Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Imuvuoto?

Aloittaja Sammy, 20 maaliskuu 11, 20:26:57

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Sammy - 24 maaliskuu 11, 07:14:56
Alussa ei minkäänlaista elon merkkiä.
Lopulta pärähti varoittelematta käymään ja kävi oikein nätisti.
Käytin lämpimäksi ja seuraavat polkemiset tuottivat helpon käynnistyvyyden.

Mun 1340 Shoveli on aina pitkän seisokin jälkeen tollanen. On ollu aina. Tarvii uskomattoman paljon kaasun pumppausta (S&S Super E) ja useamman potkun, niin sitten mennään. (En ole säätänyt kiihdytyspumppua suuremmalle, kun ajossa on näin hyvä.)
Sit taas lähtee ihan normien mukaan ekalla tai sitten viimeisellä. Mut lähtee kuitenkin.

Tosin kun aikanaan ostin sen, siinä oli imusarjan kumit huonossa hapessa ja silloin käynnistyvyys oli kyllä heikkoa mutta itsellä kunto kohosi samaa tahtia vitutuskäyrän kanssa.

Kärkien kanssa homma parani verrattuna elektonisytkään.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 24 maaliskuu 11, 11:07:39...Kärkien kanssa homma parani verrattuna elektonisytkään.

Tästähän voitaisiinkin alkaa mojova väittely kärjet vs. eletroninen. Itse olen kyllä kärkien kannalla, ainakin kaikki ne vehkeet pannusta evoon mitä mulla on ollut kärjillä ovat toimineet moitteettomasti. Tosin ei noissa järjettömissäkään juuri vikoja ole ollut, mitä nyt kerran yhdestä Crane Hi-4:sta kärähti etupytyn piiri.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

eeko

Joo taas semmoinen 16 sivua, nimim. ajokelejä
odottaessa.  :o
-eeko

72shovel

Voiko sytkävermeet ja keskipakosäätimen uusia hakematta merkkiä tarkastusreiästä mikäli kone ei pääse pyörähtämään vaihdon aikana. eli pyörää ei liikutella. eikö se paketti yhdessä asennossa sinne vain mene ja sytkäkin on nyt kohdallaan ainakin toimii maantiellä hyvin. syy vaihtoon tyhjäkäynnin temppuilu

Hemuli

Kyllä voi. Merkkaat vaan sytkän pohjalevyn asennon nokkakoppaan ennen ruuvien löystämistä. Itse vedän puukon kärjellä viivan levystä kopan sisäseinään niin että merkki jatkuu saumattomasti molempiin osiin. Kasatessa vaan kohdistat merkit kohdalleen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

Juu tuon viivan tein jo itseasiassa viime talvena kun tuntui käyvän hyvin heti kontista tullessa. jälkeenpäin ajattelin että oliko siinä järkkeä mutta nyt sitä tarvii

mape69

nää on vaan mielipiteitä:
-heikko kipinä,liikaa jännite häviöö sytytys virtapiirissä:
jännitehäviömittaus,virrat päälle,volttimittari,toinen karva akun + napaan,toinen puolan  tulevaan+ napaan (alle 0,05v,ok) (yli o,1v seuraa piiriä osa kerrallaan ja hävikin syypää löytyy,toivottavasti)
- bensan saanti,kuivanut kiihdytyspumpun kalvo,reikä= ei saa kakkua/saa liikaa ilmaa (nyky bensa ei kestä säilytystä kuin n. 2kk,jonka jälkeen käynti ongelmia on edessä)
-tod. epätod. näköinen inhimillinen erehdys, pinion camsafhtin kiila lojuu coverin pohjalla/ myös löydettävissä mangnetin avulla brackvalven takaa "ylähyllyltä", näin ei oo koskaan käyny ja taas kävi (huono vitsi)  ;D

prätgäng

Remppa kiree luulisin?Itellä oli shovelissa samoja oireita.

