Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dokumentti ja pyörä

Aloittaja olavi, 24 tammikuu 11, 15:40:35

« edellinen - seuraava »

olavi

Jep

Näin juuri. Olipa kömpelö kysymys ;)

Hitsannut en ole aikoihin, mutta siitä huolimatta uskon että saan hyvää jälkeä. Harjoitella kyllä täytyy, että muistaa miten homma etenee.


Kiiski

Ehkä vilkkujen poistoakin tärkeämpi asia on osien saatavuus, siis ehkä? Moottoripyörässä on muitakin osia kuin runko ja vilkut esim. moottori ja vaihdelaatikko joissa on kaikenlaisia vittumaisia kilkkeitä jotka suorittaa mitä lie funktioo. Näillä kilkkeillä muuten mitään väliä, mutta joskus, tosin harvoin joku vipu lakkaa funktioimasta ja meno hyytyy ja uutta ei saa mistään. Tietty kova jätkä tekee riisipaahtimeen sylinterikannen ihan ite hongkongista ostetulla pula-ajan dreemelilla.
Kumpi tässä visiossa on tärkeempi prätkä ja sillä ajo vai dokumentti?
Niin ja iskän hylsysarjalla ei voi rälläköidä ja porailla, vilkut tosin irtoo kivasti. Yritän siis sanoa että työkaluja tarvitsee ihan helvetisti ja osa niistä ihan mallikohtaisia erikoistyökaluja.

olavi

Kyllä tuo pyörä ja sillä ajo on tärkeämpi asia, dokkari tulisi siinä sivussa.

Työkalu osasto on suurin piirtein hallussa, tosin hitsausvehkeet täytyy varmaan vuokrata ainakin tässä kohtaan. Olen ammattikoulussa töissä, tosin en metallipuolella, joten luulen saavani työkalu-osaston suht. hyvin haltuun.

Jos päätyisin Honda CB:hen niin onko foorumilaisilla tietoa, esim. kuinka paljon tarvitaan erikoistyökaluja ja onko niitä saatavilla.

Yamahalla näyttäs olevan kaikenlaista mallia vuosilta ennen -83.

millaisia mielipiteitä esimerkikis seuraavista malleista

Yamaha XJ
Yamaha SR
Yamaha XS

Mites
Suzuki T
Suzuki GS
Suzuki GSX
Suzuki GT

Honda CB

Tulisiko joitain muita merkkejä, malleja huomioida?

o





Jude

Itselläni on tollanen rakenneltu mutta vakio pytyillä oleva xs650 -72
ja toimittaa virkaa ekana rakennustyömaana, osien saatavuus on suht helppoa kun on euroopassa osien jälleenmyyjiä ja saa joitain osia suomestakin ja pyörätyypille on oma fooruminsakkin josta on apua löytynyt todella kiitettävästi (xs650.fi).
Eli suosittelen jos sattuu kohille sopiva aihio.
Näähän on suomennettu jytäjammuiksi, varmaankin kiitettävän tärinän johdosta, jos diggaa vähän puristaa enemmän kaasua antaessa saat tällä kiksit, sitten vaan muistaa kiristellä pultit takas momentteihin kuukauden välein niin pysyy tienpäälläkin kasassa.

Onnea rakenteluun, ei käy ihan kun telkkarissa. ;)

Jack

uudemmasta raudasta voin suositella kawan W650. Koneensa puolesta helppo ja toimiva konsepti.
Tosin rakennellessa täytyy sitten ottaa huomioon yhtä sun toista, vanhimmat kun on -99. Rungon yläputki joka kulkee tankin alla asettaa myös hieman haastetta/työtä. On meinaan neliötavaraa...
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Jammusta saa ainakin tehtyä monenlaista. Ohessa Lindgrenin Jussin näkemys, hieno:

Long John Stroker

olavi

On kyllä tosi komea, Ei kerta-