Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Huumoria.

Aloittaja Redneck, 17 maaliskuu 11, 11:40:01

« edellinen - seuraava »

tyg

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 31 toukokuu 12, 08:43:02
Minulla on keväisin sellainen ongelma, että renkaan ilma karkaa renkaan yläosaan. Renkaan alaosa on lintassa maata vasten, mutta renkaan yläosa näyttää normaalilta.

ootko kuullu tasapainotuskuulista? sellasia kun laittaa renkaan sisään niin ne vispaa siellä ja tasapainottaa ilmatilan. Ettei jää noita tihentymiä yläpuolelle.

Sisärenkaattomassa asennus on helppo, mutta sisärenkaan kanssa pitää ottaa tallin isoin vasara
ja venttiilireikään sopiva tuurna kuulien pujottamiseen.

Air soft kuulat hyviä. 100 kpl riittää mainiosti suomalaiselle tunkkaselle ilmalle.

streamliner

Olenkohan tulossa hulluksi, kun aina kun ajan pyörääni niin alkaa tärisyttää ihan hirveästi? Käsien vapina yleensä pahenee mitä kovempaa moottori huutaa. Mahtaako tämä johtua jostakin pelosta kenties. Ongelma on todella paha kovemmissa nopeuksissa, pääkin tärisee kauttaaltaan pelon vallassa, että ihan hävettää. Itse olen pitänyt itseäni ihan normaalina, mutta miten sitä aikuinen mies nyt moottoripyörää pelkää? Voiko kyseessä olla joku lapsuuteen liittyvä häpeällinen muisto (vanhempien kuplavolkkari hyytyi kerran tien varteen)? Gremlin-kellotkin ostin maahantuojalta ja tukun intiaaninsulkia, mutta ei mitään apua, liekö jotain hömpötystä?

Toinen asia joka on mysteeri minulle on tuo hitonmoinen tuuli. Se kun tuntuu kiihtyvän ihan kiusaltaan juuri kun lähden ajamaan. Ja mitä kovempaa ajan, niin sitä kovempaa se ikään kuin vittuillakseen tuulee. Monesti olen säätiedotuksesta katsonut tuulensuuntaa ja jopa hämänyt tuulta muka lähtemällä tiettyyn suuntaan, mutta sitten äkkiä kääntänyt toiseen ja kiihdyttänyt, ettei se ehdi kääntyä. Mutta pirulainen se vaan osaa laittaa silloinkin vastatuulen suoraan minua päin! Saatan myös kuvitella koko asian kun suvussa on paljon mielisairauksia migreenistä puiden ystäviin, varsinkin isävainaa oli henkeen ja vereen ekshibitionisti. Ilman vaatteitakin piti pleksilasiarkkuun haudata.
Hautajaisissa ei silloin tuullut, joten tiedän etten ole ihan täyshullu.

Kinnu

Renkaiden ilmat on ehdottomasti aivan väärä paikkaa säästää. Alkuperäinen amerikkalainen ilma suunniteltu juuri HD:n renkaita varten, eikä esimerkiksi kannata lähteä leikkimään millään Teboilin ilmalla. Tiesittehän varmaan, että tuo Teboilin ilma on firman omistussuhteista johtuen kotoisin jostain entiseltä itäblokin alueelta, eikä tosiaankaan sovellu HD:n kumeihin.

Tuota amerikkalaista genuine-ilmaa saa kaikilta virallisilta maahantuojilta ja vaikka se on huomattavasti kalliinpaa, se maksaa kyllä itsensä takaisin ajan myötä. Vinkkinä voisi heittää, että HOG-jäsenkorttia näyttämällä siitä saa 7% alennusta.

Kokeilin joskus omaan mopoon Soneran aikanaan saksasta ostamaa ilmaa, mutta ajokäytös (kuljettajan) muuttui aivan hirveäksi, jotenkin bemarimaiseksi. Jo parinsadan kilometrin jälkeen oli pakko ajaa virallisen diilerin korjaamolle ja vaihdattaa ilmat genuine-ilmoihin. Eron huomasi heti, ajokäytös muuttui takaisin huolettomaksi, lupsakaksi menoksi.

Eli VAIN alkuperäistä amerikkalaista ilmaa HD-merkkisiin kulkimiin, varokaa halpoja kopioilmoja. 8)

Smokie

Hain joskus kesken työpäivän tullista amerikanpaketin, siellä oli täytteenä niitä ilmaa täynnä olevia muovipusseja. Myin sitten työmaan kovimmalle HD-miehelle aitoa amerikkalaista ilmaa ;D Molemmat saatiin nuuhkia muutaman kerran ja loppupäivä menikin ylistäessä että kyllä amerikassa on ilmakin parempaa!!

