Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lämpöä kestävä pulverimaali

Aloittaja Pete73, 31 tammikuu 11, 21:19:50

« edellinen - seuraava »

Pete73

Kävin tänään Eleko Oy:ssä hakemassa maalattuja vanteitani pois,kun tuli juttua ko. aiheesta. Sanoivatten,että nyt onnistuu pakosarjojen/putkien maalaus.Tullut jotain uutta lämmönkestopulveria.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan ensimmäisiä käyttökokemuksia.
Aliens MC Vantaa

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Pete73

Joo,kahta väriä joista toinen musta,ja toisen jo unohdin.Ilmeisesti tälläviikolla käydyt lohkojenmaalaustalkoot vieneet lähimuistin.
Aliens MC Vantaa

erakko

Ei tuo nyt mikään ihan uus juttu ole,erään kotimaisen traktorimerkin putket maalattu jo useamma vuoden pulverilla. Ja tietääkseni yks rakentaja maalautti viime talvena prätkän putket ko värillä.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Pete73

Mulle oli uus juttu,kun en harrasta traktoreita  :P

Pitäs Chevyn pukinsarvet käsitellä,vaihtoehtoina Finnair-tekniikan pintakäsittely tai sit pulveri.Lisäksi jossain vaiheessa kun ikuisuusprojekti Ironhead saa putket,pitäisi ne käsitellä mustaksi.

Onhan noita putkia maalattu automaaleilla sopivalla pohjustuksella,ja hyvin on pysyneet,mutta kestävämpää/vaihtoehtoista pintaa olis hakusessa.

Noista valurauta pukinsarvista:mites on mielipidettä käsittely-ideoista.Valurauta pakosarjassa kuumakesto ilmeisestikin pysyy aika heikosti?Täähän on kyllä moottoripyöräfoorumi.....I´ll get me coat.
Aliens MC Vantaa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Pete73 - 31 tammikuu 11, 23:52:18
Mulle oli uus juttu,kun en harrasta traktoreita  :P

Pitäs Chevyn pukinsarvet käsitellä...

Siis miten se nyt on - harrastatko vai etkö? Koita jo päättää ;D...

Takavuosina noita valusarjoja pensselöitiin kiuasmaalilla, silloin suosituin merkki oli Horna. Tuli kaunis hopeapinta joka kesti kuumuutta tarpeeksi.

rock

Softailin putket maalasin black satin maalilla, kolme kesää on ajeltu eikä väri ole muuttunut ollenkaan.
Martelius Laitilassa myy ja pinnoittaa erilaisilla kamoilla.
On esim. sellainen hopeen värinen pinnoite mikä kiillotetaan maalauksen jälkeen, ei ihan saa showkiiltoa jää vähän mataks, mut ei vaihda väriä kun lämpee!
Ja olihan siellä muitakin värejä ainaskin musta ja punainen! (kävin viime viikolla tutustumassa)
Ihan hyvän näkoisiä oli!

Hemuli

Noi Marteliuksen pinnoitteet on keraamisia pinnoitteita jotka on suunniteltu erityisesti koviin lämpötiloihin. Se Black Satin on sellaista jonka pystyy vetämään kotioloissa koska se kovettuu kun kone käynnistetään, ne Cermachromet yms. vaatii uunituksen.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 01 helmikuu 11, 22:54:10
Noi Marteliuksen pinnoitteet on keraamisia pinnoitteita jotka on suunniteltu erityisesti koviin lämpötiloihin. Se Black Satin on sellaista jonka pystyy vetämään kotioloissa koska se kovettuu kun kone käynnistetään, ne Cermachromet yms. vaatii uunituksen.

Näistähän oli varsin kattava selitys toiseksi uusimmassa V8:ssa.
A.K.A. Rambe

Mauni

Itse tilasin paketin tuommoista 400astetta kestävää mattamustaa tuolla kestäisi lohkot maalata ja saatavilla olisi ollut 550-600astetta kestävää pulveria (ja taas hinta hiukan pompsahti) mitenhän tuommoinen kestäisi putkissa??

pinta oli siistein mattamusta mitä on nähnyt mutta en ole kerennyt vielä kuumennella sitä kunnolla että näkisi että muuttaako väriä yhtään..

Voitaisiin koekappaleet pölläyttää tuolla maalilla täällä oulun seudulla jos jollain tarvista..  :P

erakko

Minä voin vkl kysyä miten se 550 kestää putkissa jos näen miestä jolla kesän käyttökokemus niistä. Tai jos ei näe ni soitan.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

013

Mää soittelin marteliukseen ja sanovatten et 150e pyöreesti rautiaisen omavalmisteputkien pinnotus ja kyl kestää lämpöä.
eikä haitannu vaikka karstaa sisällä.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jensen

Ei tässä lämmön kestossa sinänsä ole ongelmaa mutta muistakaa kysyä että kestääkö se maali myös pensaa kun suurin osa spray kuumankestoista ja moni muukin sulaa pensaan.

rock

black satin maali ruiskutetaan hiekkapuhallettuun putkeen kynäruiskulla, ja nimenomaan välittömästi puhalluksen jälkeen jolloin metallihuokoset on vielä auki!

maick

Onko mitään uutta tietoa esim. Elekon kuumakestopulverin toimivuudesta alkukäyrissä? Moottori tulikin sillä jo maalautettua... Marteliuksen tiskiltä saa tietysti takuuvarman ratkaisun, mutta pulveri kiinnostaisi.