Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Prätkästä kitti trikeksi ja muutosleima?

Aloittaja ma^ko, 26 helmikuu 11, 19:27:33

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Eli siis onko noissa jotain kommerverkkejä leimaamisewn suhteen jos tekee esmes sportyst triken ostaen joko akselin tai valmiin kitin jossa akseli ja swingi? Niputtaa ja tilaa muutosleiman, vai?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ma^ko

Onko kenelläkään tietoa että vaativatko trikeltä jarrutustodistuksen? Kun ilmeisesti on jousitusmuutokseksi laskettava juttu kuitenkin Trafin ohjeen mukaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Kyllä se jarrutestin vaatii, mutta vähän muistakin syistä kuin jousitustyypin muuttumisen ansiosta. Mun mielestä tässä kohtaa jarrutestivaatimus on ihan järkevä.

En tiedä, löytyykö sellaisia, mutta jos sattuisi olemaan joku valmis TÃœV-hyväksytty setti, niin siinä luultavasti tulis jarruista todistus mukana. Silloin ei tartte erikseen enää mitata.

Pelkkä jarrutesti oli viime kesänä 300 + kilsakorvaukset. Tuskin muuttuu hinta tälle kesälle.
Long John Stroker

ma^ko

Jos mä tuost Sportyst rupean koerankuljetuskolmipyörää tekemään niin ei taia ehtiä kyllä tälle suvelle. Mut noi Evo-Porttoihin myytävät kitit ilmeisestikin käy suoraan tuohin '85 Rautikseen joten homma olis sinällään kohtuu helppo.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Kun aihio on noinkin vanha, se helpottaa kyllä monta muuta asiaa.
Long John Stroker

rodchop

Noista Trikeistähän mitään tiedä, mutta tuolla noita kittejä tarjolla.
Ainakin noiden valmistavat T-palat huippu laatua made in USA ;D

http://mcworx.com/fshome.html
HOG Forever Forever HOG

ma^ko

Aihio silti persaatteessa pari vuotta turhan tuore, mut ihan ok. Mitens tuon kanssa, aihio ei ole suomikilpinen, se on Belgian tuonti, uutena rekattu Belgiaan. Kannattaako toi kilvettää prätkänä ja muutostaa trikeksi vai muutostaa trikeksi ja viedä semmoisenaan maahantuontileimalle?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Muutosta ensin. Säästät yhden katsastusmaksun hinnan.
Long John Stroker

Tuusulan T-Bone

Unohdin mainita, että vie verotettavaksi ihan ensimmäisenä, niin eivät tullissa rupea arpomaan, että mikäs ihmeen Servi-Car tää oikeen on.
Long John Stroker

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 02 maaliskuu 11, 09:39:04
Unohdin mainita, että vie verotettavaksi ihan ensimmäisenä, niin eivät tullissa rupea arpomaan, että mikäs ihmeen Servi-Car tää oikeen on.

Mahtaako olla väliä mitä verottaja sinällään ihmetteleepi kun on yli 25v ajoneuvo. Meinaan jos tuo olisikin tuotu toisesta EU-maasta valmiiks trikenä niin tarttisko mokomaa muutostoskatsastaa lain? Saan kyllä sille kauppakirjat muodossa Harley Sportster XLH Trike... jos pyydän.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Verottaja saattaa ihmetellä, että mitäs vittua, eihän tää mikään sportsteri oo, täähän on trike. Koskas tää on rakennettu? Pannaan nyt varmuudeksi kolme donaa veroa. Ei ois eka kerta kun jotain hassua sattuu, joten älä turhaan kiusaa itteäs.

Toimintasuunnitelma:

1. Verolle pantavaksi
2. Rakentelemaan
3. Katsastamaan

Kohdassa 3 hoituu tällöin sekä rekisteröinti- että muutoskatsastus. Samaan kohtuulliseen hintaan...
Long John Stroker

Lapio

Nonii,nyt kun ollaan aiheessa,niin kysesäsempä minäkin viisaammilta...Onko helpompi paperisodan takia tehdä kolmipyörä esim -70 lukulaisesta BT:stä,että niihinkö ei vaadita niitä TUV-papereita...
Jos ja kun amerikan ihmemaassa oli jtn kittejä n.3kâ,¬ ja sama setti oli euroopassa n.13kâ,¬,kalliimpi setti sisälsi TUV-paperit...kaverin puheiden mukaan,itselläni ei fakta tietoa aiheesta
T:Masa

ma^ko

Jos mä nyt olen about oikein käsittänyt, niin Tüv-paprulla selviää iliman jarrutustestiä joka bungaa luokkaa 300â,¬, testattuna pärjää ilman Tüv-paperia.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lapio

Jos se niin helppoa olisi,niin jarrutesti ei pitäis olla ainakaan ongelma.Kuumimmat huhut on liikkunut sillä saralla,että vaatisivat omatekemä takarungosta jopa jonkinlaisia lujuuslaskelmia,vai voisikohan takarunko määräykset olla samaa luokkaa kun svingi-perän muuttaminen jäykäksi..mene ja tiedä...joku varmaan osaisi sanoa

Tuusulan T-Bone

Ei vaadita lujuuslaskelmia eikä TÃœV-lappuja. Jos joku katsuri sellaisia vaatii, niin äkkiä toiseen konttoriin.

TÃœV-lapulla voi siis selvitä ilman jarrutestiä, mutta ei se mikään välttämättömyys ole. Onhan noita Suomessakin tehty ties kuinka monta.
Long John Stroker