Redneck

Näin on .. lämpenee viileällä kelillä ja jäähtyy kuumalla. Renkaassa aina oikea paine  ;D

Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Tomppa68

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 31 toukokuu 12, 08:43:02
Minulla on keväisin sellainen ongelma, että renkaan ilma karkaa renkaan yläosaan. Renkaan alaosa on lintassa maata vasten, mutta renkaan yläosa näyttää normaalilta. Millä työkalulla olette saaneet ilman renkaan yläosasta renkaan alaosaan ? HD-merkkityökalut maksaa varmaan hunajaa, joten onko jollakin tietoa, saako ko. työkalun esim. biltemasta tai voitteko suositella jotain nettikauppaa, mistä saa piraattityökalun halvalla.
Mie oon käyttäny ihan tavallisii ruuvipuristimii. Sellanen 3-6 kpl säteittäin asetettuna limittäin pitäis auttaa. Niis on se huono puoli verrattuna hd- alkuperäistyökaluihin et ajaessa pompottaa ilkeesti. Siihe toimiva apu on lastata härräkkä pieneen ja kapeaan, ruskeaan Muuli-peräkärriin ja pyytää akkaa hinaamaan yhdistelmää pitkin kylätietä. Ite voi olla satulassa ja päristää ja nauttii rispektistä. Tai sit istuu sen pyörän päällä.

Tomppa68

Mut yks kysymys ois näi aloittelevana harrikistina ja tää saattaa kuulostaa itestään selvältä kokeneemmille mutta enivei: mihin harrikassa pitäis toi tiisseli tankata? Mie oon laittanu niihin polttoainesäiliön päällä oleviin pyöreisiin luukkuihin, mut tuntuu siltä että mitä enemmän niihin tankkaan, sitä huonommin mopeti käy. Eli täytyy olla väärä paikka. Etten ois työntäny sitä kokoajan pakkasneste- tai pissapojan tankkiin????

Ainii ja pyörä on Harley-Davidson, malli MP ja rekisteröity nollas nollatta... vuotta en nyt muista justiisa, jos toi nyt yhtää auttaa selvityksessä.

Kinnu

Lainaus käyttäjältä: Tomppa68 - 31 toukokuu 12, 13:34:28
Mut yks kysymys ois näi aloittelevana harrikistina ja tää saattaa kuulostaa itestään selvältä kokeneemmille mutta enivei: mihin harrikassa pitäis toi tiisseli tankata? Mie oon laittanu niihin polttoainesäiliön päällä oleviin pyöreisiin luukkuihin, mut tuntuu siltä että mitä enemmän niihin tankkaan, sitä huonommin mopeti käy. Eli täytyy olla väärä paikka. Etten ois työntäny sitä kokoajan pakkasneste- tai pissapojan tankkiin????

Ainii ja pyörä on Harley-Davidson, malli MP ja rekisteröity nollas nollatta... vuotta en nyt muista justiisa, jos toi nyt yhtää auttaa selvityksessä.


Tuon täytyy olla varmaan MilitaryPolis -erikoismalli, josta mulla ainakaan ei ole kokemusta mutta yritetään auttaa. Autopuolellahan toi helppoa ainakin turbodiesel-malleissa eli tiisseliä (amerikaksi diesel) laitetaan ihan vaan suoraan sinne turboon. Yritä vilkuilla vilkuilla jos löydät jostain sen turbon, se voi noissa sotilasmalleissa olla piilotettuna jonnekin. Voi kuitenkin olla että olet laittanut tiisselin ihan oikeaankin paikkaan, harrikat vaan käy sillain kauheesti rykien ja paukkuen. Mutta sehän vaan lisää rispektiä  ;)
Pissapoika näissä on yleensä sijainnut heti siinä penkin yläpuolella ja siihen ei ainakaan saa kaataa muuta kuin alkoholipitoisia nesteitä jäätymisvaaran takia.
Sori etten voinut enempää auttaa mutta jos täältä löytyis joku joka tuntee nuo erikoismallit.

ss454

Lainaus käyttäjältä: Kinnu - 31 toukokuu 12, 11:01:17
Renkaiden ilmat on ehdottomasti aivan väärä paikkaa säästää. Alkuperäinen amerikkalainen ilma suunniteltu juuri HD:n renkaita varten, eikä esimerkiksi kannata lähteä leikkimään millään Teboilin ilmalla.

Minä olen aina luullut että Genuine ilma pakataan samalla tehtaalla kuin Kiinan kopiovalmisteet. Hintaan vain lisätty ns. HOG osuus jolla saa supportata kauppiasta. Millaisella ilmanpaineella ajat jos huomaat tuon eron noin selvästi? Onko sillä venttiilihatulla joku merkitys?

