Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

L+L


mista

RR Reissu tuli tehtyä ja mittariin noin 900km. Ilman ainuttakaan tienvarsipysähdystä minkäänsortin vian takia. Raksi ruutuun.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

#528


Tuli tuossa hommattua yksi rautiksen perus runko, josta voisi koittaa tehdä jotain erilaista.. Saas nähdä muuttuuko pyörä talven aikana vai riittääkö aika.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Vitut mitään ole tehty... Samalla jatketaan ja nautitaan. Tai oikeastaan tuli vähän tehtyä. Asensin sähköstartin tähän ja ostin uuden motobatt akun. Käynnistyy hienosti, mutta ei perkele lataa enää. Viimeksi ei mitään ongelmaa.

Laturi on irroitettu ja testattu akulta virtaa ja maata ja pyörii nätisti. Paikalla ollessa polarisoitu akun navalta, mutta ei apua.

Lataussätimenkin mielestäni mittasin oikein, mutta taidan mitata varmuuden vuoksi uudestaan. Ajokelitkin olisi jo päällä, mutta ei suostu ei.. Viestini numero 666, joten toivotaan, että apua löytyy.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jack

Joskus aikoinaan  vaimon rautiksen laturi tartti polarisoida. Ei onnannu elektronisen säätimen kanssa. Kytkin tilapäisesti mek. säätimen ja sen kanssa polarisointi ja sit toimi.

Mikäs säädin sulla on?
Flatheads!!!

mista

Electroninen säädin, mutta generaattori polarisoitu irrallaan netin ohjeilla. Eli f runkoon ja rungosta akun miinusnapaan ja a akun plus napaan. Generaattori alkaa pylrimään sähkkömoottorin tavoin ja polarisoituu samalla. En ole tuon jälkeen vielä asentanut takaisin, joten en tiedä toimiko tuo. Polarisoin aluksi vain generaattori paikoillaan ja johdot kiinni ja näpäytin akun plus navalta tulevalla johdolla armature napaan. Tuo ei auttanut, mutta katsotaan toimiiko tuo toinen kikka.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Mopopoika

Jos mittaat käydessä niin tuleeko yhtään sähköä laturilta?

mista

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod


Spöke

Kenttäkäämin maadotus hetkellisesti maihin käydessä pitäis aikaansaada 30-40 volttia. Viimekesänä kaverin generaattori teki samanmoisen tempun, polarisoitiin, pyöri sähkömoottorina, muttei koskaan tuottanut virtaa. Cycle electric ei ole turhaan mainittu tälläkin foorumilla. Se toimii.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Don Quijote

Mulla oli joskun PanShovelin laturissa toiselle hiilelle menevä johto sen verran rispaantunut, että irtokarvat veti välillä maihin eikä ladannut. Mitatessa toimi yleensä mutta ajossa ei, johtuen tärinöistä ilmeisesti. Kokeilin polarisointia ja vaihtelin säätimiä yms. Vika selvisi vasta kun purin koko laturin atomeiksi ja pääsin näkemään sisuskalut kunnolla.

En tosin tiedä onko rautiksessa samanlainen mutta ei kai noissa generaattoreissa isompia rakenteellisia eroja ole? Eli tämäkin ehkä kannattaa tarkistaa.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kiwi


mista

Kai nuo hiilet suht ok on, kun se pyöri sähkömoottorina aika kivuttomasti. Purin tuon jo ja katsoin, että kaikki ok.  Täytyy vielä kerran tarkistaa. Cycle electric? Lienee jokin tarvikelaturi? Täytyy tutustua.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod