Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin ensiön muutos

Aloittaja 72shovel, 14 maaliskuu 11, 23:38:24

« edellinen - seuraava »

Spöke

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 25 maaliskuu 11, 14:12:03
Kumpaa suosittelette ajettavuuden kannalta, orkkiskytkimeen jne. tarkoitettua vai tätä järeämpää
No nelivaihteisen kytkin on kuivana hanurista, vaikka siihen laittais tamerit sun muut. Money talks, bulsshit...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: masa - 26 maaliskuu 11, 23:38:42
Älä ny pidä jännitykksessä kerro?

Hot Bikesta tuntuu välillä löytyvän suoraan hyllystä ties mitä.

72shovel

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 26 maaliskuu 11, 23:41:52
Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 25 maaliskuu 11, 14:12:03
Kumpaa suosittelette ajettavuuden kannalta, orkkiskytkimeen jne. tarkoitettua vai tätä järeämpää
No nelivaihteisen kytkin on kuivana hanurista, vaikka siihen laittais tamerit sun muut. Money talks, bulsshit...
-Spöke-

Koitan tuota orkkiskytkimellä, vaikka sitten uudella. on vaan omasta mielestä ulkonäöllisesti sopivampi tähän projektiin :)

72shovel

No lähtihän se enska sieltä irti ja kopat kans, piikkisian taustalevy vääntyi muodottomaksi ulosvetäjän voimasta, oli se siellä niin tiukassa vaikka lämpöäkin annettin, levyt näytti olevan hyvässä kunnossa, kaikki muu vaihtoon.

Onneks avasin, huomasin (öljyvuodon lisäksi) että toision eturatas oli löysällä eli heilu sivusuunnassa! pitänee siis kiristää, onko muuten sen rattaan mutterin kiristettynä oltava ihan paikallaan, vai liikkuuko se kehän suuntaisesti edestakas pienen matkaa? jotenkin tuntus että mutterin kulma kolkkaa siihen lukkolevyyn edestakas myös parissa "ajokuntoisessa" pyörässä mitä heiluttelin tallilla. onko niissäkin löysällä?

etuhihnapyörä on ainoa mitä en irti saanut, tietääkö joku kertoa äkkiseltään millä halkaisijalla ja nousulla ne kaksi
reikää on siinä etuhihnapyörässä? eli akselin molemmin puolin pienet kierteelliset reiät läpi pulleyn. pitäis lähteä hakemaan pultit joilla kiristelis auki sen hihnapyörän.


Hemuli

Kyllä sen mutterin pitää kiinni olla, tehtaan manuaalin momentti on jotain aivan käsittämätöntä - siihen ei ihan jakarilla pääse.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Löysällä oli minunkin sovelissa. Kiristysmomentit 70-E78 malleissa 69-82.8Nm. L78-E83 144.9-165.6Nm.
FXEF-81

72shovel

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 29 maaliskuu 11, 09:53:08
Löysällä oli minunkin sovelissa. Kiristysmomentit 70-E78 malleissa 69-82.8Nm. L78-E83 144.9-165.6Nm.

Mulla on tuossa lehmänläjäloota laitettu (mitähän lie orkkislootalle tapahtunut) niin päteekö tuohon sitten nuo rajummat momentit? eikö se ole tuota 78--> mallia?

Rautahauli

Lehmänläjä tuli late-79 mutta pääakselisysteemit on late -78 alkaen vähän erilaiset kun vanhemmissa, eli tiukempaa momenttia oli jo loppupään Ratchet Top-laatikoissa. Kirjan mukaan.

Mutta joo noin se varmaan on että läjään tiukemmat momentit.
FXEF-81

Hemuli

Minkä takia tuo momentti sitten on vaihtunut? Akseli on saman paksuinen vuodesta 1936 aina tähän päivään ja rattaan mutterikin sama 1936-92. Taitaa vaan olla niin että tehdas on päättänyt tiukemman momentin pitävän paketin paremmin kasassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

 Miksei sitten sitä samaa momenttia ole vanhempiin?
FXEF-81

Hemuli

No varmaan ihan samasta syystä kuin rautapäälle ilmoitetaan eri päittäisvälykset nokka-akseleille vuosimallista riippuen vaikka osat on samat - tehdas on vaan päivittänyt vaatimustasoa mutta sitä ei ole tehty taannehtivasti vanhempiin malleihin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 29 maaliskuu 11, 12:22:51
Lehmänläjä tuli late-79 mutta pääakselisysteemit on late -78 alkaen vähän erilaiset kun vanhemmissa, eli tiukempaa momenttia oli jo loppupään Ratchet Top-laatikoissa. Kirjan mukaan.

Mutta joo noin se varmaan on että läjään tiukemmat momentit.

Tuosta momentista nyt jut tiedä, mutta tuossa 78 late askissa neulalaakerit häkissä, siksi akselit yms. hieman erikokoisia. Juuri nimittäin tuollaisen 78 laten remppasin.
HOG Forever Forever HOG

72shovel

Taidanpa laittaa tilaukseen täydellisen BDL setin kytkimineen päivineen kun tuli ulosvetäjällä tuhottua tuo orkkis piikkisika. muuten hihnapyörät ja hihna, kytkin jne enskakopat ihan ok kunnossa. pitänee laitella myyntiin...


Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 29 maaliskuu 11, 09:32:14
No lähtihän se enska sieltä irti ja kopat kans, piikkisian taustalevy vääntyi muodottomaksi ulosvetäjän voimasta, oli se siellä niin tiukassa vaikka lämpöäkin annettin, levyt näytti olevan hyvässä kunnossa, kaikki muu vaihtoon.

Oliko sulla ulosvetäjä joka vetää piikkisian pulteista vai joku yleismalli jolla koitit sieltä taustalevystä?

Tuolla oikealla ulosvetäjällä homman pitäs onnistua niin, että ulosvetäjä piikkisian pultteihin kiinni, keskiruuvi kireelle ja sitten sen päähän terävä napautus vasaralla, niin kas, sika hyppää (ehjanä) syliin.

Ohessa kuva.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Tuohon on olemassa myös vielä yksinkertaisempi työkalu:



Kierretään vaan keskimutterin paikalle ja pari terävää napautusta työkalun päähän niin sika jälleen irti.

Esim. custom chromen käikäle 20269  maksaa tiedätte kyllä missä 37â,¬
A.K.A. Rambe