Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Varoitus osien ostajille

Aloittaja Hemuli, 11 maaliskuu 11, 10:58:04

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Tuli vinkki eräältä valveutuneelta jäseneltämme että tällaisia kavereita saattaa tulla vastaan:

http://turbo.bomber.fi/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=62572

Näissä piireissä on tottunut siihen että sanaan voi luottaa, itsekin pistän usein tavarat matkaan ja ostaja maksaa tilille kun jaksaa. Ikinä ei ole jäänyt rahat saamatta. Harvemmin on kuitenkaan tarvinnut mitään etukäteen maksaa, luotto on pelannut molempiin suuntiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

valkama

Itse kanssa joskus viimevuoden puolella HDCF forumilla varottelin tosta Sinisalosta.

Myös Muusikoiden netissä tämä Sami Sinisalo on taas yrittänyt kerätä ihmisiltä rahoja, muutamalta näyttää onnistuneenkin. Tällä kertaa nimeksi oli vääntänyt Anders Whallbeck

Itse möin kultasormusta nettimarkkina sivustolla pari kk sitten. Joku ulkomaalainen ilmoitti ostavansa ja pyysi tilinumeroa. Annoin ja sanoin että kun rahat tilillä niin sormus lähtee postiin. Laittoi rahat 'maksuun' ja mulle tuli maili "city bankista" että sinne on siirretty rahat ja toimita tuotteen seurantakoodi niin rahat siirtyy mun tilille. Ja tämä maili tuli @live.com osoitteesta.  Lähinnä vain nauratti etteihän kukaan tohon koijaukkseen voi mennä. Sitten meni 2 päivää ja joku toinen ulkomaalainen koitti samaa huijausta. En voinut kun ohjeistaan keksimään jonkun uuden huijauskeinon ettei tuo toimi enään.
Sitten muutaman päivänn päästä rehti suomalainen tuli poikkeen ja osti sormuksen pois  ;D

Toivottavasti ei näitä vastaavia eksy HD forumeille.

Hemuli

Samalle herralle on myös muita aliaksia, mm. Roope Nummeli tai Roope Nyman ja lähestyy puhelinnume?rosta 0400 228 032.

mr.bobber

nääkin piirit on loppupeleissä aika pienet, miksi ottaa riski saada turpaansa jossain kokoontumisajossa muutaman dollarin tähden, itse lähetän aina kamat heti enkä ole koskaan pyytänyt maksamaan tai itse etukäteen maksanut osia...matkahuollon toiminta nopeutunut joten rahoja ei tarvii enää odotella kahta viikkoa kuin joskus aikoinaan...
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

masa

Mister mr.bobber:n linjoilla ne vähät osat mitä oon ostellu esim. netin kautta,niin peli on ollu rehellistä puolin kuin toisin,rahat oon pannu tilille niin kun on sovittu ja tavarat on tullu mulle ja tapiksi tavara on ollu sitä mitä on sovittu,vaikea kuvitella että on tämmösiä pettureita ,hyvä että näistä mulkuista tiedotetaan >:(

mr.bobber

joo, olen itsekin törmännyt keltaisenpörssin kautta ulkomaisiin huijareihin. Aikoinaan olin myymässä ensimmäistä versiota pleikka kolmesta. Ulkomaisia ostajia oli paljon, ja eräänkin kerran piti vääntää meilitse etten laita matkaan ennen kuin on rahat tilillä. Tuli samanlaisia viestejä että rahat on maksettu ja tarvii seurantakoodin, en mennyt vipuun. Tyyppi ei suostunut maksamaan pay palin kautta, ja loppupeleissä molemmat osapuolet olivat vittuuntuneita. Ihmettelin myös sitä että jos joku afrikan poika ostaa suomesta ylihintaisen pleikan kun itse saavat juuttaat sen varmasti halvemmalla.
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Hemuli

Jaahas, näinköhän mulle kävi vuosien jälkeen ensimmäiset oharit näissä piireissä. Aina olen tavarat laittanut ilman ennakkomaksua tai jälkivaatimusta liikenteeseen eikä ikinä ole jäänyt maksut saamatta. Paitsi nyt. Jätän nyt vielä toistaiseksi asianosaisen nimen mainitsematta koska jaksan uskoa että kyse on pelkästään huolimattomuudesta. Joten kun kuitenkin luet tämän, maksa osat tai palauta ne. Palautustapauksessa pistä lähetyspostikulut mukaan, en huvikseni lähettele osiani ympäri maata omaan piikkiin.

