Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Imuvuoto?

Aloittaja Sammy, 20 maaliskuu 11, 20:26:57

« edellinen - seuraava »

Sammy

Mitäs on arvon raati mieltä seuraavasta?
Talven aikana kone käyty läpi, pytyt porattu ja niin edes päin.
Tänään piti kokeilla miten tuo käydä rallattaa, vaan miten kävikään.

Ennen niin nöyrä kone, ei edes kunnolla luvannut.
Tussautti kaasariin sekä putkiin??

Bensaa saa, kipinä on, tosin mielestäni heikko.

Voiko imuvuoto oireilla tuolla lailla? Uudet tiivisteet tuli "imusarjan" ja kansien väliin, sellanen panta tyylinen. Jossain varoiteltiin noiden ylikiristämistä, onko kokemuksia?

S&S oisko E ja Dyna S sytkänä, jos tuo johnakin vaikuttaa.


Sami

Spöke

Voisko sytkä olla 180.  astetta pielessä?
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rautahauli

Mun pärrä teki vähän samaa kun onnistuin kasteleen tulpat. Uudet tulpat ja jopa hörähti.
FXEF-81

Sammy

Pitihän sitä käydä vielä sotkemassa, jos vaikka lähtis..
Pumpulla varmaan sen kymmenen kertaa, muutama polkasu ilman virtaa.

Virrat päälle ja toisella heräs. Soppaa saa antaa runsaasti että jaksaa käydä, seosruuviakin siinä jo hieman availin. Mustaa pölläyttelee runsaasti, ilmeisesti rikkaalla mennään.

Imuvuoto aika ilmeinen?

Hemuli

Kohdistitko imusarjan kansiin ennen niiden kiristämistä? Shovelissa pitäisi katsoa että imusarja on mahdollisimman kohtisuorassa imukanaviin nähden ennen kansien kirimistä, muuten on suuri imuvuotojen riski.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Sammy

Kohdistin kyllä.
Onko tuosta liikaa kiristämisestä kokemuksia?

Ihmetyttää moinen koneen käytös.
Mites jos nokka olisi pykälän persiilleen?? ???
Rupeaa jo epäilyttää oma tarkkaavaisuus konetta kasaessa.


Sami




Hemuli

Ensimmäiseksi kuvailemiesi oireiden perusteella Spöke on oikeilla jäljillä, sytkä 180 astetta pielessä. Kampurahan pyörähtää kaksi kertaa siinä missä sytkää ohjaava nokka kerran. Niinpä sytkän voi säätää joko oikein puristustahdille tai väärin pakotahdille - molemmilla kampuran merkki on kohdallaan tarkistusreiässä. Tarkista sytkän säätö oikealle tahdille, helpointa se on kun haet ennakkomerkin kohdalleen ja pistät peukalon etupytyn tulpanreikään - sitten pyöräytät konetta hitaasti eteenpäin, jos tuntuu painetta niin tahti on oikea.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Sammy

Ok, pitää tarkistaa tuo sytkä.

Eikös tuon dynan limpun pidä olla kello 12 kohdilla?
Ja "pyöriähän ei mene kuin yhdessä ohdassa paikalleen, sokan sitä estäessä.

Vai missä muualla tuo 180 astetta voi mennä persiilleen?

Sami

Jack

Lainaus käyttäjältä: Sammy - 20 maaliskuu 11, 20:26:57
Mitäs on arvon raati mieltä seuraavasta?
Talven aikana kone käyty läpi, pytyt porattu ja niin edes päin.

Tsekkaa se sytkä, jos OK, veikkailisin remppa-piukkaa konetta...tekee käynnistämisestä joskus helvettiä.

Ei se imusarjan tarkistus pahaakaan tee. Ja jos seosta rikastit, niin ei ihme jos mustaa pölläyttelee. (oletuksena; ennen oli kohdallaan)
Flatheads!!!

Sammy

Kieltämättä tuntuu hieman nihkeämmältä polkea kuin viime kesänä.
Unohtu mainita että pakoputkiin laitoin myös huilut talven aikana, jos tuo mihinkään vaikuttaa.

Seosta tosiaan siinä "säätelin" kun se jonkun aikaa suostui käymään.
Eikös imuvuodossa tyhjäkäynti voi vaellella, tuollaistakin hieman oireili.

Sami

Kiiski

Tsiikaa se sytkä. Siinä se vika on. Sitä sattuu kaikille aine silloin tällöin,siis just tota että ajotus heittää 180°:ta.

KvL

Lainaus käyttäjältä: Sammy - 21 maaliskuu 11, 10:15:20
Kieltämättä tuntuu hieman nihkeämmältä polkea kuin viime kesänä.
Unohtu mainita että pakoputkiin laitoin myös huilut talven aikana, jos tuo mihinkään vaikuttaa.

Seosta tosiaan siinä "säätelin" kun se jonkun aikaa suostui käymään.
Eikös imuvuodossa tyhjäkäynti voi vaellella, tuollaistakin hieman oireili.

Sami

Kyllähän tuo saattaa rikastua kun putkia aletaan tukkimaan.

Sammy

Eilinen meni mopoa sotkiessa.

Sytkä oli ihan kohdillaan, bensaa saa ja kipinänkin antaa, tosin melko heikon.
Aikani poljettuani (2-3h säätöä, huutoa, ihmettelyä), vaikkei missään kohtaa edes luvannut, pärähti kasa käymään.

Kävi ihan jees kunnes koeajotankista loppui gaso.
Tankkauksen jälkeen samat oireet, ei edes kunnolla lupaa. Jalat sen verran hapoilla, oli pakko lopettaa urheilu tuolta iltaa ja niellä tappio. Jos vaikka tänään uudestaan.

Voikos tuo olla vaan rempan jälkeistä alkukankeutta? Sytkä osat vielä päivitän, kun tuntuu että kipuna kovasti heikko..

On se metka laitos....


Sami



mikko39


Imuvuotoa vois kokeilla suihkuttamalla kohtuudella starttipilottia imusarjan liitoksiin samalla kun starttaa.

Itse löysin joskus vanhasta fouri japsista vuodon tuolla konstilla. Ei varmaan mikään maailman paras keino, mutta toimi ainakin minulla.

Tai sitte tyhjäkäyntisuutin on tukossa.

Sammy

juu, starttipilot kikka tuttu.
Kyllä se vaan taisi olla nihteyttä rempan jälkeen. Eilen kävin vielä kertaalleen kaikki mahdollisen käymiseen liittyvän läpi. Alussa ei minkäänlaista elon merkkiä.
Lopulta pärähti varoittelematta käymään ja kävi oikein nätisti.
Käytin lämpimäksi ja seuraavat polkemiset tuottivat helpon käynnistyvyyden.

Saa nähdä miten käyttäytyy tänään illalla kun on taas kunnolla jäähtynyt.
Dyna 2000i tuli tilattua puolineen päivineen, pittää nuo vielä laittaa jahka saapuvat.
Kipinä mielestäni vieläkin heikko.

Sami