Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

flhx

En haluaisi pelotella, mutta eikös tuo American Classic Motors ollut hieman hankalan toimittajan maineessa?

Eikä toi sun pyörä ny vielä kovin pahasti oo purkaantunu, kävin eilen MikeLeCoqia motivoimassa(=soittamassa suutani),sen rautis oli levinny osina ympäri tallia vaikka sen piti talven aikana vaan tulpat vaihtaa.Tai jotain. Ja kaverin FXR lähti kans lapasesta, piti vaihtaa eltaantunut vaihdevipu lootan kyljestä, nyt kone rempattu Alavudella ja tyhjä runko soodapuhallettuna oottelee maalarille pääsyä. Tuli kallis vaihdevivun korjaus.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

mista

Ite kun meinasin kehua sitä tänne, kun on eka kerta kun saan sähköpostiin usps:n seurantanumerot ja kaikki ja pakettikin lähti seuraavana päivä paypal maksusta. Eka kerta kun noin käy ja olen tilannut kymmeniä paketteja jenkeistä.

Ei munkaan moottoria pitäny ensin irroittaa, mutta Hemuli lupasi ottaa sen hellään huomaansa kiksisarjaa ajatellen.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

ACM on meikäläisen kirjoissa yksi niistä firmoista joita yritän välttää. Kyllä sieltä kaikki on tullut mitä vuosien varrella on tilattu mutta mistää et voi olla varma ennen kuin paketti on kädessä. Ja erittäin mielenkiintoista myöskin tulliselvittää niitä kun laskut on ihan mitä sattuu. Puhumattakaan heidän "asiakaspalvelustaan" - jos tarvitset jotain muuta kuin mitä voit suoraan klikkailla ebaysta niin sitten se hupi vasta alkaa...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 tammikuu 12, 12:44:48
ACM on meikäläisen kirjoissa yksi niistä firmoista joita yritän välttää. Kyllä sieltä kaikki on tullut mitä vuosien varrella on tilattu mutta mistää et voi olla varma ennen kuin paketti on kädessä. Ja erittäin mielenkiintoista myöskin tulliselvittää niitä kun laskut on ihan mitä sattuu. Puhumattakaan heidän "asiakaspalvelustaan" - jos tarvitset jotain muuta kuin mitä voit suoraan klikkailla ebaysta niin sitten se hupi vasta alkaa...

Mulle kävi sikäli siis oudosti, että ostin tuon paketin ebayn ulkopuolelta. Sähköpostitse kyselin tuotteen ja toimituskulut ja herra nimeltä Joseph (Joe) Major minulle auliisti vastaili ja kertoi kaiken tarvittavan, jonka jälkeen sähköpostiini tuli lasku. Kun olin laskun maksanut niin tuli usps:n sähköposti ja tilapäivitykset jokaisesta liikkeestä suoraan sähköpostiin reaaliajassa.

En tietysti ole vielä pakettia saanut, joten mielenkiinnolla odotetaan tuleeko oikea osa ja jos tulee niin miten tuon tulliselvityksen kanssa käy.

Ei sulla hemuli sattuis olemaan tuohon uudempaan vanteeseen jarrulevyn pultteja ylimääräisenä? Ne on paljon pienemmät kuin vanhemman vanteen. Levyn jo tilasinkin, mutta Fellowsilla ei ollut ruuveja hyllyssä, joten ne jäi uupumaan. Voisin nekin sulta messuilla sitten ostaa. Sain moottorin tosiaan irti ja raahaan sen töihin joku päivä niin saadaan lastata messuautoon. Helposti tuon motin yksin nostaa pystyssä olevasta rungosta pois ja lattialle, mutta autoon ei muuten rautiksen konetta kauhean helposti yksi nosta. Jos olis pöydällä niin nousis, mutta lattialta ei selkä anna periksi nostaa ylös.

Monessa paikassa ne käy ennenkuin perille pääsee..

