Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

Jätän siis suosiolla koko releen pois. Vie tilaa, on ruma ja ei ole edes tarpeellinen tuossa kombinaatiossa. Olkoot hyllyn koristeena..

Vaikka joutaisi koko akku pois.. Niinkuin joku jenkki hyvin tokaisi "i have battery in garage.. warming it up" Mutta kait tuo sähköstartti on kiva olla olemassa vaikka kiksin asentaisikin.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Uusi akku täytetty ja stongaa kavennettu pari tuumaa. Heti parempi. Muuten onkin hiljaiseloa tällä suunnalla..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

#77
Laskin pyörän lattialle niin  näkee hiukan miltä se niinkuin oikeasti näyttäisi.. Ja on kyllä omaan silmään sopiva tulossa.



Sähköt tehty sille mallille, että väänsin avaimesta virrat päälle, ja napista pyöritin konetta... Works.

21.4 Tilasin briteistä front caliper pin kitin, jotta saan etusatulan paikalleen ja jiffy stand springin kun edukkaasti tulee samassa paketissa. Suomessa tuo pin kit maksoi 114eur ja briteissä 29 puntaa..

Samalla bike fellowsilta soitettiin, että heillä on mulle seisontajalka hyllyssä ja se laitettiinkin heti sivuun mulle. Samalla haen muutaman jarrubanjon vielä ja Neimannin, jotta saa patentoida jonkun lukon tuonne keulaan..

Nyt täytyy vielä tehdä kiinnike toiselle pakoputkelle ja hitsata takaloksun takakannattimet niin voisi rungon suihkia maaliin.. Väriksi tuli ajateltua kaverin autoissaan käyttämää tiimiväriä (grafiitin harmaa) Mr Siilo "virittäjä 2010" lupasi lainata tiimiväriään.. Ja muut osat saattaa tulla jonkin sortin punaisiksi..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Rezi

Hyvältähän tuo näyttää, lokari isttuu tosi hienosti renkaaseen, keula ja ape näyttää hyviltä. Sporsterin pikkutankki olis makea. Harkitsisin kuitenkin keskitappaja noiden nykyisten sijaan. Minusta nuo "siirtosarjatapit" ei istu kokonaisuuteen, vaan töröttää pahasti "paketin ulkopuolella".

Taas meikkiksen mielipide, pitää tehdä niinkuin itestä tuntuu. Mutta kun tänne projektinsa laittaa näytille, niin mielipiteitä satelee ;)

mista

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 21 huhtikuu 11, 20:32:12
Hyvältähän tuo näyttää, lokari isttuu tosi hienosti renkaaseen, keula ja ape näyttää hyviltä. Sporsterin pikkutankki olis makea. Harkitsisin kuitenkin keskitappaja noiden nykyisten sijaan. Minusta nuo "siirtosarjatapit" ei istu kokonaisuuteen, vaan töröttää pahasti "paketin ulkopuolella".

Taas meikkiksen mielipide, pitää tehdä niinkuin itestä tuntuu. Mutta kun tänne projektinsa laittaa näytille, niin mielipiteitä satelee ;)

Tuossa tappiasiassa oot niin oikeassa. Mulla on ostopuolella jo tapit haussa, kun ei nuo oikein munkaan silmään istu. Vaikea löytää vaan moisia nykyään, joten ens viikolla kun meen bike fellowsille niin taidan selailla hiukan katalogeja jos sais sitä kautta tilattua.. Ellei tietysti wwag vastaa mun jälleenmyyjähakemukseen ennen sitä ja saan mein liikkeeseen niiden edustuksen..

Tankki oli sellainen nopsaan demons cyclen varastosta valittu ja vaihtunee myös joskus, mutta nyt koitan saada tän ykkös version vaan ajoon ja muuttelen sitten yksi asia kerrallaan parempaan suuntaan.. käsihallintalaitteet, raiserit, kicksisarja yms..

Tehdään tosiaan niinkuin ittestä tuntuu, mutta on se hienoa, että joku viitsii kommentoida ja kertoa mielipiteensä. Palaute on aina tervetullutta.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Tuleekos ton ikäisessä keskitapit runkoon vai koneeseen kiinni? Mulla on toisen puolen tappi kiinnikkeineen runkomalliseen, on noita ebayssakin silloin tällöin nähnyt.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 huhtikuu 11, 20:48:24
Tuleekos ton ikäisessä keskitapit runkoon vai koneeseen kiinni? Mulla on toisen puolen tappi kiinnikkeineen runkomalliseen, on noita ebayssakin silloin tällöin nähnyt.

Ei itseasiassa ole mitään hajua. Kovin vaikea löytää kuvia tälläisestä vehkeestä vakio kunnossa. Patentoin ne kiinni tavalla tai toisella kun vaan jostain löytyy. Tuosta vaihdepolkimesta löysin jostain kuvan ja on se ainakin hemmetin pitkä varsi..

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

jesse

tuosta kapeahkosta takalokarista ja varsinkin sen pituudesta pidän erityisesti että jatkuu alas asti
mun silmään tuo sinun tankki näyttää mukavalta ja erilaiselta kuin liiankin yleinen ja mun mielestä muokkaamattomana tylsä pikkutankki  ;D
mulle kyllä normi keskitapeista ja niiden tuomasta ajoasennosta tulee pussihousut mieleen ;)
ehkä noita nykyisiä voisi muokata lähemmäs runkoa niin näyttäisi paremmilta?
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

flhx

Lainaus käyttäjältä: jesse - 21 huhtikuu 11, 22:06:03
mulle kyllä normi keskitapeista ja niiden tuomasta ajoasennosta tulee pussihousut mieleen ;)

Menny jo kymmenen minuuttia eikä Hemuli oo älähtänyt joten....Kyllä tuossa FXR:n kanssa on oikeasti valjennut se keskitappien oikeellisuus, esim raaserimalliseen FXR:n jos pistää etutapit niin ollaan jo ylitetty homostelun ensiaste(erästä tuttua lainatakseni). Samoin tuossa rautiksessa ehdottomasti keskitapit sopis sekä tyyliin että varmasti ajomukavuuteenkin. Pussihousut tai ei, on ne keskitapit oikeasti paremmat ajaa. Ihmetyttää välillä se into millä jotkut ensimmäisen mopon ostettuaan heittää keskitapit jostain vakio sporaaups, meinas lipsahtaa ja tulla banni foorumille, siis vakio sportysta mäkeen ja väkisin pulttaa etutapit kiinni. Jotka yleensä vielä vitun rumat. Mutta ehkä se kantapäät edellä ajaminen on sitten niin yybercoolia.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: flhx - 21 huhtikuu 11, 22:23:29...Ihmetyttää välillä se into millä jotkut ensimmäisen mopon ostettuaan heittää keskitapit jostain vakio sporaaups, meinas lipsahtaa ja tulla banni foorumille...

Heh, jokos huomasitte että poistin foorumilta eston kirjoittaa toi kirottu sana ;D ;D ;D Tämä lähinnä kunnioittaakseni Lappeenrannan miehiä...

Syy miksi en ole ehtinyt kommentoimaan on, että olen kerholla vetämässä löysiä pois viikonlopun bileruuhkaa ajatellen. Keskitapit rules, eikä mulla ole edes pussihousuja.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jesse

???
ei onnistunut provosointi  ;D
mutta joo... mielipiteitä on monia ja sovelluksia vielä enempi ;)
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

mista

Kyllähän nuokin jalkavehkeet menettelee jos ei muita löydy.. Mennään noilla niin kauan kun saan orkkikset tai vastaavat tarvikkeet hommattua. Itseäkin kiinnostais enemmän pystyajoasento eikö jalat edellä meno.. Bobberi on bobberi.. nykytsopperit on erikseen. Eikä nuo näytä niin pahalta kun putket on paikallaan, kun ovat ihan putkissa kiinni eikä noin kaukana pyörästä kun miltä tuossa näyttää..

Tuo lopksu oli itsestäänselvää, että menee rungon alas asti etupuolelta. Tulee omaan silmään jotenkin vanha näköinen.

Tänään on tallipäivä ja tavoitteena saada takaloksun takakiinnikkeet tehtyä ja putken kannakkeet.. ja mahdollisesti jalkahallintalaitteiden pieni muokkaus paremmin pyörään sopiviksi.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jugi

#87
Lainaus käyttäjältä: mista - 21 huhtikuu 11, 20:55:38

Ei itseasiassa ole mitään hajua. Kovin vaikea löytää kuvia tälläisestä vehkeestä vakio kunnossa. Patentoin ne kiinni tavalla tai toisella kun vaan jostain löytyy. Tuosta vaihdepolkimesta löysin jostain kuvan ja on se ainakin hemmetin pitkä varsi..



Tuo taitaa olla jarrupoljin  ;)

jakke

mitä kuvia??

mulla on tollaset tappikiinnityshärdellit ittellä..

ihd

-75 mallissa tulee vaihdepoljin juuri tuollai hienolla tehtaan siirtosarjalla oikeelta puolelta vasemmalle, eli kyllä se on vaihdepoljin.
-54 Panhead
-03 Fathead