Finnbikers

  • 14 Heinäkuu 2020, 19:37:20
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: jarrutesti?  (Luettu 24279 kertaa)

T_S

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
jarrutesti?
« : 14 Helmikuu 2011, 17:47:07 »

tuli tuossa hommattua jäykäksi muutettu vm-88 sportti. mitäs testejä tuollainen muutos vaatii, kaiketi ainakin sen jarrutestin.olis tarkoitus saada muutokset myös papereihin ja mistähän niitä testejä/hintaa voisi ruveta  kyselemään?
« Viimeksi muokattu: 14 Helmikuu 2011, 20:21:21 kirjoittanut T_S »
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7360
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #1 : 14 Helmikuu 2011, 21:49:31 »

Eipä tuo leimalle vaadi kuin toistaiseksi jarrutestin, sitä voit tiedustella osoitteesta teemu(at)testmill.fi - testejä ruvetaan tekemään taas kun ajokelit alkaa.

Täytyy toivoa että saadaan pian kirjattua jäykkäperän testivaatimus pois lain tulkinnasta, siitä kun ei ole mitään hyötyä. Jos käytetään vähintään alkuperäisen tehoiset jarrut niin yksikään pyörä ei ole vielä reputtanut testiä. Jopa pannun alkuperäisillä rumpujarruilla saavutettiin riittävä hidastuvuus.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2360
    • Bone´s home
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #2 : 14 Helmikuu 2011, 22:15:15 »

Täytyy toivoa että saadaan pian kirjattua jäykkäperän testivaatimus pois lain tulkinnasta, siitä kun ei ole mitään hyötyä. Jos käytetään vähintään alkuperäisen tehoiset jarrut niin yksikään pyörä ei ole vielä reputtanut testiä. Jopa pannun alkuperäisillä rumpujarruilla saavutettiin riittävä hidastuvuus.

Ne perustelikin tota testitarvetta sillä, että siinä tutkitaan pyörän hallittavuutta jarrutuksen aikana. Eli suorituskyky sinänsä ei ole peruste testaamiselle. No, on noita testattu jo iso kasa, eikä yksikään ole tullut hylätyksi myöskään sillä perusteella, että takajarrun käyttäminen aiheuttaisi kengurumaista liikehdintää sinne tänne. Eli turha testi.

Kopterilaki avataan luultavasti 2012, kun EU:n virityksistä on tarpeeksi tietoa. Siihen yhteyteen toi pitää ottaa agendalle. Mut ensi kesä mennään jarrutestaamalla, sille ei voi mitään.
Kirjattu
"If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear

T_S

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #3 : 30 Huhtikuu 2011, 20:30:42 »

onkohan uudenmaan suunnalla muitakin jarrutestiin menijöitä? kuin allekirjoittanut
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7360
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #4 : 30 Huhtikuu 2011, 21:09:12 »

On niitä, tällä hetkellä jo jonoksi asti. Ensi viikolla tehdään säiden salliessa muutamia testejä ja sitten äitienpäivän jälkeen puretaan koko suma.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
    • Rautis projektikuvia
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #5 : 08 Toukokuu 2011, 21:33:23 »

Hemuli, mitäs tuo testi tänä päivänä maksaa?
Kirjattu
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jake

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 729
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #6 : 08 Toukokuu 2011, 22:18:09 »

Hemuli, mitäs tuo testi tänä päivänä maksaa?

Suoraan jehulta kysyttynä 250€ + kulut (bensat ym.) .
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7360
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #7 : 09 Toukokuu 2011, 08:57:42 »

Pientä korjausta hintaan, se on 300€ plus alv 23%. Korotus sen takia että tähän asti Testmill on tehnyt testejä tappiolla, akkreditointi maksaa niin järjettömästi että tuokaan hinta ei välttämättä riitä vuositasolla kattamaan sitä. Testin hinta pyritään pitämään mahdollisimman harrastajaystävällisenä mutta se ei ole markkinataloudellisesti kovin kannattavaa pistää firmaa maksamaan osaa kuluista.
« Viimeksi muokattu: 23 Toukokuu 2011, 19:08:06 kirjoittanut Hemuli »
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
    • Rautis projektikuvia
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #8 : 11 Toukokuu 2011, 15:13:29 »

