Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tankki alumiinista

Aloittaja rock, 09 tammikuu 11, 19:38:00

« edellinen - seuraava »

toini

Kiitos kommenteista! Kyllä Hemuli tunne on molemminpuoleinen, oon talven ajan oppia ottaen seurannut noita sun ja herra Spöken projektien valmistumista ja kyllä tää monsterin muokkaaminen on tuntunut vielä niihin verrattuna pikku tuunaukselta. Kiitokset molemmille herroille erittäin hienoista ja opettavaisista projektijutuista. Jossain vaiheessa täytyis esimerkiksi kokeilla tankin kylkiin vanhan liiton Ducati meccanica merkkejä noiden Spöken oppien mukaan.

Kaitsu61

Lainaus käyttäjältä: toini - 17 huhtikuu 11, 20:06:21
Pääsin viimeinkin projektissa loppusuoralle ja tankin viimeistelyyn. Oli aika kova homma tossa kiillottamisessa ja meinas vähän usko loppua. Lopputulos saikin sitten suun virneeseen  ;D

Tämä kaunotar bongattu tänään Vehoniemen parkkipaikalta, on muuten livenä vielä hienompi kuin kuvissa!!!  :o

hdkaide

ei voi muutakuin ihailla, vetää melkein sanottomaksi ;D

valkama

Bongasin kans tuon Toinin vekmottimen rantatiellä. Olit vielä Ducatin tarratkin lätkässyt kylkeen.
Komeesti kyllä kromi kiilsi koko fillarissa :)

toini

Jep, kyllä Rantatiellä oltiin perjantaina ...mutta pikku korjaus herra Valkaman kommenttiin, pyörässähän ei ole kromia kuin ajovalon kupu ja vilkkujen "luodit", kaikki muu on kiillotettua alumiinia ;)

shoveltimppa

Näin tänään ton Toinin pyörän livenä HBS:ssä ja ei voinyt kuin ihastella. Kokonaisuutenakin aivan pirun hieno laite! Ja onnitelut pokaalista, en vaan tiedä mille sijalle pyörä arvostettiin, kun missasin palkintojen jaon alkuosan.

ma^ko

Pyörä arvostettiin ansaitsemalleen sijalle(1). Hieno.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Blower1

Aloitin jonkin asteisen cafe racer projektin tuossa muutama viikko sitten.
Tankista pitäisi saada hiottua hitsisaumat, sekä english wheelin ja planishing hammerin jäljet pois.
Minkälaista ja merkkistä hiomakonetta homman jo tehneet suosittelevat?
Entä pintakäsittely? Kiillotus on yksi vaihtoehto, mutta luulen, että lopputulos muistuttaisi silloin enemmänkin kiiltävää perunasäkkiä. Miten saisi aikaiseksi tasaisen mattapinnan (ei lasikuulapuhallusta)?

Aihio tällä hetkellä:

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 19 elokuu 11, 15:39:33
Missä ahdin  ???  ;D

Tässä:

Teen tästä toisesta Suzukista low tec, low budget, low mind, low ihan mitä vaan mopon.
Tossa remmiahdistetussa on tekniikkaa ihan riittävästi  ;D

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Blower1 - 19 elokuu 11, 00:26:31
Aloitin jonkin asteisen cafe racer projektin tuossa muutama viikko sitten.
Tankista pitäisi saada hiottua hitsisaumat, sekä english wheelin ja planishing hammerin jäljet pois.
Minkälaista ja merkkistä hiomakonetta homman jo tehneet suosittelevat?
Entä pintakäsittely? Kiillotus on yksi vaihtoehto, mutta luulen, että lopputulos muistuttaisi silloin enemmänkin kiiltävää perunasäkkiä. Miten saisi aikaiseksi tasaisen mattapinnan (ei lasikuulapuhallusta)?

Itse itselleni vastaten; Tarveaineet ja työkalut hommattu. Kiitokset vinkeistä Ruususelle ja Mosselle, jotka tapasin Turku Kustom Show:ssa

Hemuli

No älä ny kuitenkaan pidättele, kerro meille muillekin millä se näyttelyvoittaja tehdään ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

toini

Itse oon todennu, että jos suoraa pintaa haluaa niin ainoa konsti on heittää koneet nurkkaan ja hioa käsin riittävän kovalla hiomatuella. Omaa tankkia hioin ensin vähän epäkeskolla, joka on Mirkan tekele eli itse konetta ei voi syyttää huonoksi, mutta sen kanssa ei huomaa niin helposti loivempia lommoja, ja hiot turhaan ainevahvuutta pois saamatta se suorempaa pintaa.
Eli oma lopputulos syntyi kun käytin semmoista kovaa muovista hiomatukea, taitaa olla Biltsun tuotevalikoimasta, ensin 120 paperilla ja ilmaantuneita lommoja ylös naputellen. Kun sillä paperilla pinta oli kokolailla suora, sama 240, 360 ,500 ...ja kärsivällisyyttä lommojen naputteluun. Ja sitten vaan seuraavaksi vesipaperilla koko karkeusskaala läpi.
Blowerin tankki taitaa olla 2 mm aineesta ...vai näinkö kuvista oikein, on vähän enemmän hiomisvaraa kuin omassa tankissa ja saumatkaan ei ehkä silloin vetele ihan niin pahasti kuin oman tankin kanssa. Ja aika suoraltahan toi näyttää jo noinkin, eli saumat vaan sileeks ja kiilto pintaan ...ei hyvää työnjälkeä kitillä ja maalilla kannata piilottaa.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: toini - 23 elokuu 11, 09:32:31...käytin semmoista kovaa muovista hiomatukea, taitaa olla Biltsun tuotevalikoimasta...

Tankin tapaisten kaarevien pintojen hiomiseen ihan ehdoton kalu, en tiedä tarkoititko tätä mutta ainakin omat kokemukset on pelkästään positiivisia. Tulee tasaista jälkeä kerralla, kannattaa vaan pultata tankki johonkin tellinkiin kiinni että pääsee työntämään molemmin käsin. Tukeen sopii 70x450 liimapaperit joita saa samasta paikasta.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 23 elokuu 11, 08:43:08
No älä ny kuitenkaan pidättele, kerro meille muillekin millä se näyttelyvoittaja tehdään ;D...

Näyttelyvoittajia näytellään, eikä niillä ajella. Teen mieluummin pyörän, millä voi ja raaskii myös ajella ja jätän näyttelyvoittajien tekemisen muille  8)

Kiitokset Toinille ja Hemulille asiallisista vinkeistä!