Priority Mail International Parcels
Processed Through Sort Facility
January 25, 2012, 1:19 pm
   

ISC CHICAGO IL (USPS)
International Parcels
Arrived at Sort Facility
January 25, 2012, 1:18 pm
   

ISC CHICAGO IL (USPS)
Processed through USPS Sort Facilit
January 25, 2012, 9:32 am
   

CHICAGO, IL 60688
Depart USPS Sort Facility
January 24, 2012, 2:44 am
   

PHILADELPHIA, PA 19116
Processed at USPS Origin Sort Facility   
January 23, 2012, 8:51 pm
   

PHILADELPHIA, PA 19116
Accepted at USPS Origin Sort Facility
January 23, 2012, 7:36 pm
   

ZIEGLERVILLE, PA 19492
Electronic Shipping Info Received
January 23, 2012
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: mista - 26 tammikuu 12, 13:23:32...Ei sulla hemuli sattuis olemaan tuohon uudempaan vanteeseen jarrulevyn pultteja ylimääräisenä? Ne on paljon pienemmät kuin vanhemman vanteen...

Ei kai nyt sentään? H-D:ssa on käsittääkseni ollut aina saman kokoiset levyn ruuvit - edessä 5/16" ja takana 3/8". Rattaassa sitten 7/16". Ei mulla mitään pulttisarjoja ole, eiköhän noita alan liikkeistä löydy. Tosin sen tiedän että Hotbikessa on etujarrulevyn sarjat tilapäisesti loppu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 tammikuu 12, 15:00:55
Lainaus käyttäjältä: mista - 26 tammikuu 12, 13:23:32...Ei sulla hemuli sattuis olemaan tuohon uudempaan vanteeseen jarrulevyn pultteja ylimääräisenä? Ne on paljon pienemmät kuin vanhemman vanteen...

Ei kai nyt sentään? H-D:ssa on käsittääkseni ollut aina saman kokoiset levyn ruuvit - edessä 5/16" ja takana 3/8". Rattaassa sitten 7/16". Ei mulla mitään pulttisarjoja ole, eiköhän noita alan liikkeistä löydy. Tosin sen tiedän että Hotbikessa on etujarrulevyn sarjat tilapäisesti loppu.

Toi mun vanha on sellainen, että tossa on vaan reijät ja sitten levy laitetaan pulteilla ja mutterit taakse.. Pultti on sellainen isokantainen. Tossa uudessa on kierteet siinä navassa, joten muttereita ei tarvita. Ja tuon vanhan vanteen pultit on liian isot. Jos vanhassa pultit oli (vrt M8 tia M10) niin uudessa tyyliin M6..

Tossa näkyy molemmat ja ero..


isompana http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Harley%20Davidson%20Ironhead/kuva-14.jpg

Ruostuneessa siis tuollainen erillinen laippa jossa vaan isot reijät ja kromisessa kierrereijät, jotka todella paljon pienemmät.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Oisko toi vanha sitten takanavasta tehty, tai sitten joku touringin etunapa joissa tosiaan taisi olla 3/8" ruuvit.

Mutta tossa sun uudessa on 5/16" UNC ruuvit, lähellä kasimillistä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jesse

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 tammikuu 12, 12:44:48
ACM on meikäläisen kirjoissa yksi niistä firmoista joita yritän välttää. Kyllä sieltä kaikki on tullut mitä vuosien varrella on tilattu mutta mistää et voi olla varma ennen kuin paketti on kädessä. Ja erittäin mielenkiintoista myöskin tulliselvittää niitä kun laskut on ihan mitä sattuu. Puhumattakaan heidän "asiakaspalvelustaan" - jos tarvitset jotain muuta kuin mitä voit suoraan klikkailla ebaysta niin sitten se hupi vasta alkaa...

tallikaverilla on siellä 1800taalaa rahaa sisällä  >:(
kaksi ensimmäistä ebay huutoa kyllä tuli ihan ok!
mutta juurikin kun muuta osaa suoraan tilas...
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Lexus

Saahan sieltä rahat pois. Joutuu näkemään vaan hieman vaivaa ja kestää.Et suhkoht turvallista ostaa, mutta se mielipahan määrä kun ei saakaan sitä mitä on kauan etsinyt.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

mista

Nyt pientä piristystä american classicia pelkääville..