72shovel

Kävin irrottamassa sytkän ja keskipakosäätimen. molemmat jouset näytti ehjiltä ja napakoilta, väriltään olivat hopeiset, itse säädin musta. ei muuta tietoa onko nyt sitten kireet vai löysät jouset. se säätimen akseli mitä kärjet seuraa oli pinttynyttä mustaa paskaa täynnä ja aika karhea pinnastaan. nokkakopassa oli moottoriöljyä vuotanut nokka-akselin juuresta.

putsailin kopan sisältä ja sitten kuitenkin oli ihan pakonomainen tarve pyöräyttää kiksillä konetta, että tarvii opetella sytkän ja ajoituksen säätö (en ole koskaan tehnyt mihinkään laitteeseen). luin amerikan sivustolta ohjeita mutta kieli ei taivu joten meneekö se jotakuinkin näin:

1.Säädetään kärkiväli "small loben" korkeimmassa kohdassa .018"

2.tulpat pois, pyöritetään moottoria että etupytyn puristustahdissa TDC-merkki tulee näkyviin tarkistureiän oikealle reunalle siten että pallon oikeanpuoleinen reuna on linjassa reiän oikeanpuoleisen reunan kanssa ja jätetään siihen.



3. käännetään limppujen tapista jousia vastaan vastapäivään täydet, sitten vaan pohjalevyä säätämällä kärjet aukeamaan tuohon kohtaan "small lobe"a

4.sytkälevyn pultit kiinni, tulpat paikalleen, tarkistureiän tulppa paikalleen ja potkimaan käyntiin?

Kokkonen

Kohtaan 2.  - Kärkien kanssa tulis käyttää sytytysennakon merkkiä, ei yläkuolokohdan (TDC), tähän säätöön. (Elektronista sytkää asennettaessa käytetään useinkin TDC merkkiä)

Kärkien aukeamista olen itse tarkkaillut yleismittarilla, vastusasennossa.

Kokemukseni mukaan vasta strobolla saa(n) säädön kunnolla kohdalleen.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

72shovel

ok, eli viiva keskelle reikää ja jatketaan kohdasta 3? kun ennakonsäädin painetaan nokan päähän, kannattaako sitä napauttaa jollain sen tapin päähän vai ihan sormin vaan ja pultti kiinni?

jyrggä

Sormin painat sen paikalleen. Tai ei sitä mitään painaa tarvi, laitat vaan.  Sitte pultilla kiristys. Kato et se tulee suoraan, varsinkin Taiwanin kampeet tahtoo olla vähän horoja.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

72shovel

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 04 tammikuu 12, 08:07:13
Sormin painat sen paikalleen. Tai ei sitä mitään painaa tarvi, laitat vaan.  Sitte pultilla kiristys. Kato et se tulee suoraan, varsinkin Taiwanin kampeet tahtoo olla vähän horoja.

tarkoitatko että saattaa olla niin ahdas sovite akselin päähän että siten jäisi kantamaan eikä menisi suoraan?

jyrggä

Saattaa se niinki olla, mutta mulla oli ongelmaa parin setin kans siinä ku olivat nii löysiä.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

72shovel

tuli tuollainen vulcanworksin ennakonsäädin eilen jenkeistä, pirun asiallisen näkönen kapistus mutta jouset on aika löysät, ihan mustat väriltään ja pyörässä kiinni olleet olivat hopeiset. ja vaikka hopeiset ovat vanhat, silti puolta jäykemmät yhä mustiin verrattuna

pitäiskö laittaa ne hopeiset vanhat uuteen säätimeen, vai nuo mustat löysät. hopeisilla pyörä kuitenkin toimi mukavasti kesällä mikäli syy käyntiin ei ole keskipakosäätimessä. ei ne ainakaan kuoleentuneet ole.

pari huomioitavaa seikkaa vulcanworksin säätimestä

- "points cam" (suomeksi?) on väljempi säätimen akseliin kuin vanhassa. ei kuitenkaan sormin tunnistettavaa klappia ylä-alasuunnassa. vanhaan säätimeen kyseinen osa piti painaa paikalleen, ei "pudonnut" paikalleen.

- huomattavasti suurempi kokonaishalkaisija paketilla, saas nähdä hakkaako nokkakopan seinämiin.

- vain yhdet jouset, ne löysät mustat.

- ei laakeroitu, silti kohtuu kallis n.55â,¬ jenkeissä.

Testiin saadaan jahka tulee nuo uudet sytkävermeet kanssa, toivottavasti tolla nyt pääsee alkuun.