Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mitä erityistoimenpiteitä kuparikansipahvien kanssa?

Aloittaja Hemuli, 04 maaliskuu 11, 11:31:53

« edellinen - seuraava »

Lapio

VHT:n kuparï spraylle pisteet..hyvä tavara..:)

Tuusulan T-Bone

Kuparisprayn valmistajat yleensä ilmoittavat, että ei kansipahveihin. Tai siis kansikupareihin.

Mä aion laittaa ohkasesti Hylomaaria. Olen antanut kertoa itselleni, että vanhanliiton miehet tekee niin - ja toimii. Sitä saa vissiin spraynakin.
Long John Stroker

Lapio

VHT Copper Gasket Cement has been formulated with the same ingredients as our world-renowned high temperature coatings. VHT Copper Gasket Cement maintains excellent adhesion under severe pressure and heat fluctuations. This high metallic formula assures tight seals on cork, paper and metal gaskets. VHT Copper Gasket Cement has been extensively tested on racing engines in the field and on dynamometers, where it has met and exceeded the high compression and high temperature requirements of these mega horsepower engines.

Temperature: n/a

Applications: Head Gaskets, Rubber Hoses, Cork Gaskets, Water Pump Gaskets, Threaded Fittings, AN Fittings, Paper Gaskets, Oil Pan Gaskets, Metal Gaskets

Coating System
VHT provides a multi-high performance coating system for the ultimate in protection and quality. The system includes gasket coating.


Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 04 maaliskuu 11, 18:36:20
Kuparisprayn valmistajat yleensä ilmoittavat, että ei kansipahveihin. Tai siis kansikupareihin.

Mä aion laittaa ohkasesti Hylomaaria. Olen antanut kertoa itselleni, että vanhanliiton miehet tekee niin - ja toimii. Sitä saa vissiin spraynakin.

Kyllä mä tota aihetta kaivoin pitkin nettiä viime syksynä, kun vaihdoin kannet. Kupari spray oli yleisin hommassa käytetty aine, sitten kuivana ja vikana toi gascakints (vai mikä se oli)

tohon hylomaarin levitykseen ohuelti on yks hyvä tipsi. Landraa sitä asetooniin. sopiva seos pensselillä pintaan ja kun asetoni on haihtunut  tuloksena ohut kalvo.
C.O.G.

Tuusulan T-Bone

Juusaatana, sotkin kuparisprayn ja sen toisen kuparitökötin, jota kanssa tiivareissa käytetään.

Kiitoksia asetonivinkistä! :)
Long John Stroker

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 maaliskuu 11, 14:31:19
Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 04 maaliskuu 11, 14:01:44...Shovelin laitoin S&S:n kansien kanssa tulleet kuparitiivisteet spray-mömmön kanssa paikoilleen, kun asennusohjeissa niin luki.

Mitä oli tuo "mömmö"?

Ellen ihan väärin muista, niin se oli tuota VHT:n Copper gasget cementtiä. Ja se ei siis tullut kansien mukana, vaan ostin erikseen. Yritin etsiä pulloa tallista mutta en löytänyt. Mihin lie tullut hävitettyä, kun en mä sitä koko pullollista suihkinu pariin tiivisteeseen...

Hemuli

#21
Mulla on hyllyssä Permatexin Ultra Blackia jonka luvataan kestävän +260C, mahtaiskohan riittää? Saman firman Ultra Copper taas passaa aina +370C. Kai noita saa ihan yleisesti tarvikeliikkeistä - vaikka Motonetista?

Edit - näkyy olevan mätänetissä hyllyssä hintaan 6,90â,¬. Täytyypä huomenna kipaista hakemassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Muistaakseni se oli just toi Ultra Copper, jota pari päivää sitten Mannella tutkailin, ja siinä sanottiin, että käy kaikkeen muuhun paitsi kannentiivisteisiin.
Long John Stroker

Jack

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 maaliskuu 11, 20:18:50
Mulla on hyllyssä Permatexin Ultra Blackia jonka luvataan kestävän +260C, mahtaiskohan riittää? Saman firman Ultra Copper taas passaa aina +370C. Kai noita saa ihan yleisesti tarvikeliikkeistä - vaikka Motonetista?

Edit - näkyy olevan mätänetissä hyllyssä hintaan 6,90â,¬. Täytyypä huomenna kipaista hakemassa.

Et sitten usko mua, että ne toimii ilman mitään töhniä?  :o  (taidat olla saabisti)

Ja vanhanliiton miehet vetää ne pahvit paikoilleen "kuivana", nih.  >:(
Flatheads!!!

Hemuli

Koskas mä olisi suostunut sun kanssa samaa mieltä olemaan ;)? Hommat kehittyy aina, se tapa jota on noudatettu silloin kun se inkkari on tehty ei välttämättä enää ole paras mahdollinen. Aineetkin on ihan toista kuin silloin.

T-Bone, se että toi copperkama ei käy kansipahveihin tarkoittaa sitä ettei kukaan vaan mene KORVAAMAAN kansipahvia sillä. Nimittäin tiivisteiden korvaamiseenhan noita yleisimmin käytetään.

Mitä haittaa voi olla siitä että vetäisee kalvon tuota kuparitatinaa tiivisteen pintaan?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuukka

Tolla vht:n kamalla ei ole sitten mitään tekemistä kuparitahnan kanssa. Se on enemmänkin liimamaista tavaraa. Vähän niinkun bostikin ja kuparin sekotusta. Spraynä se oli helppo levittää tasasesti. Ja ohuelti. Mulle jäi vähän semmonen kuva, että tolla cascakinch ohjeella varmistellaan tiiveys, vaikka pinnat olisi vähän rosoiset. Jos pyttyn ja kannen dekki on koneistettu just, voi varmaan kyllä asentaa kuivana. Tätä mieltä oli ainakin ameriikan moottori kurkot.
C.O.G.

Hemuli

Aineen kauppanimi VHT Copper Gasket Cement, täytyypä tutkia mistä tota löytyis.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 04 maaliskuu 11, 21:40:11
Mulle jäi vähän semmonen kuva, että tolla cascakinch ohjeella varmistellaan tiiveys, vaikka pinnat olisi vähän rosoiset. Jos pyttyn ja kannen dekki on koneistettu just, voi varmaan kyllä asentaa kuivana.

Mulle jäi ihan samanlainen kuva. Kupari on kuitenkin vissiin aika herkkä pienillekin rosoille, joten kevyt harso Hylomaaria tai vastaavaa lienee yleensä hyvästä. Tai siis en ainakaan ymmärrä, mitä haittaa siitä voisi olla, kunhan ei levitä sitä purkkitolkulla.
Long John Stroker

Jack

jep, siis kyse on siitä niinkun Tuukkakin totesi, että kun kansi ja pytyn yläpään dekki on koneistettu suoraksi ei mitään aineita tarvita.
Sorvin jättämät jäljet ei haittaa, niitten pintojen ei tarvii olla peilejä. Eikä oikeestaan saakkaan olla.  Löijattu kupari itse asiassa "täyttää" ne pienen pienet urat tms.
Mä olen tehnyt jälkikiristyksen muistaakseni ekan ajelun/lämmityskäytön jälkeen niin kuumana kuin vaan on pystynyt. Siinä se on sitten ollut.

Noin loppujen lopuks mulle on ihan sama miten teette.

Mites se sanalasku meneekään? Vanha konsti on (yleensä) parempi kuin pussillinen uusia?
Flatheads!!!

Hemuli

Tietääkö kukaan saako tota VHT tiivistekuparisprayta pääkaupunkiseudulla mistään muualta kuin US-Partsista?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957