Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin ensiön muutos

Aloittaja 72shovel, 14 maaliskuu 11, 23:38:24

« edellinen - seuraava »

72shovel

no tuollaisillahan se olisi lähtenyt! minä vetäsin siihen perinteisen taustalevyyn kiinnitettävän mallin ja se oli taustalevyn loppu  :) laskeskelin vaan että BDL:n täydellinen setti jenkeistä 619$ kytkimineen päivineen, vrt orkkis-sikaan sopiva setti 389$ niin nyt sian kun joutuis ostaan jokatapauksessa niin laitan tuon järeämmän. josko siinä muutenkin olis sitten käyttö ja kytkimen toiminta vähän parempi kuivalla remmienskalla?

KvL

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 30 maaliskuu 11, 11:49:15
Tuohon on olemassa myös vielä yksinkertaisempi työkalu:



Kierretään vaan keskimutterin paikalle ja pari terävää napautusta työkalun päähän niin sika jälleen irti.

Esim. custom chromen käikäle 20269  maksaa tiedätte kyllä missä 37â,¬

Vaihdoin sian barnetin scorpioniin niin menee ulosvetäjä uusiksi. Eli kysymys kuuluukin, saako tuolla simppelimmällä mallilla tuon scorpionin irti? WW myy jotain scorpionin omaa ulosvetäjää pirteään satkun hintaan. Hyh ja huhhuh.

KvL

Lainaus käyttäjältä: KvL - 06 huhtikuu 11, 22:34:38
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 30 maaliskuu 11, 11:49:15
Tuohon on olemassa myös vielä yksinkertaisempi työkalu:



Kierretään vaan keskimutterin paikalle ja pari terävää napautusta työkalun päähän niin sika jälleen irti.

Esim. custom chromen käikäle 20269  maksaa tiedätte kyllä missä 37â,¬

Vaihdoin sian barnetin scorpioniin niin menee ulosvetäjä uusiksi. Eli kysymys kuuluukin, saako tuolla simppelimmällä mallilla tuon scorpionin irti? WW myy jotain scorpionin omaa ulosvetäjää pirteään satkun hintaan. Hyh ja huhhuh.

Issensä kanssa on mukava keskustella myös netitse. Eli sain tollasen pötkylän lainaan ja hyvinhän se skorppari irtos. Näin tiedoksi muillekin, eipä kannata panna satkua haisemaan barnetin omaan värkkiin.

Rautahauli

FXEF-81

Hessu

Snadisti epäilyttää toi pötkönmallinen irrotin. Meinaa kun piikkisika on kunnolla kiinni ja ulosvetäjässä kova jännitys, silti pitää lyödä melko lujaa. Kuinkahan kovaa tohon pitää lyödä?
Se kaikki lyöntivoima kohdistuu siihen pääakselin toisessa päässä olevaan laakerin lukituslevyn neljään vartti tuuman meisselikantaseen ruuviin. Ja kun ne ei oikein tunnu pysyvän kiinni muutenkaan.

En käyttäis...

Kiiski


Hessu

Ai sä oot hommannu tollasen. No, äkkiä sen kiksikopan irrottaa.

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Alf - 23 maaliskuu 11, 20:55:10
Vaihteiston säätösarja, sopii 4-vaihteiset Big Twin mallit 1958-1986(poislukien Softail mallit).
Mulla tollasella pysynyt laatikko paikallaan ja remmi linjassa. On peltitausta ja Ruotsin ripakoppa.

Onkos kuka asentanut tuota FX-shoveliin? Tänään pyöriskelin tallin lattialla ja totesin, että eihän tuo ihan heittämällä paikalleen mene... Jos mikään nyt koskaan meneekään. >:( 

Laatikon alla oleva rungon jäykistelärpäke osuu just sopivasti tielle. Siis tuon systeeminhän pitäisi sitoa laatikon ja pohjalevyn etummaiset kiinnityspisteen toisiinsa, jos nyt olen yhtään oikein ymmärtänyt. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

72shovel

Laitoin viimeviikolla tilaukseen tuon BDL:n setin kytkimellä, sekä laturin suojan, primo motor platen ja tukilaakerilevyn. samalla tulee vaihteiston rattaan mutteriks ns. "supermutteri" jos tolla hillitsis öljyn tiputtelua. Onko tässä nyt mitään huomioitavaa asennuksessa kun tuota alan kasaan laittamaan? sen huomasin että vaihteiston pääakselin kiila (woodruff key) oli hävinnyt johonkin mutta sen onneksi saa halvalla. kannattaako asennuksessa käyttää kierrelukitetta vaihteiston ja moottorin pääakseleissa? (sekä muissa pienemmissä pulteissa kytkimessä yms?) onko tuon kytkimen säädössä mitään erikoista kun nyt paketti on erilainen. sopiiko tuota jo olevaa vaihteiston akselin mutteria käyttää vai tarvitaanko erilainen? tuossa on myös semmonen tiivste joten ei kai sekään alkuperäinen ole.

