Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kesä tulossa?

Aloittaja valkama, 29 tammikuu 11, 15:17:41

« edellinen - seuraava »

Hessu

Mahtava aamu. Ekan kerran tänä keväänä aamunen duunimatka tuntu kesältä. Aurinko lämmitti jo merta ja siitä nousi rantsuun tien päälle usva ja se mereen kuuluva mädänpaskanhaju.
Prätkällä ajo tuntu upeelta.
No joo. Kun pääs kehä kolmoselle, fiilikset loppu äkkiä. Seinähullut audi ja volvo kuskit pitää joka aamu huolen että pulssi ei putoo alle sadan.

Jack

Ota Hessu positiivisesti. Toihan on kun tekis jotain tasasesti rasittavaa liikuntaa. Se on pitkän päälle hyvästä pumpulle.

Kehäykkösellä ei meinaa vauhtikaan putoo alle sadan aamuruuhkassa... ;D
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 20 toukokuu 11, 08:00:13
No joo. Kun pääs kehä kolmoselle, fiilikset loppu äkkiä. Seinähullut audi ja volvo kuskit pitää joka aamu huolen että pulssi ei putoo alle sadan.

Vedät vaan tarpeeks ryhdikkäästi ohi niistä, niin ne ei kerkiä ajaa päälle! ;D
Long John Stroker

Hessu

Joo niin mä vedänkin, mutku se ohittaminen näyttää nykyään olevan kaikista vaarallisinta.
Ne poukkoileen kaistalta toiselle täysin holtittomasti. Ja vilkuttaminen ennen kaistanvaihdon alottamista on täysin out of season. Sitä ei kukaan katu-uskottava maailmannopeimmankansan edustaja voi käyttää.

Tää meni taas vähän harhaan. Idea oli, että hyvältä tuntuu ja kesä tulee sittenkin.

Kandee muuten nauttia näistä kesistä. Joku slobo oli töllössä ennustanu, että kasvihuoneilmiö on peruttu ja pikkujääkausi alkaa muutaman vuoden kuluttua. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pieni_j%C3%A4%C3%A4kausi
Saakohan prätkiä halvalla kymmenen vuoden kuluttua.

streamliner

Olin matkalla paikkaan a kun shoveli rupes rätkimään, niin kuin sillä on tapana kun se haluaa reservibensoja käyttöön. Heti perään shoveli otti ja kuoli, tuli hiljaista, kuului vain ajoviiman ääni ja vilkutin kädellä kaksikaistaisen tien vasemmasta reunasta oikealle autojonon ihmetykseksi ja seuraavasta risteyksestä parkkipaikalle. Taka-ajovalohan on jo mennyt tärinästä rikki (pitää käydä hakemassa ledivalo vanhalla kannalla). Parkkipaikalla potkimaan pyörää käyntiin ja hikoilemaan, että tähänkö tämä nyt jäi. Öljyvalo paloi himmeänä niin kuin virrat olisivat kadonneet jonnekin. Viiden minuutin ja mukavan hien jälkeen pyörä lähti ja pysyi käynnissä joten ajelin määränpäähän. Soittoa kaverille ja katsomaan sulakkeita.

Päävirtasulake oli ottanut lämpöä, niin että halpispesä oli vähän sulanut. Sulakkeen jalka näytti siltä, että ihan kuin sitä olisi hitsattu halvimmalla Lidlin hullujen päivien migillä. Vääntelin sulakepesän kontaktipintoja tiukemmalle, uutta sulaketta pesään, niin johan valotkin kirkastuivat. Kaveri saapui paikalle ja ounastelimme, että vaihdetaan sulakerasiat parempiin versioihin.

Ajelin paluumatkalla tallin kautta mittailemaan latausta / akun virtoja ja ihmettelin samalla tallikaverille öljyvuotoja. Kuulemma johtuvat siitä kun pyörällä ei ole ajettu pitkään aikaan. Kehoitti kiristämään venakoppien kyljissä olevia kuusiokoloilla kiristyviä tulppia, kun ne vuosivat hiukan. No, yhtä kiristäessä - eikä mitenkään hampaat irvessä, tulppa katkesi ja kierreosa jäi kierteisiin. Jipii! Vitutti jo sen verran, että polkaisin käyntiin kun ajattelin että eihän tuolla mitään väliä, mutta reiästä tuleva öljy vakuutti asian olevan toisin.

Ihme ja kumma saimme tuurnalla kierteisiin katkenneen kierreosan helvettiin, kaverin vanhasta hippishovelin ylijäämäosista käytetyt tulpat uusiokäyttöön ja eikun menoks taas! Kotona mittailin akun olevan taas kunnon virroissa, joten kaikki pelaakin hyvin. Aamulla toki shovelilla töihin, vaikka tiellejäämispelko olikin läsnä. Mutta toisaalta, eihän pyörää saa viattomaksi, ellei aja sillä niin paljon, että ne kaikki viat ilmestyvät korjattavaksi?


p.s. umpipotat on hengenvaarallisia. Kun tuossa yksi päivä ajelin ja vaihdoin kaistaa satkun alueella, niin en ollut ajanut vasemman puoleista kaistaa kuin hetken, niin minun ja keskikaiteen välistä pöläytti urheilumallinen auto reipasta ylinopeutta (tarkkaa nopeutta ei tiedä, kun katson vauhdin sakkolapuista ja muusta liikenteestä). Hiekka vaan pöllys ja jätkä kehtas heristää nyrkkiä. Kävi ilmeisesti niin, että kun stonganpääpeilistä ei tuossa nopeudessa nää mitään ja kypärän reuna estää näkemästä kunnolla takaviistoon, kun päätä on käännetty niin paljon kuin se kääntyy oikea käsi kahvalla, niin olinkin itse vetänyt ylinopeutta tulevan auton eteen. Vintageperiodcorrectness kypärällä mallia Biltwell tätä ongelmaa ei ole, koska taakse kurkatessa ei ole sivulla näköesteitä.

