Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Huumoria.

Aloittaja Redneck, 17 maaliskuu 11, 11:40:01

« edellinen - seuraava »

Ironhead -78

^Eikös tuota matalapainetta käytetä matalissa pyörissä ihan niinkuin korkeapainetta korkeissa pyörissä? Hä?  :P

sohvisti

Lainaus käyttäjältä: ss454/quote]

Eikös tuo venttiili aina 5000km välein kierretä pois kun tehdään renkaan ilmanvaihto? Vai miten usein te suosittelette ilmat vaihtamaan. Olen ymmärtänyt vanteen ja renkaan väliin muuten tulevan ns. matalapaine/likaista ilmaa joka ei ole ajossa hyvä asia. Ja mitä öljyjä käytätte kompurassa jolla ilman renkaan sisään laitatte onko sillä niin paljon merkitystä?
Mä oon vaihattanu ilmat tossa paikallisella pajalla, nyt kun tultu ukkojen kans tutuiks niin ne tekee sen ilman kuittia 25 â,¬ kerta.
  Tota kompuraöljyy mä en tajunnu, noi meiän korjaamon ukot nauro tolle kysymykselle ja et niitten kompura toimii sähköllä

Mauni

Olihan tuolla pölhölässä saatu 2 sivua ASIAA tuppien vaihdosta.. melkein yhtä legendaarinen kuin pitääkö hapsut muutoskatsastaa  :D  :P

Spöke

Mä oon huhti-toukokuussa vaihtanut yleensä kesäilmat. On lämpimämpää ja kevyempää kuin talvi-ilma, huomaa kyllä ajossakin. Ääni teboilin ilmoille, sopii myös näihin vanhoihin rutkuihin.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

KK

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 30 toukokuu 12, 19:54:51
Mä oon huhti-toukokuussa vaihtanut yleensä kesäilmat. On lämpimämpää ja kevyempää kuin talvi-ilma, huomaa kyllä ajossakin. Ääni teboilin ilmoille, sopii myös näihin vanhoihin rutkuihin.
-Spöke-

Täällä sama, oon kans vaihtanut aina keväällä uudet ilmat sisään. Mut itse en suosi teboilia, koska se on mun mielestä raskaampaa, kuin esim shellin ilma.
F.U.

streamliner

Poliisit vei tänään Jyväskylässä kilvet kuudesta pyörästä ilmanpainemittauksissa. Ovat hommanneet niitä mittareita jopa moottoripyöräpoliiseille. Toisaalta ymmärtäähän sen kun ajellaan taajamissa liian kovilla ilmanpaineilla, mutta miten tuolla tien päällä ei pitäs olla perkele kenenkään asia millaiset paineet sitä jollain on? Vihaksi pistää tälläinen! Kyllä poliiseilla aikaa riittää tälläiseen shown, vaikka rosvot juoksevat vapaina ja katsastusmiehet taputtavat käsiään, kun asemille pitää viedä kaikki pyörät varmaan kohta mitattavaksi. Itse mittasin bilteman mittarilla (mittarivirhe 0.5 - 5.5 baria) tänään ilmanpaineet ja näyttäs olevan hiukan yli mitä tän ikäisessä pyörässä saa olla. Tuleeko sakot ja saako kotieläimet vähentää syömäkunnassa?

mista

Ite suosin ajelemista ilman paineita, jolloin en mieti edes ilmanpaineita. Kyselin myös aikanaan kun vaahdottiin aerosolipurkkien aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta, että myydäänkö jotain kierrätyssäiliöitä mihin vanhat ilmat voisi renkaista päästää, koska saastuuhan ne kun tuolla pitkään ajetaan. Eivät olleet moisista kuulleet, mutta pakokaasuille kuulemma olisi säiliö, jonka saa selkään. Kun säiliö on täynnä sen voi kuulemma viedä mersukorjaamoille ja he asentavat kaasut diesel mersuihin.

Tiedä sitten näitä nykymaailman tapoja..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jude

Toi paskasen ilman kierrättäminenhän on ollu biokemian päästöjen alla jo jonkun vuoden, frendin tutun mutsin tuttu on just ekokemil vastaanotossa sihteerinä. Kuulemma pumppaa takas just samalaisen (js-21) venttilin kautta. Oli työharjottelun aikaan ihmetelly samaa.

Painetta ajaminenhan kuulostaa vaaralliselta , itse lataan kunnon paineet just kypärän päähän saatuani, pidätän hengitystä noin minuutin ja sitten kävelen pihalla ihan pihalla.
Huomasin että umpikypärällä paineet pysyy paremmin "sisällä".

rieska

Yks hyvä kotikonsti jonka noi old school jampat opetti joskus:
Säästää kaikki ilmat ja kun pääsee kotio mamman viereen niin tunkee mamman pään oman peiton alle ja laskee ilmat pihalle, kuulemma auttaa helvetin nopeesti ja saa nukkuakkin rauhassa. Pitkään.  ;D
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

jannu

Kunnon paukun päästäminen mamman reiteen nukkumaankäydessä kuuluu jokailtaisiin rituaaleihin, mutta täällä Pirkanmaalla poliisi tutkii mopojen renkaita ja useita käryjä on käynyt.

Ajavat taitamattomat vielä talvi-ilmoilla vaikka melkein kesäkuu.
Kirkas ja raikas pakkasilma tulvii venttiilistä, kun hiemankin raottaa...

Penalttina on napsahtanut täydellinen ulkonaliikkumiskielto nyt koulujen päätösviikonloppuna ja 300 kertaa vihkoon "enkoskaanikunaenääajatalviilmoillakeväänjoollessanäinmahottomanpitkällä".

eeko

Samaten, jos on ostanut pyörän esmes briteistä,
niin kannattaa ne ulkomaan ilmat pitää siellä
renkaissa. Siitä jos ratsiassa kärähtää, että
on ilmat vaihtanut, niin joutuu muutoskatsastukseen
ja verot ja alvit menee myös.  ;D
-eeko

KK

Apua! Mistä sen tietää onko pyörä tuontilaite ja onko siellä suomi-ilmat vai tuonti-ilmat sisällä? Ja onko siellä kesä vai talvi-ilmat?? Voiko tuonti ja suomi-ilmaa sekoittaa keskenään?
Varmasti teille kokeneemmat nää on jo tuttuja juttuja, joten älkää naurako.
F.U.

akrapu

Minulla on keväisin sellainen ongelma, että renkaan ilma karkaa renkaan yläosaan. Renkaan alaosa on lintassa maata vasten, mutta renkaan yläosa näyttää normaalilta. Millä työkalulla olette saaneet ilman renkaan yläosasta renkaan alaosaan ? HD-merkkityökalut maksaa varmaan hunajaa, joten onko jollakin tietoa, saako ko. työkalun esim. biltemasta tai voitteko suositella jotain nettikauppaa, mistä saa piraattityökalun halvalla. Samalla vois tilata hd-ajotakin ja -huivin.
- akr

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: eeko - 31 toukokuu 12, 07:23:22
renkaissa.

Koskaan en oo enklannissa käynyt, mutta eikös siellä ole kosteampi ilmasto? Tällöin on mielestäni syytä vaihtaa renkaisiin kotimaista kuivempaa ilmaa.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: eeko - 31 toukokuu 12, 07:23:22
renkaissa. Siitä jos ratsiassa kärähtää, että
on ilmat vaihtanut, niin joutuu muutoskatsastukseen
ja verot ja alvit menee myös.  ;D
-eeko

Mites museovehkeiden ilmat? Varmaan jostain vanhoista happipulloista saa kyseisen aikakauden vanhaa ilmaa...