asiasta sivuten semmoisen huomasin että kampiakselin päästä on nyt tippa öljyä valunut akselia pitkin kun nyt avonaisena ollut niin huomaa hyvin. kieliikö tämä jostain hälyttävästä?

pyöränä -72 shoveli late shovelin lehmänläjällä

makela68

#39
Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 18 huhtikuu 11, 21:50:22
Lainaus käyttäjältä: Alf - 23 maaliskuu 11, 20:55:10
Vaihteiston säätösarja, sopii 4-vaihteiset Big Twin mallit 1958-1986(poislukien Softail mallit).
Mulla tollasella pysynyt laatikko paikallaan ja remmi linjassa. On peltitausta ja Ruotsin ripakoppa.

Onkos kuka asentanut tuota FX-shoveliin? Tänään pyöriskelin tallin lattialla ja totesin, että eihän tuo ihan heittämällä paikalleen mene... Jos mikään nyt koskaan meneekään. >:(  

Laatikon alla oleva rungon jäykistelärpäke osuu just sopivasti tielle. Siis tuon systeeminhän pitäisi sitoa laatikon ja pohjalevyn etummaiset kiinnityspisteen toisiinsa, jos nyt olen yhtään oikein ymmärtänyt. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.


shoveltimppa

Tänään, kun vähän tuoreemmila silmillä asiaa tarkasteli tallin lattialla maaten öljyletkujen ja muun sälän välistä, niin löytyihän tuolle systeemille sopiva paikka.  Tosin juuri toisin päin, kuin tuossa yllä olevassa kuvassa. En tiedä mitä normaalilla tässä kohtaa tarkoitetaa mutta toi kuvan pohjalevy ei kyllä ole alkuperäinen. Tuleeko sulla toi säädettävissä oleva rauta laatikon kuoren etureunaa vasten?

Mulla toi rauta, missä kierretangot ovat kiinni, tuli pophjalevyn etukiinnikkeiden päälle ja rauta, mikä pujotetaan noihin kierretankoihin, tuli vaihteiston etummaisiin pinnapultteihin kiinni (pohjalevyn alapuolelle).

Kiiski

Ei sitä kyllä asenneta niin että toinen rauta jää laatikon ja pohjalevyn väliin. Se tulee pohjalevyn takapulttien ja laatikon takimmaisiin pinnapultteihin kiinni ja pohjalevyn alapuolelle. Millä helvetillä sitä edes vois säätää jos se olis etupuolella ei riittäis edes gynekologin kädet.  

shoveltimppa

Katos Kiiski oli samaan aikaan asialla.

Samaa ihmettelin tuossa mallikuvassa, että miten rauta voi olla laatikon ja pohjalevyn välissä. Mulla se rauta on pohjalevyn alapuolella. Mutta koko paska vaihteiston etupäässä ja kyllä siellä on tilaa säätää.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 20 huhtikuu 11, 23:31:49
Katos Kiiski oli samaan aikaan asialla.

Samaa ihmettelin tuossa mallikuvassa, että miten rauta voi olla laatikon ja pohjalevyn välissä. Mulla se rauta on pohjalevyn alapuolella. Mutta koko paska vaihteiston etupäässä ja kyllä siellä on tilaa säätää.
Ok voi olla että se mahtuu olemaan niinkin, aina luullu et se tulee taakse. Tosin mulla ei koskaan ole ollu moista, tollanen säätyvä pohjalevy kylläkin mikä on kuvassa ja se säätyy takaa. Siitä ollaan kyllä harvinaisen samaa mieltä et laatikon ja pohjalevyn väliin ei tule koskaan mitään korkeintaa joku ohut shimmi prikka.

72shovel

Jaahas, tukilaakerilevy ottaa supermutteriin kiinni laakeristaan ja matkaa kiinnikkeiden ja laatikon väliin jää vajaa sentin rako äkkiseltään mitattuna? ihan prikkojako porukka on tuohon väliin laittanut ja sitten pultit kiinni?

Toinen minkä huomasin niin laatikon etureunan pinnapultit on tietenkin liian lyhyet, joutuu varmaan heppaamaan mutterin kiinni että saa irrotettua, lukkopihdeillä ei tullut mitään siitä hommasta  :)

Myös lehmänläjän tyhjennyspropusta oli edellinen omistaja näköjään korkannut jengat, pyörii tyhjää molempiin suuntiin muttei onneksi valuta öljyä, onnistuuko tuosta lootasta vetämään öljyt pois pumpulla ja letkulla täyttöaukon reiästä? jos tolla kesän nyt ajelis että sais ne redlinet sinne sisään...

samalla tuli tuo laatikon öljyvuoto paikallistettua kytimestä, eli ei vuodakkaan rattaan takaa vaan suoraa kytkimen "työntötangosta" vai mikä sen virallinen nimi onkaan, mistähän tässätapauksessa on sisuksista pettänyt?