Pientä korjausta hintaan, se on 300€ plus alv 23%. Korotus sen takia että tähän asti Testmill on tehnyt testejä tappiolla, akkreditointi maksaa niin järjettömästi että tuokaan hinta ei välttämättä riitä vuositasolla kattamaan sitä. Testin hinta pyritään pitämään mahdollisimman harrastajaystävällisenä mutta se ei ole markkinataloudellisesti kovin kannattavaa pistää firmaa maksamaan osaa kuluista ;D...
Mitään asiasta tajuamatta niin mitä kuluja tuossa on? Akkreditointihan tuossa tapahtuu lyömällä perse penkkiin ja ajamalla lenkki :) Tuo kun ei kuitenkaan kait ole mikään laboratoriokoe, jossa järjestelmä ja tuotantotilat olisi se suurin kustannustekijä..

Vai olenko hakoteillä. Toki hinta on kohdillaan varmasti, kun kerran lain mukaan se on pakko maksaa saadakseen laillinen jäykkäperse muunnos toteutettua.
« Viimeksi muokattu: 23 Toukokuu 2011, 19:06:38 kirjoittanut Hemuli »
Kirjattu
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7360
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #9 : 11 Toukokuu 2011, 15:19:18 »

Akreditoinnilla tarkoitetaan sitä Testmillin Trafilta hakemaa hyväksyntää viralliseksi testauslaitokseksi. Julmetun paperityön lisäksi mokomasta lystistä joutuu pulittamaan sellaisen summan vuodessa ihan riihikuivaa että siinä oli yksi syy muiden muassa ettei MMAF suoraan hakenut testilaitoksen hyväksyntää itselleen.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
    • Rautis projektikuvia
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #10 : 11 Toukokuu 2011, 15:50:11 »

Akreditoinnilla tarkoitetaan sitä Testmillin Trafilta hakemaa hyväksyntää viralliseksi testauslaitokseksi. Julmetun paperityön lisäksi mokomasta lystistä joutuu pulittamaan sellaisen summan vuodessa ihan riihikuivaa että siinä oli yksi syy muiden muassa ettei MMAF suoraan hakenut testilaitoksen hyväksyntää itselleen.

Tuota en tiennyt. Luulin puhuttavan itse kulloisenkin jarrutestin akkreditoinnista. Nuo lupamenetteletyt on varmasti melkoisen raskaita. Toivottavasti päästään ensi vuonna eroon tästäkin testistä.
Kirjattu
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

T_S

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #11 : 12 Toukokuu 2011, 21:56:11 »

no nyt on jarrut jarruteltu ja seuraavaks konttorille jännittämään, ISO kiitos jussille turun suuntaan.
Kirjattu

Jake

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 729
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #12 : 13 Toukokuu 2011, 01:41:17 »

Joo jarrut on tosiaan jarruteltu ja kiitokset täältäkin Jussille. Yritys oli kova, mutta loppujen lopuksi sportin vakio takajarru lukkiutui liian helposti, ettei lukemaa saatu. Ja kolmen (neljän?) testauskerran jälkeen etujarrukin meni niin kuumaksi, ettei enää pitänyt :( Ja minä kun luulin, että vakioilla/hippasen paremmilla jarruilla testi olis ollu selvää pässinlihaa. Niin sitä voi olla ihminen väärässä.

Nyt sitten tarvittisinkin apua uuteen testiin. Mikä jarruihin avuksi? Pyörä on siis 1997 sportti vakiolla takajarrulla ja edessä on vakio levy DNA:n nelipuristimisella satulalla. Edessä satula on aivan uusi paloineen päivineen. Lähdetäänkö jarruihin hakemaan sintteripaloja tms. jostakin vai jäähdytettyjä levyjä vai mitä? Myykö edes paikalliset puljut sinntteripaloja DNAn puristimeen vai pitääkö palat teettää? Kuka tekee?Pikaiset vastaukset ois aika herkkua..
Kirjattu

shoveltimppa

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 399
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #13 : 13 Toukokuu 2011, 08:18:28 »

Jarrujen puolesta en osaa asiaa kommentoida mutta tuli mieleen, että miten tuore sun takarengas on?
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7360
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: jarrutesti?
« Vastaus #14 : 13 Toukokuu 2011, 08:25:25 »

Jos kahvasylinteri ja jarrusatula on toisiinsa käypäiset niin en ymmärrä miksi noilla ei menisi läpi. Takakumin ikä voi olla ratkaiseva tekijä pidon saavuttamisessa.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957