Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Oma pyörä USA,an & mantereen halki ?

Aloittaja rodchop, 22 helmikuu 11, 18:07:20

« edellinen - seuraava »

rodchop

Rupee tää pakastimessa asuminen riittää (ei chevykaan starttaa >:() Eli ruvennu tällänen ajatus vahvasti siintää. Jos anois ens talveks vuorotteluvapaalle ja Usa Trippi omalla cyclellä, joka huollettuna & tikkissä kunnossa ::) Ettei mee koko reissu pelkäks ruuvaamiseks :P
Pitkällisiä suunnitelmia, jotka vaativat ankaraa säätöä, edes pelkällä idea tasolla, joten:
Löytyykö joltain kokemusta / Tietoa kyseisestä operaatiosta...

-Kokemuksia vastaavista reissuista ?
-Rahtikulut (mikä fiksuin tapa) ?
-Vakuutukset (Ulkomaalaiselle hemmolle & kalustolle) ?
-Käykö Suomi kilpi / liikennevakuutus ?
-Tarviiko jotain viranomais säätöö paikanpäällä cyclestä ?
-Jne.Jne.Jne... (kaikki tieto kelpaa)
-Onko yleensä järkee ? (No yleensä ei oo)
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

- Omakohtaista kokemusta mulla ei ole. Tunnen muutaman tyypin jotka tuon on tehny lähemmäs kymmenen vuotta sitten.
- Rahti varmaan maksaa saman sinne, mitä sieltä tänne. Eli kysyppä vaikka amer tradingilta, tai joltain näistä jobbareista ketä siellä asustaa..
- Vakuutuksiahan siellä maassa on joka lähtöön.. Mutta tää oli käsittääkseni juuri ollut suurin ongelma siellä, tuon tullin lisäksi. Oli ollut ihan saakelinmoinen väätö. Varsinkin kun kyseessä oli ollut vanhoja laitteita..
-Suomikilpi kävi ainakin tuossa yllämainitsemassani reissussa kuulemma. Vakuutus ei varmaan päde.
-Viranomais-säätöö todellakin luvassa. Onhan kyse varmaan maailman vaikemmasta paikasta, kaiken suhteen. Tullissa saat varautua seisomaan, varsinkin nyt kun on niin vitun kireitä kaikki hommat siellä johtuen rättipäistä.
-Järkee on! Totta kai!

Kaikki edellä olevat kommentit siis toisen käden tietoa ja mun muistin/luulojen varassa..

MUTTA, me taas emon kans vastaavasti on suunniteltu reissua Ausseihin ens talveksi. Shoveli ja spora luonnolisesti matkatavaroina. Jos jollain jotain tietoa tuosta maasta, niin antaahan tulla.. :D

Mahtaakohan muuten kyseiset herrat, jotka muutama vuosi sitten kävi ajamassa uuden-seelannin läpi suomi-romuilla, vaikuttaa tällä palstalla? Vois löytyä hyviä vinkkejä sieltäkin?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

jyrggä

Tässä vähän guuglettelin tota aihetta, kun aikaa oli. Tosiaan, monesta lähteestä ja blogista tuli ilmi, että tuonne jenkkeihin ei monikaan rahtifirma enää operoi johtuen ihan järjettömiksi kiristyneistä terrorismisäännöksistä. Eli kannattaa lennättää/laivauttaa shoveli siis kanadaan, on kuulemma erittäin paljon helpompaa päästä sinne.
Lentorahtina pyörä on näköjään maksanut haarukassa 1900-2700e menopaluuna. Esim siten että meno jonnekki päin kanadaa aika lähelle rajaa ja takasin suomeen taas jostain päin jenkkilää. Nuo kaikki on kyllä sitten ollut jotain kauheita bemareita ja muita gold wingejä, että varmaan se valaan kokonen moottoripyörä kyllä maksaakin tuplasti sen, ku mitä joku piskunen soveli :D

http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/2006/08/taustoja-reissusta.html
Tuossa yksi jonku goretex-porukan reissublogi. Aika vanha kyllä näyttää olevan. Pääasiassa äijät fiilistelee siellä jotain jenkki-rallissa näkemiään "hienoja" maalattuja laukkubemareita ja lisäbensatankkeja ja päivittelee että kun ei onneksi ole satanut.. Että ihan kuraahan tuo on, enkä jaksanu tuota selailemista lukuunottamatta lukeakaan, mutta jos siitä jotain apua on tuohon sun prokkikseen niin hyvä..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

erakko

Jos minen ny ihan väärin muista ni yks porukka hämeenlinnan suunnalta oli omilla pyörillä jenkeissä viime kesänä..  ???

Jos ko retkikunnasta sais jotain suht ajankohtaista tietoa paperisodasta yms.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

rodchop

Tuota pitää selvittää, itseasiassa mun systeri asuu Niagara Falsissa Canadassa.
Pitää selvitellä noita laivaus vaihtoehtoja.
Pääseekö tuonne (eim.Toronto) asti Canadaa rahtilaivalla, vai onko jokin maa rahti homma taitaa jokin paatti mennä Ainaki Quebec,n
Veikö noi H-linnalaiset suoraan Usa,an

