Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jäykkä perästen runkojen akselin kiinitys levyt ????

Aloittaja Mr.Horsepower, 23 maaliskuu 11, 07:36:11

« edellinen - seuraava »

erakko

Lainaus käyttäjältä: Natking - 13 helmikuu 12, 16:14:00
Oliskos ollut Kevinin kappaleissa alaputki 28 ja ylaputki 25mm?
Onkos noi jonain vuonna orkkiksena eri kokosia noi putket?

Mun mielestä ei oo ollu eri kokoisia.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Mun mielestä kaikissa alkuperäisissä jäykkäperissä putkikoko vaihtui sivuvaunukiinnikkeen kohdalla 1 1/8" -> 1". Eli molemmat taka-akselilevylle tulevat putket olisi tuumaisia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiwi

Juurikin näin ^

Näyttäis aika möhköltä jos olis loppuun asti saman kokosta putkee. Ja tönköltä jos ylempi olis ohuempaa.

erakko

Minä voin laihduttaa.

ma^ko

Ainakin '48 rungon printin mukaan kehtoputket on kokomatkalta tuumaset samoin kuin takarungon yläputketkin. Eli takse molemmat tulee kyllä tuumasina.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: erakko - 15 helmikuu 12, 23:20:00
^ & ^^ meniköhän se sittenkään ihan noin..? ::)

Joo mutta toi ei ole nähnytkään ALKUPERÄISTÄ jäykkää runkoa. Katso miten etukehtoputket kaartuu tasaisesti koneen alle, orkkiksessa sama kääntö tapahtuu kahdella jyrkemmällä kurvilla joista toisessa on sivuvaunukiinnikkeen valupalat.

erakko

Ei ei ei ei!!   :)

Toi minkä postasin on nimenomaan alkuperäinen runko, -36, missä side car loops on juotettu suoraan runkoputkeen kiinni. Ja alakehtoputki yhdestä putkesta alusta loppuun. Konstruktio muuttui late -36 siten et sivuvaunuloopit oli siitä eteenpäin valupalassa eli putki ei enää yhtenäinen.

http://www.caimag.com/forum/showthread.php?8265-Frames-101-HD-Big-Twins-1936-1965
<-- tuolla vähän keskustelua vanhemmista rungoista jos jotakuta aihe kiinnostaa!  :)

Onkohan mun mahan sisältä tulossa pussihousu ulos kuin alien Ripleystä?  ;D :P
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Ai tää menikin pilkunnussimiseksi - olisit heti sanonu ;) ;D...

Okei, voitit. Mutta montako tuollaista ´36 ja vanhempaa runkoa tässä maassa on? Suomi on kuitenkin pannupäiden luvattu maa...

erakko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 helmikuu 12, 13:00:38

Okei, voitit. Mutta montako tuollaista ´36 ja vanhempaa runkoa tässä maassa on? Suomi on kuitenkin pannupäiden luvattu maa...

Mun sivstynyt veikkaus on et tuskin yhtään. Toisaalta voi olla,eihän noista pussihousuista tiedä!  ;D
Ainakin ihan helvetin kalliita nuo pelkat rungot nykyään, kokonaisesta prätkästä nyt puhumattakaan..

Mut palataas aiheeseen.
eBayssa oli viime vuonna myynnis muottisarja valupalojen tekoon,ei menny kaupaks vaik hinta oli kohtuullinen.
Ja muutama vuosi sitten pohjanmaan suuntaan tais eräs herra ostaa alunperin ruotsissa käytössä olleet valuosien muotit. Jotkut teistä varmaan muistaakin ton.. Onkohan kellään tietoa mikä niiden kohtalo on vai vieläkö saman miehen hallussa..?  :o
Minä voin laihduttaa.

