Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportster 883R -03 Vaihteisto rikki?

Aloittaja harli1200, 07 maaliskuu 11, 14:39:19

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 07 maaliskuu 11, 21:04:17
red linen sivuilla oli maininta että sopii märälle kytkimelle??

Meinasitko tätä tekstiä Roadmachinen sivulla: "Motorcycle Oil eroaa "tavallisista" Red Line moottoriöljyistä siinä, että kitkanmuuntimien määrää on vähennetty, jotta öljy olisi mahdollisimman yhteensopiva märälle kytkimelle."

Saahan sitä kokeilla, mä pysyn itse noissa vaihteistoöljyissä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

eeko

Saa kokeilla vaikka Delvacia, itsehän
sitä päättää, millä koneensa rikkoo.
-eeko

filtteri

just tota tekstiä meinasin,toisaalta 75/90ns maksaa 17e niin eihän sen hankinta konkurssiin vie jos se on hyväksi todettu ja meneehän se loppu 20/50 jossainvaiheessa moottoriin.

ma^ko

Kaveri jolla taloudessaan kolme Sportsteria väittää vakaasti sportyn lootan & kytkimen toimivan ylivoimaisesti parhaiten Dextron III ATF:llä. Pane tiiä sit, ainakin FXR:n kytkin toimii tuol Dextronil paremmin ku HooDeen enskaöljyllä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Piese

Delvac kylläkin toimii myös kytkimessä/laatikossa/koneessa yleensäkin. (siis on käytössä 650DR ja 1100 ZZR)

Siis kun ajattelee miten vanhaa toi perustekniikka näissäkin on niin mitään superhyperhipoöljyjä mulle ainakaan on huono kaupata.

Ja tuota ATF:fää en kyllä ikänä muualle suostu laittaa kuin automaattilootaan, itellä siis täysin päinvastaista kokemusta tuosta, mutta tosiaan se on toisilla toiminu ja toisilla ei.

ma^ko

Periaatteessa ATF, 10W40-moottoriöljy ja 75W-90 hypoidi omaa about saman viskositeetin käyttölämpötiloissa. Hypoidiöljyä tuollainen vaihdeloota ei tarvitse koska ei siellä ole hypoidihammaspyöriä joissa tapahtuisi liukumaa kosketuspinnassa. Kytkimen kanssa ATF on varmasti hyvä ratkaisu, mut Sportyssä kun se on myös lootassa. Toisaalta moniin vaihdelaatikoihin suositellaan ATF:ää vaikkei olisikaan automaagi, pane tiiä. Mä olen sinällään varsin valmis uskomaan ettei sillä öljyllä tuollaisessa laatikossa ole ihmeempää väliä, kytkimen suhteen kyllä. Öljy jos on about oikeaa viskositeettiä ja about oikea määrä niin toiminee kyllä. ATF ei mene kylmänä yhtä paksuksi kuin 75(80)W-90 joten sillä loota voi olla jouheampi kylmänä kyllä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

eeko

Mutta mutta, se NS on siinä Red Linessä juuri
se Non Slip, siis kytkintä varten.
-eeko

Hemuli

Toimii kyllä ilman sitä NS:ääkin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Naattori

Lainataan vähän topic:ia.
Olen vaihtamassa -88 sportsteriin ekaa kertaa öljyjä, enkä ole parista asiasta nyt täysin varma.

Voinko laittaa moottoriin ihan tavallista 20w50 moottoriöljyä, joka menee autoihinkin, vai tarvitseeko olla nimenomaan moottoripyöripyörä-öljyä? Ja voiko lootaan heittää ihan tavallista 75w90:stä, vai tartteeko nimenomaan jonkun oman lisäaineen, ettei ne magneetit (4-lovinen loota) tipu siitä laturista?  :P

Itse näkisin asian niin, että ihan tavan öljyt molempiin, mutta kun tuolla netissä on puhuttu kaikenlaista. Sitten on vielä nuo ATF-jutut, mutta sen ajattelin nyt jättää väliin. Jyväskylästä en keksinyt liikettä josta olisin suoraan saanut öljyt, kun ei ole tuota HD-edustusta pahemmin.

-Matti

Jack

näitä on mielipiteitä yhtä monta ku persereikiä maailmassa.

Mä laittaisin motukkaan, ilmajäähyseen tarkotetun 20w-50 öljyn, esim Motul 3000 muistaakseni.

Ja askiin ihan sitä Sortsterin askiin tarkotettua tavaraa, saa myös muilla merkeillä kuin HD, esim RevTech.

Eikö muka J:kylässä oo kauppaa joka myy hd tarvikkeita?

Motulia saa vaikka mätänetistä.
Flatheads!!!

Spöke

Ohan täällä, löytyy nykyään kauppakadulta;
http://www.part-zone.com/
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Mä oon käyttänyt vaihtelevalla menestyksellä lähes kaikkia 20W50 öljyjä. Eroja lähinnä siinä miten ne käyttäytyy kuumana, huonompilaatuiset menettää viskositeettinsa nopeemmin.

Aikaisemmin olin sitä mieltä että Sportin lootaan vain sinne tarkoitettua öljyä, mutta nyttemmin olen käyttänyt lähes yksinomaan Redlinen 75W90, NS:llä tai ilman. Muijan pyörään kun piti vaihtaa laturi niin pistin sitten Belrayn sportsteriin tarkoitetut öljyt niin akka rupes valittamaan kun vaihteet pitää paljon kamalampaa meteliä kuin aikaisemmin. Kaikkeen tottuu...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Naattori

Kiitos vastauksista.

Moottoriin on nyt motulit hommattu, mutta mitä redlineä tarkalleen oot tonne lootaan viskannu? Pitäs melkein ostaa mätänetistä, kun en työvuorojen takia kerkeä muualle ennen sunnuntaita. Motonetissä on paria eri redlineä, sekä jotain muita 75w90:siä, kun tietäis vaan mitkä luokitukset pitää olla.

-Matti

NiLo

Motonetin tuotenumero 59-0072 on redlinen 75W90NS, laita sitä.
J-kylän mätänetissä näkys olevan 26 purkkia, joten ainakin piisaa ;)
muista että vajaa purkki riittää = 7dl.
mä kaadoin vahingossa koko purkin ??? 1500km ajaneena voin sanoa että toimii se silläkin määrällä.

Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

filtteri

#29
koko purkin mä sinne vaihteistoon olen kaatanu eli ameriikan litran (quart) hyvin raplattaa,mistä toi 7dl tieto on ???
edittiä nilo taitaa olla ratis miehiä ;) eli tohon -03moseen 9,5dl (quart)