Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mitä erityistoimenpiteitä kuparikansipahvien kanssa?

Aloittaja Hemuli, 04 maaliskuu 11, 11:31:53

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Rautapään tiivistesarjan (Cometic) mukana tuli täyskupariset kannentiivisteet. Ohjeessa käsketään levittämään jotain tiivisteainetta (Gascainch) pinnoille ennen kasaamista. Miten olette menetelleet moisten kapistusten kanssa?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Flatheads!!!

Hemuli

Mjoo... lounaskeskustelut on aina herkullisia. Tota plöijausta olen itsekin käyttänyt erilaisilla kuparitiivisteilla mutta ihmettelin miksi Cometic ei mainitse sitä (annealing) ohjeessaan?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

tässä maailmassa on monta muutakin asiaa jotka kummastuttaa, hämmästyttää pientä kulkijaa.
Flatheads!!!

Raimo-Raato

Tuntuu kestävän semmoisenaan mut voihan ne plöijyytellä ennen asennustakin. Ja ilman mitään mömmöjä paikoilleen. Noin mä tehnyt omissa ja hyvin toiminut. Niin ja rautikseen pelkästään kuparisia pahveja. Muut ei kestä.
A.K.A. Rambe

Lyytinen


eeko

Kakluunissa löijääminen onnistuu mainiosti ja hätätilanteessa
vaikka hiiligrillissä, on meinaan tullut kokeiltua.
Mitä mieltä raati muuten on, sammutetaanko veteen
vai annetaanko jäähtyä itsekseen?
-eeko

Kokkonen

Mä olen kans laittanu ne ilman mitään mömmöjä paikoilleen (jamekset) eikä nuo ole kertaakaan falskanneet. Jamesin mukana ei kyllä tullu mitään tuollaisia suosituksiakaan.

OT: Jos oikein muistan, tonniseen Rautikseen on tarjolla kahta vahvuutta 0.016" ja, ja....? Se paksumpi on vissiin originaalina tuonne -82 ja uudempiin. Joskus tuolloin ne mulkkas Ameriikan maalla bensan oktaaneja, ei sille muuta perustetta liene.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Joo ja ne ohkaisemmat on justiinsa noita kuparitilkkeitä kun taas paksummat ihan tavan pahveja. Puristussuhdehan laski noihin aikoihin ja se toteutettiin erilaisella kansipahvilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: eeko - 04 maaliskuu 11, 13:03:51
Mitä mieltä raati muuten on, sammutetaanko veteen
vai annetaanko jäähtyä itsekseen?

Mulle on kerrottu, että löijjäämisen lopputulos on sama riippumatta siitä, antaako jäähtyä hitaasti vai heittääkö veteen tai vaikka hankeen. Itse käytin juuri tuota hankimenetelmää ja lopputulos oli pehmeä.

Shovelin laitoin S&S:n kansien kanssa tulleet kuparitiivisteet spray-mömmön kanssa paikoilleen, kun asennusohjeissa niin luki.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 maaliskuu 11, 13:43:33
Joo ja ne ohkaisemmat on justiinsa noita kuparitilkkeitä kun taas paksummat ihan tavan pahveja. Puristussuhdehan laski noihin aikoihin ja se toteutettiin erilaisella kansipahvilla.

Kyllä meillä tossa seinällä on kuparisia ohuina (1973-1985) ja paksuina (1979-1982). Ohuet 0,41 mm ja paksummat 1,16 mm.
A.K.A. Rambe

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 04 maaliskuu 11, 14:01:44...Shovelin laitoin S&S:n kansien kanssa tulleet kuparitiivisteet spray-mömmön kanssa paikoilleen, kun asennusohjeissa niin luki.

Mitä oli tuo "mömmö"?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

älä nyt vaan mee laittamaan mitään mömmöjä muuta ku suuhus.

Tarkemmin kun muistelen, niin mulla oli Pannussakin kuparitiivarit, eikä koskaan tullut laitettua mitään töhniä sinne väliin.

Kuparipahveilla ei oo pannu eikä inkkari puhaltanu kertaakaan...

*koputtaa puuta*
Flatheads!!!

Kiiski

Yksi vauhtikallo Norton kuski laittaa hylomaaria kuparitiivisteen kanssa ja kuulemma pitää. Melkein tekis mieli uskoa on se sen verran kova luu.

Tuukka

aikanaan rautapäässä laitoin kuivana ja kahdet päällekäin (oli noita ruttuja siinä). Hyvin piti.
S&S:n shovel kansien mukana tulleessa ohjeessa taas käskettiin laittaa gascacinchiä. Kun sitä ei täältä vissiin saa laitoin VHT:n kupari spraytä ilmeisesti sitä s&s myös aikaisemmin suositteli.

Tota kiiskin mainitsemaa hylomaaria oon laittanut kaikkiin muihin tasotiivistesiin. Parasta tiivisteainetta ikinä.

muok: Ja ne s&s tiivisteet oli valmiiksi pehmeet. ei tarvinnut plöijata
C.O.G.