Olen omistanut pyörän varmaan joku 4-vuotta, josta 4-vuotta se on ollut palasina

Ja nyt vasta löysin tämän foorumin.. Ajattelin tehdä tästä jutun nyt tännekkin. En niinkään esitelläkseni projektia, koska mitään nähtävää siinä ei niinkään ole, mutta voi ainakin jostain sitten kysyä ongelmatapauksissa neuvoja. Tämä kun on ensimmäinen kaksipyöräinen projekti minulla ja suurin osa mitä tästä muistin on 4-vuoden aikana jo unohtunut, joten kasaaminen vaatii pähkäilyä aika-ajoin.. Tarkoitus ja haave olisi nyt saada tämä ajoon vihdoin kesäksi edes jonkinnäköisenä ja kehittää eteenpäin sitten yksi asia kerrallaan.
Liikkeelle siis lähdettiin tästä:


Joskus se jopa kävikin:
http://s23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Harley%20Davidson%20Ironhead/?action=view¤t=sekay2.mp4Tarkoitus oli hiukan parannella.. Tumpusta se sitten lähti.
Ensin purin hiukan.. sitten purin hiukan lisää ja ennenkuin huomasin kädessä oli rälläkkä ja perä irti..


Tein sitten saumattomasta tarkkuusteräsputkesta uuden takaosan


Sitten tuli yhtä sun toista ostettua muutamalla ameriikan matkalla, joten osaa löytyy nurkissa. Pyörä alkoi saamaan muotojaan


Penkin kulma saattaa olla hiukan väärä, mutta koitetaan

Lokaria levitettiin hiukan



Pyörän eka ulkoasu, jolla ajettiin joitain työmatkoja:

Pyörä nyt: Tallissa tällä hetkellä vaatii hienosäätöä.

13.6.2012 Ostin sitten itselleni käyttöpeliksi Shovelin, joka on rekisteröity 1960..
Jotkut varmaan tietääkin pyörän edellisen omistajan. Laite on hieno ja hyvä aihio myöhempään paranteluun. Straippeja ja lisää väriä on ainakin heti suunnitteilla. Kuitenkin tarkoitus pitää kokoajan ajossa, jottei homma riistäydy käsistä.
Käyntiin tuo lähtee välillä liiankin helposti, kun kelaa vaihteistoa vaan rauhakseen kiksillä ja etsii kohtaa niin pyörä saattaa käynnistyä. Verrattuna rautikseen, jossa saa oikeasti hyppiä päällä. Tässä on myös S&S super E kaasari, joka on uusi ja vaihteisto on uusi, joten kilometrejä saa ottaa ihan rauhallisesti. Motti on numeroiden perusteella FX1200 mallista ja vm 1972.

Loppujenlopuksi pyörä on pienempi kun mitä olin ajatellut ja todella näppärä käsitellä. Ja vaikka runko on jäykkä ja penkkikin kiinteä niin hieno laite ajaa.

Rautiksen palikkaa:
Keulana on Demons cycleltä ostettu DNA -2 springeri
Valoksi tulossa perus tylsä bates tyyppinen
Tajavaloksi "stop" valo
Tankki on joku sportster tyyppinen yleismalli demons cycleltä
Takaloksu on moorelta hankittu brittilokari
Stonga on yhdeltä leak mc:n tutulta jostain palaneesta vanhuksesta
Sisäkaasukahva löytyy, mutta mennään ensin tuollaisella peruskahvalla
Käsihallintalaitteet on dynasta (julmetun isot tähän pyörään)
Soolosatula demons cycleltä La Rosa
Jouset löytyy sekä kuvassa olevat, että sellaiset hairpin tyyppiset
Kiksisarja makaa hyllyssä, mutta sen asentaminen tulee vasta joskus myöhemmin (ostin sporty specialtiesiltä)
Öjytankki on joku shovelin vanha.. mutta mikä lopullisesti tulee on hiukan vielä mietinnässä.
Akku takarenkaan eteen.. Täytyy tehdä joku väkerrys telineeksi
Kaasari on orkkis Keihin
Jarrusatulat on dynasta.. Julmetun isot nekin.
2012 Muutama pieni muutos
Biwellin 1 1/4 Raiserit
Z-stonga (hemmetisti matalempi kuin tuo edellinen)
Uusi etuvanne. Vähemmän ruostetta
DNA Springer front brake kit. Saa tuo orkkis springerijarru lähteä. Kauhee mohlo.
Ehkä joskus ajan kanssa sitten paremmaksi ja nätimmäksi.. Sitten kun muksu on sen verran vanhempi, että on aikaa.. EDIT 2012 Toinen muksu tulossa, joten viimeistely saa odottaa

Mielipiteitä kaivataan jos jokin näyttää olevan pahasti päin helevettiä

Fiilispohjalla on rakenneltu ja mistään en mitään tiedä
