Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

V.O.E.S

Aloittaja Jani, 04 huhtikuu 09, 17:36:42

« edellinen - seuraava »

Jani

Pyörä -87 Sportster 883-1200 Conversion,kysyisin siitä V.O.E.S kytkimestä,kuinka tarpeellinen se on?Edellinen omistaja oli johdon katkaissut,ilmeisesti kun sytkä on vaihdettu kärjelliseksi.
Tarkoitus on laittaa Malloryn kärjetön,tässäkään tapauksessa sitä ei kai voi käyttää?Vai olenko oikeassa?

Kokkonen

VOES kytkin antaa sytkälle lisää ennakkoa kun imusarjassa on tarpeeksi suuri alipaine, joka on siellä pienillä kierroksilla, tyhjäkäynnillä esim. Sanovat että kaasuun vastaavuus ja polttoainetalous on parempi kun VOES on kytkettynä. Kannattaa käyttää, jos sytkässä on siihen mahdollisuus.
Malloryn perusmallissa ei kytkentäpistettä ole, joten kytkin jää edelleen koristeeksi.

Itsellä oli aikanaan -88 1200 Sportti josta kimahti originaalisytkä, laitoin Dyna-S:n, jossa ei myöskään ollut paikkaa VOES:lle. Hyvinhän tuo silti pelitti ja eteni senkin jälkeen.

Emännän -80 Rautapäähän laitoin vuosi sitten Cranen HI-4:n ja CV:n, samoin kuin myös VOES:n. Ei siitä ole haittaakaan ollut.   8)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jani

Jep,kiitos tiedoista. :)

Hemuli

Ei VOES:n olemassaoloa edes huomaa - paitsi polttoainelaskussa. Katkaisin muuttaa tilannetta ainoastaan ajettaessa pintakaasulla jolloin moottorilla ei ole suurta kuormitusta - silloin se aikaistaa sytytysennakkoa näin tehostaen palotapahtumaa. Mutta saman tien kun moottoria kuormitetaan, palaa se normaali käyrälle.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957