Natking

Lainaus käyttäjältä: erakko - 15 helmikuu 12, 22:25:07
Lainaus käyttäjältä: Natking - 13 helmikuu 12, 16:14:00
Oliskos ollut Kevinin kappaleissa alaputki 28 ja ylaputki 25mm?
Onkos noi jonain vuonna orkkiksena eri kokosia noi putket?

Mun mielestä ei oo ollu eri kokoisia.

Mutta mutta, olisiko sitten niin etta noi Kevinin palat on tarkotettu shovelin runkon jaykistamiseen?
Eikos niissa ole 28mm alaputki runkossa? Ja ''satulan'' putken natsat 25 putkea?
En nimittain saa kylla mielestani poijes ajatusta etteiko niissa paloissa olis ollut erikokoset putket!
Just trying to be different (like everyone else)

Natking

Mjaaa, pikkusen muisti meinas (puoliksi) pettaa. Valupaloissa tosiaan tais olla 25mm reijat, mutta silti toi alaputki siina kitissa oli 28mm.
Tossa kuva kun niita paloja hiukan sovittelin. Alaputki tulee saman kokosena lootan alta asti, kitissa tuli sopeva sisaholkki mukana takaputken-runkoalaputken sisaan. Sitten takapaahan tuli toinen holkki mika oli sopeva ton 28mm alaputken sisaan ja ton valukappaleen 25mm reikaan. Ylaputki on 25mm ja se menee suoraan tonne valupalaan sisaan.
Kuvassa nakee miten hyvin fabrikaattori on onnistunut vaantamaan putket, ei olis tullut kun 30cm maavaraa takapaahan kun olis noi laittanut tollasenaan.  ;D
Normi amerikan dream-on/weld-on osaa.

Ei se mun mielesta ole pollomman nakonen jos se alaputki on 28 millista, eika sita eroa oikeestaan ketaan ihen ohimennessa huomaa kun pyora on renkaillaan maassa.
Just trying to be different (like everyone else)

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: erakko - 16 helmikuu 12, 14:00:49
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 helmikuu 12, 13:00:38

Mun sivstynyt veikkaus on et tuskin yhtään. Toisaalta voi olla,eihän noista pussihousuista tiedä!  ;D
Ainakin ihan helvetin kalliita nuo pelkat rungot nykyään, kokonaisesta prätkästä nyt puhumattakaan..

Mut palataas aiheeseen.
eBayssa oli viime vuonna myynnis muottisarja valupalojen tekoon,ei menny kaupaks vaik hinta oli kohtuullinen.
Ja muutama vuosi sitten pohjanmaan suuntaan tais eräs herra ostaa alunperin ruotsissa käytössä olleet valuosien muotit. Jotkut teistä varmaan muistaakin ton.. Onkohan kellään tietoa mikä niiden kohtalo on vai vieläkö saman miehen hallussa..?  :o

En tiiä puhutaanko nyt edes samasta herrasta, mutta kyllä sieltä paritki muotit löytyy pohojanmaalta edelleen. Käyttämättöminä, muttei myynnissä. "Ei näitä myyä, ku näitä vaan ostellaan".
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Natking - 16 helmikuu 12, 21:43:41

Kuvassa nakee miten hyvin fabrikaattori on onnistunut vaantamaan putket, ei olis tullut kun 30cm maavaraa takapaahan kun olis noi laittanut tollasenaan.  ;D

Eikös tuo ala putki kuullu toisin päin, siten että mutka tuolla edempänä vai ?
HOG Forever Forever HOG

Spöke

Samaa tsekkailin, alaputki kuuluis taittua melko pian ylös tuosta laatikon takaa. Näyttää muuten aika hassulta ja saa aikaan sen 30cmn maavaran.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 17 helmikuu 12, 07:34:38
Lainaus käyttäjältä: Natking - 16 helmikuu 12, 21:43:41

Eikös tuo ala putki kuullu toisin päin, siten että mutka tuolla edempänä vai ?

;D ;D ;D  PRICELESS...... ;D ;D ;D
Flatheads!!!