Huvittavinta tässä on se, että kyseessä on riserit joita tarjosin tällaisella kuvalla:

Kaupat sovittiin, minä lähetin osat ja kun ei maksua kuulunut niin perästä kyselemään. Vastaus oli tällainen: "Mutta näistähän puuttuu yläkappaleet. Ei siis tarvetta näille joten palautan ne." Mitähän tuon kuvan perusteella olis voinut olettaa ::)? Olen aina ottanut myymistäni osista mahdollisimman hyvät ja selkeät kuvat joissa ei ole mitään muuta sälää taustalla juuri epäselvyyksien välttämiseksi.

No, ei tämäkään asia jää selviämättä - Suomi on onneksi kovin pieni maa.

Psycholasse

Ei kyllä ole naurun asia mutta jotenkin vaan tuli naurunpyrähdys

Smokie

Harikka

Miulla on käytäntönä, tarkistan puhe-elinnummeron perusteella osotteen. Tavatat lähetän menemää ja tekstarilla summan & tilinummeron. Jonkun verra oon myyny, yhtä poikkeusta lukuunottamatta rahat ilmestyny nopiasti. Kerra kesti maksun saamine 3 viikkoo. Soittamalla selvis hyväksyttävä meriselitys viiveesee. Ei kuulunu rahoja, laitoin HDCF:än palstalle: XXXXX siulla on vanne maksamatta, kohta tässä lukkee nimi ja paikkakunta.
17 min. päästä soi puhelin, ja maksu oli tilillä, makso vähä lissää viiveestä vappaaehtosesti.

-Mika-
-Harikka-
-01 ChromeTrain 1550, 104.4hp & 162Nm[

ss454

Mulla tuli reilu vuosi sitten luultavasti eka kerran harrastajalta vastaava ohari. Tai no sain rahoista puolet käteen ja kaveri lupasi laittaa tilille loput. No olen nyt säännöllisen epäsäännöllisesti kysynyt oletko maksanut ja jos olet niin milloin. Sälli lopettanut täysin yhteydenpidon. Piirit jenkkiautopuolelta, mutta ei ne sielläkään kovin suuret ole. Pitää tuo foorumi nimi uhka seuraavaksi kokeilla.

Tony

Miten teette kauppoja?? ..maksu ennakkoon ja tavarat käteen sit. normi posti tai matkahuolto toimii vastaavasti. Riskihän siirtyy silloin ostajalle, mut itellään ollut lähi aikoina ainoastaan positiivisia yllätyksiä :o
esim. vanteet myyjän varoituksista huolimatta oli paljon paremmassa kunnossa mitä odotin, renkaissa oli enemmän pintaa mitä myyjä muisteli, olin terkemässä kauppoja normi startista, mut paketin sisältä löytyki tehoversio..

ss454

Varmaan kai liikaa luottaen puolituttuun sälliin jonka kanssa jotain auto-ongelmia yhdessä pähkäilty. Vielä kun toinen jäänyt juuri työttömäksi ja valitteli rahatilannetta, niin en miltään riistokapitalistilta halua silloin vaikuttaa. Jälkikäteen voi toki miettiä kumpi olisi omalle lompakolle parempi vaihtoehto. Toisaalta eipähän kaveri tule enää mitään lainaamaan/ostamaan eli kohtuu pikkurahalla pääsee rauhaan. (näin sanoo mies joka ei naapureidensa kanssa pidä yhteyttä kuin pakon edessä.)

Spöke

Mä myyn osat aina siten, että joko tekstarilla tai paketin mukana oon laittanut tilinumeron. VIELÄ ei ole joutunut pettymään. Luotto on pelannut myös toisinpäin ;)
Vappuja,
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

maick

Nuo puolitutut tai kaverin kaverit tuntuvat eniten riskipitoisilta. Täysin tuntemattomien kanssa kauppa on käynyt toistaiseksi moitteetta.

Matkahuolto ja maksuennakko toimii aina.