Shovelielämäkään ei ole sieltä helpoimmasta päästä.

streamliner

Shovelielämä ei ole helpoimmasta päästä Part 2

Motarilla nopeusennätysyritysten päätteeksi moottorista kuului kolinaa, liittymästä pois, linja-autopysäkillä savua tuli pakoputken lisäksi vähän sieltä sun täältä ja kun öljyvalo ilmoitti valomerkin tulleen pistin tivolin kiinni. Parempi puolisko hinasi sitten autolla shovelin tallin pimeyteen.

Spöke

Osanottoni :-X Kuulostaa pahasti tulevalta lohkojen halkaisulta ja vauriosta hardware-osastolla
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ultimate welder

Otin umpipotan tilalle avosellaisen, nyt kolmena päivänä ajossa ja soppatorvi arkana >:(

Spöke

Ajelin iltasella taisteltuani ensin itseni pois juopottelun/selvinpäinolon rajamailta OHNO:n tallilta pitkin poikin Laukaan sivuteitä. Pannu pelas kuin buikki, uusi bellin avopotta on hiljanen vanhaan bandiitiin nähden, lehmänpaska tuoksahti, puuttui vain ne mäntysuovan tuoksut rantoja myötäilevän tien tuulenvireessä. Aaaah, vihdoinkin kesä. 8)
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

jyrggä

Tänään kaverin kanssa käynti road weirdosin ranchilla stadissa spring madnessissä, matka tampereelta helsinkiin kesti n. 7h. Matkalla shoveliin mm. lyhennettiin venahtanutta ketjua, hitsattin kytkinpoljin, kaadettiin leppä, teipattiin leppä jalkatapiksi x2, etsittiin jalkatappia, teipattiin leppä uudestaan jalkatapiksi, sekä hukattiin 4 askia norttia ja toppa smarttia. rautapäässä myös vähän laturiongelmaa. Takasin tullessa otin kopin irti lähtevästä magneetosta ja tuli myös vedettyä motarilla maijan ohi n. 160kmh, mutta siitäkin selvittiin harhautuksella, kun eivät heti ruenneet pysäyttämään vaan koittivat seurailla pitkin ja poikin välimatkan päästä.

semmosta se on shovelimiehellä elämä. Mukava.



Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Kokkonen

Asiahan on vakava, mut niin hyvin kerrottu et nauru tuli.
Shovelikuskeilla on tutkitusti suurempi riski tulla alkoholisteiksi.  ;D
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 22 toukokuu 11, 10:34:17

Shovelikuskeilla on tutkitusti suurempi riski tulla alkoholisteiksi.  ;D

Tää on varmaan virkavallankin tiedossa. 3 kertaa puhallutettu, viimeksi eilisiltana. Ei tule mieleen että yli 20 vuoden autoiluaikana olisi puhallutettu niin montaa kertaa yhteensäkään. :D
FXEF-81

filtteri

kyä on buellilla ilo työntää mutkapätkää ku valot,vilkut,rekkaritkin pysyy kyydissä 240km ja KAIKKI TALLESSA suuri kiitos ja kunnia taaville mies tietää mitä tekee.

Natking

Juu, kommeeta oli vetasta pieni aamulenkki kun ryhdikkaana nuorena miehen ei tuota krapulaakaan kerran ollut.
Ainoo kuka tuli vastaa oli polliisi ja se tykkas ajotyylista 115e;n verran.
Saatana, tostakin olis jaany paitsi jos olis vetassy nassut tayteen. Ja viela jai Paul Oxleys Unit nakematta kun rupesin vetamaan jotain ryhti-riston roolia.
Perkele, lupaan kautaa kiven ja kannon,
etta olen loppukesan (tai jos se nyt edes alkais ensin) joka viikonloppu pikku simassa etta paase aamu ajeluille,
taikka morokolli minut syokoon!
Just trying to be different (like everyone else)

Tuusulan T-Bone

Sopperi on niellyt tietä jo 4000 km. Saldo: kytkinlevyt, yksi kyrvähtänyt akku ja yhdet iridiumtulpat, jotka taisin hajottaa itse vahingossa sössöttimen ryypin kanssa. Niinjoo, vähän pulttisulkeisia ja öljyä kanssa. Myös Pöllö-Öljyä.

Tänään kävin Tampereella jarruttelemassa soppereita. Oli Lempäälän loordi tehny erittäin hyvän ajettavan yhdestä pyörästä. Eilen taas testasin Kouvolassa suicide-jockey-yhdistelmää fööst taim evö. Pysyin pystyssä ja sain jarrutestin tehtyä sillä. Myydään kytkinkahva tarpeettomana.

Olen saavuttanut kehityksessä sen pisteen, että voin julkaista sopperin reseptin á la Tuusulan Chopper-Syndikaatti:

Keula +28-35 tuumaa (jos pumppukeula, ehdottomasti Tolle)
Keulakulma 55-63 astetta
Akseliväli 230-250 senttiä
Jättö 8-10 senttiä
Moottorisuositus shovelhead.

Tällä reseptillä ei ole mahdollista epäonnistua.
Long John Stroker