Paketti tuli tänään kotiin. Siis kotiin. Ei tullia.. Eka kerta varmaan viiteen vuoteen.

Pakattu oli näin:


Tuolla murkuloiden seassa oli toinen laatikko, jonka sisällä jarru oli styrokseissa.


Tässä kuva vielä jarrusta ja tosta stongasta ja bitwellin risereistä, jotka tuli ostettua foorumin kautta.


En siis voisi sanoa tota firmaa kovin huonoksi. Paketin päälle merkattu "gift".. Vaikken edes pyytänyt.  ;D

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Pietari

#370
...

mista

#371
Hain moottorin takaisin Hemulilta. Iso kiitos hänelle, että edes suostui koko hommaan. Hän siis asensi koneeseen kickstart kitin, jonka olin vuosia sitten jo tuonut Los Angelesin reissulta, kun poikkesin Sporty Specialties nimisessä lafkassa. En ole saanut itse aikaiseksi ja homma vaatinee jos jonkinmoista erikoistyökalua. Hemuli ristikin pyöräni (moottorin) Exxon Valdez nimellä, koska koneesta valui joka paikkaan niin valtava määrä öljyä, että se aiheutti jo ihmetystä. Häpeä oli suuri, kun pääsin hänen tallilleen ja näin sen öljysotkun.. Kone oli valuttanut öljyt pöydälle ja jopa seinän vierustaan lattialle.. Toivottavasti Hemuli sai sen aiheuttamani sotkut siivottua.

Saatan käyttää tuota nimeä pyörän projektinimenä, koska se kuvaa tätä pyörää tällä hetkellä aika hyvin  ;D

Tässä vielä kuva motista



Tässä vielä kuva siitä miltä pyörä näyttää nyt.. Talven alussahan ei piäny muuta tehdä kuin korjata kaasarin bensavuoto.. Taisi homma hiukan levitä käsiin  ;)



Tankin ja takaloksun vien tällä viikolla Kumannon Eerolle (Riemudesign), jotta niihin saadaan jotain pientä taiteilua..

Työlista muistiin itelle:

- Eturenkaan siirto toiselle vanteelle
- Jarruhilppeiden sovitus eteen (uusi dna satula ja uusi rosterinen levy)
- Stongan levitys raisereihin ja keulaan sopivaksi
- Käsihallintalaitteiden siirto vanhasta tangosta uuteen tankoon
- Bates tyyppinen etuvalo ja sille johdotukset, koska vanhat johdot oli vanhassa tangossa ja valossa sisällä.
- Tankki, lokari, öljysäiliö yms. takaisin.
- Ketjunkiristäjä esim skeitin renkaasta  tjms.. 
- Jotain mitä vielä unohdin..

Niin ja se muutoskatsastus.. Joskus..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jake


mista

Eturenkgas muljattu toiselle vanteelle ja näyttää aikalailla paremmalta. Ruoste pois ja kromia tilalle. Lisäksi uusi vanne on leveämpi, jotenj kumi istuu mukavemmin tuolle vanteelle.



Samalla mallailin etujarrua ja eihän se noilla mukana tulleilla asennusosilla mahdu tuonne ollenkaan. En tiedä kuinka leveälle keulalla tuo sarja on tehty vai onko tarkoitus käyttää polkupyörän vannetta..




Sorvissa täytyy kaventaa tota holkkia varmaan..


1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

bikerpig

Meikäläisellä oli toi keula yläpäästä leveämpi kuin alapäästä, joten levitin alapäätä hieman. En vielä ole jaksanut miettiä käykö se keinuvipujen päälle, mutta ainakin jarrukilkkeet mahtuu ja asettuu niin kuin kuuluu.