Tätä vois kutsuu Road Tripiks 5500 mailia n 9000km ::) vuoden vaihteessa lähtis & bike viikolle tähtäis Jos oikein laskin niin 60 x 150 = 9000 niin ei toi mikään mahoton ois
http://maps.google.com/maps?client=safari&rls=en&q=niagara+falls&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=Niagara+Falls,+Ontario,+Kanada&ei=Gw1kTcTRMs7Mswaim5y2CA&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CCEQ8gEwAA

edit.
En tajuu miksen saa tuota reittiä g-mapista tähän. Niagara Ca, San fransisco, Los Angeles, Tuscon, New Orleans, Daytona beach
Tosin tohon aikaan vuodesta tuolla kanukeissa taitaa olla aika talvista (kylmää ei pakoon pääsis) ;D Joten tuo pitäis kyll varmaan unohtaa, olin päivän Chigacossa viime joulukuussa, oli ihan vitun kylmä.
HOG Forever Forever HOG

erakko

Minun mielestä vei. Ja tais se tullaus sisään ja ulos olla aika tarkka toimenpide.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Hdkaide vois varmaan kertoa oman porukkansa kokemuksista viime kesältä? Eikös teiltä muutama ukko rontannut pyörät kontissa Texasiin?

Kysäse Rodchop Istolta jos se osais kertoo minkälainen operaatio Omegan vienti oli. Tai sitten Minna&Gugge.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Joo pitää höpistä, aikaahan tässä on, en tiiä helpottaisko noi tullihommat jos ois esim, ilmottanu pariin paikalliseen näyttelyyn joista jotain dokumentteja. Taitaa tuo lennättäminen olla turhan tyyristä, eikös paatilla pitäs Usa,an 500â,¬ pyörä saada, se ois vielä maksettavissa.
HOG Forever Forever HOG

Natking

Aika kuuma luu saa olla jos lahtee tuolta Niagarasta ajamalla tammikuussa, siis moottoripyoralla. ::)
Tuossa paikallista saa tilaa, ja haulla voi kattoa tammikuuta:
http://www.weather.com/weather/today/Niagara+Falls+Canada+CAXX0321?role=

Tuolla ylhaallahan on pikkusen onkelmana noi lumisateet, sita kun saattaa pukata metrin parhaana paivana. Johtuen suurista jarvista ja niiden luovuttamasta kosteudesta.
Tulin viikko sitten Lubbockista Texasista ja lunta tuli niin etta riitti sinne asti, ja 3-4h kun ajoi ylospain niin oltiin jo yli puolen metrin kinoksissa. Eika vasta olla kuin Kansasin alaosissa.

Mita maa tekisin niin ostaisin sielta sen rukin, ja reissun lopuks rahtaisin sen suomeen. Olishan sekin sillon oma pyora kun sen on kerran ostanut.  ;)
Just trying to be different (like everyone else)

rodchop

Joo nyt alkais olla vuorottelu vapaa 99% sovittu ;D Pitää selvitellä rahtikuluja Friscoon tai LA,han.
Reitti San Fransisco, LA, Tuscon, New Orleans, Key West, Daytona olisi aivan riittävä.
Joo pyörän osto sieltä sinäänsä fiksu idea, se tosin syö turhan ison siivun matkakassasta.
Olishan se omalla kivempaa vois käydä heittää, samalla pienen näyttely rundin tuolla USA,ssa, ties vaikka sais siten joitain majoitus yms. Kuluja sitä kautta, tiedä sitten noita paikallisia käytäntöjä.
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

Pakko kai se on myöntää et nyt vähän meinaa käydä kateeksi.

Soikkeli

Kun tiedät noin hinnan pyörän rahdille ja vakuutuksen kelpoisuuden niin kerro. 40-V reissu lähestyy ja puheena on ollut US&A tai euroopan pitkä kierros.
C.O.G. 
Lifemember

rodchop

Heh samaa ikäpolvee ollaan mullakin 1.1/5 kk päästä 40 mittarissa lieneekö 40,in kriisi, vai vituttaako pakastimessa asuminen ::) No lieneekö tuolla väliä. Tiukkaa tulee olee, ei toi vuorotteluvapaan palkka päätä huimaa, kun ei huimaa nytkään >:(
Mutta eiköhän tuossa jotain aina kehitä, tollasesta reissusta tullu 15 v haaveiltuu, jonkin vastaavan reissun raavin kasaan vaikka väkisin. Nyt niitä kommentteja & hintoja tuon tehneeltä, kaikki kelpaa...
USA,ssa bensa / ruoka halpaa, jos et sinne baariin lähe istuu tuut aika halvalla toimeen.
HOG Forever Forever HOG

tuuba

käytiin muijan kanssa kaks vuotta sitte kesäkuussa ajelemassa toi route 66 chicagosta los angelesiin tosin autolla mutta kuiteskin. noi vakuutus hommat on siellä ainakin ihan himmeitä ja tulli muodollisuudet mennessä vähintäänkin himmeitä.
mut reissu oli kyllä kokonaisuutena hienoin matka mitä mä olen koskaan tehny.
tässä muijan tekemä matka blogi.
http://annajaantti.route66.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=05
ja tässä "jokunen" hyvä ja hiukan huononpi valokuva matkalta.
http://kuvablogi.com/blog/5209/10/

colorado joki grand canyon
-Antti
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

hdkaide

meidän eli raven mc:n pojat tosiaan kävi syksyllä omilla pyörillä ameriikassa. laivalla pyörät houstoniin texasiin. siitä sit sturgisiin bileisiin. ja sit chicagoon ja pyörät kontissa takas härmään. häätyy kysellä tarkemmin kuin ne sen hoiti. olis ollu kiva olla mukana. mut ehkä sit kun täyttää 50v. eli seitsämän vuoden kuluttua ;D