Ebaystä ei toisaalta löydy enää suoria myyntilinkkejä tuolle Genuine ilmalle. Nähtävästi Amerikkalaiset ovat huolestuneet tästä ilmaston muutoksesta ja alkavat pihistää tuota omaa ilmaansa. Mielestäni tuossa Kiinan kopiotuotteessa on ihan samat alkuperäiset leimat ja ilmanpaineetkin sillä samalle tasolle saa. Mutta tässä on kyllä kerrottu niin monta eri muuttujaa ettei tiedä voiko tuohoon omaan mututuntumaan enää luottaa.

mista

Lainaus käyttäjältä: Tomppa68 - 31 toukokuu 12, 13:34:28
Mut yks kysymys ois näi aloittelevana harrikistina ja tää saattaa kuulostaa itestään selvältä kokeneemmille mutta enivei: mihin harrikassa pitäis toi tiisseli tankata? Mie oon laittanu niihin polttoainesäiliön päällä oleviin pyöreisiin luukkuihin, mut tuntuu siltä että mitä enemmän niihin tankkaan, sitä huonommin mopeti käy. Eli täytyy olla väärä paikka. Etten ois työntäny sitä kokoajan pakkasneste- tai pissapojan tankkiin????

Ainii ja pyörä on Harley-Davidson, malli MP ja rekisteröity nollas nollatta... vuotta en nyt muista justiisa, jos toi nyt yhtää auttaa selvityksessä.

Tuosta nollas nollatta tulikin mieleen, että taidan olla melkoisen outlaw.. Nimittäin vuosittain tipahtaa postilaatikkoon ilmoitus, että autosi pitäisi katsastaa tällöin ja tällöin ja en ole koskaan muistanut katsastaa pyörääni. Ihmekös ne polliisit katsoo aina jotenkin kulmien alta minua. Ne verotarratkin taitaa olla pyörässäni vanhoja ja en oikein koskaan tottunut niihin. Autossa ne meni ihan ok tuulilasissa, mutta jotenkin umpikypärässä ne tuossa pleksissa haittasi näkyvyyttä.

Renkaan ilmoihin palatakseni, kun joku viisas huomatti, että HD renkaisiin tottakai genuine hd ilmaa, mutta mistä saisi Shinkoon ilmaa? Täyttääkö muuten Gulf ketjun ilma tuon genuine HD speksit?

On käynyt muuten mielessä myös ratasjarruun siirtyminen. Välillä tuppaa rengas kulumaan jotenkin toispuoleisesti ja jos vaihtais ratasjarrun sekä veto, että jarrupuolelle (molemmille samanlainen ratas) niin voisi renkaan aina jossain välissä vaan vanteineen kääntää ympäri.. Onkos muut koittaneet tuota konstia?

Sliksejähän on ihan normi kuviorenkaista tehty kääntämällä kumi nurinniskoin. Luin Pirkka lehden niksinurkasta.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

sohvisti

Lainaus käyttäjältä: eeko - 31 toukokuu 12, 07:23:22
Samaten, jos on ostanut pyörän esmes briteistä,
niin kannattaa ne ulkomaan ilmat pitää siellä
renkaissa. Siitä jos ratsiassa kärähtää, että
on ilmat vaihtanut, niin joutuu muutoskatsastukseen
ja verot ja alvit menee myös.  ;D
-eeko
Minkälaisa muutoksia tarvii tehdä jos tuo pyörän briteistä, kun siellä on eri puoleinen liikenne

koiruus

Lainaa
Minkälaisa muutoksia tarvii tehdä jos tuo pyörän briteistä, kun siellä on eri puoleinen liikenne

Ilman muuta vasemman puoleinen stonga! Pyöräsi alkaa muuten puoltamaan ilkeästi vasemmalle eikä siihen auta edes paikalliset ilmat renkaissa. Lucaksen kipinät on vaihdettava pois, samoin saman firman valosähkö vaihdettava imatran woimaan.
Sohvi FLHTCUI -06

Tomppa68

Lainaus käyttäjältä: mista - 31 toukokuu 12, 16:02:04
Täyttääkö muuten Gulf ketjun ilma tuon genuine HD speksit?


Sliksejähän on ihan normi kuviorenkaista tehty kääntämällä kumi nurinniskoin.
Siis saako ketjuihinkin jo ilmaa???  Niino millä ne lenkkienvälit muuten täyttäskään sillo kun rattaan hammas ei sinne töki. On ne viksuja Kulffin pojat. Eli tästälähin viikottaiseen huoltoon kuuluu ketjujen rasvaus ja ilmaus.

Sliksit saa kaikista kätevästi silleen et vetää sisuskumin siihen päälirenkaan päälle. Kannattaa laittaa renkasrasvaa ja vauvantalkkia. On meinaan tiukka!

Jude

Briteistä tuotaessa täytyy jarrutesti tehdä, paikallinen istituutio kun on laskenut Brianin hörökorville 5% ilmanvastuksen, ei käy suomeen tuotaessa ne orkkis paprut.
Ilmatäytteiset ketjut tulivat käyttöön -91 laman aikaan, huomasivat pankkilainoissa niin paljon ilmaa että ottivat tehtaalla sen käyttöön. Kulemma saamaa ilmaa on markkinoilla vielä tänäkin päivänä  :o

Make

Kaikissa genuvine-tuotteissa ilma sisältyy jo hintaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave