Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rautiksen kytkinrummun irroitus

Aloittaja jaska 1, 15 maaliskuu 11, 16:17:15

« edellinen - seuraava »

jaska 1

Pitäisi -84 rautiksesta tarkistaa magneettien kunto. Lähteekö koko kytkinpaketti sellaisenaan irti ja mitä kaikkea pitää purkaa ?

Hemuli

Toihan on sama kytkin kuin nelivaihteisissa evosporteissa. Pitää purkaa levyt pois tieltä että pääset käsiksi lukkorenkaaseen joka pitää pakettia kasassa. Kytkinjousen muistaakseni saa irti ilman erikoistyökalua mutta kasaaminen ei onnistu. Tarvitaan sellainen kuppi jonka ulkohalkaisija on riittävän iso painaakseen jousta kasaan mutta tarpeeksi pieni että jousta paikallaan pitävä lukkorengas mahtuu pois. Kupin keskellä on reikä josta sitä painetaan kytkimen säätöruuvilla.

Kun jousi on pois tieltä niin sitten vaan kytkimen painelevy pois niin pääset käsiksi kytkimen keskiötä kiinni pitävään lukkorenkaaseen jonka jälkeen koko paketin pitäisi pudota syliin. Se ei tosiaan ole millään muulla kuin sillä onnettomalla lukkorenkaalla kiinni, insinöörien älynväläys...

Näin se muistaakseni meni.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kerttu

Ei kait siinä tarvi ku ottaa keskeltä toi painelaakeri/alu/seekeri pois ja sen takaa itte rummun seekeri.

Hemuli

Mahtuuko sen onkimaan sieltä? Voin muistaa väärin, muutaman kerran ton tehnyt mutta silloin on aina ollut kyse sen kytkinrumpu/laturin vaihtamisesta joten purkuun on mennyt. Toivottavasti selviää noin helpolla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kerttu

Juu mahtuu, jos haluu vaan kattoo magneetteja ja laturia, eikä purkaa jousi/levypuolta. Enskaketjun ja vetorattaan joutuu kans ottaa pois.

Hemuli

No hyvä kun korjasit virheellisen tiedon, noita jousen painotyökaluja ei ihan joka nurkalta löydy - itsekin jouduin sellaisen tekemään että pääsin projektissa eteenpäin.

Onko kukaan muuten asennellut niitä V-Twinin myymiä laturipaketteja joissa magneetit on suojattu magnetisoimattomalla happoteräsvaipalla? Pari niitä on tullut laitettua ja molemmissa oli väärän mallinen lukkorengas pitämässä kytkimen napaosaa rummussa, ei menny romut pohjaan. Piti laittaa käytetty orkkisrengas tilalle niin rupes pelittämään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JaZZo

Jaa, mulla on juurikin tommonen V-twinistä ostettu kruunu.. tarviipa kattoo kunhan pääsen sitä asentamaan.

Tommosella yksinkertasella työkalulla oon jousen painanu läjään että seekerin saa pois..


Shovelpiä

jaska 1

Kyllä on  vetorattaan pultti tiukassa. Muistaako kukaan äkkiseltään kumpikätinen kierre siinä on?

Kokkonen

Normaali oikeakätinen.

Ensiön rattaan irrotuksesta löytyy juttua mm:

Rautapään ensiön ja kytkimen tarkistus

vaikka kysessä onkin varhaisempi malli.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jaska 1

Nyt olisi osat irti ja kaikki magneetit lähti sormin irti, mutta täysin ehjiä. Nyt pitäisi magneetit liimata ja hartsit laittaa. Millaisia kemikaaleja suosittelette? Mistä mahtaa löytyä pääkaupunkiseudulta?