntus olevan loytaa ihan stanttu mitalla olevaa.
Just trying to be different (like everyone else)

Natking

Niijuu, noita palstoja kun lueskeli niin naytti olevan etta 100hp olis jonkun moisena rajana, sen yli mentaessa aika moni suositteli jo tommosta supporttia.
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

Ei se ihan kiveen hakattu raja ole, on toi oma ainakin vielä kestäny. Pitäis tietty kurmoottaa kunnolla vähän pidempään että vois sanoo faktaksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957