Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tankki alumiinista

Aloittaja rock, 09 tammikuu 11, 19:38:00

« edellinen - seuraava »

rock

Pitäis alkaa vääntään bensatankkia alumiinista, onks kokemusta mikä olis sopiva ainevahvuus?
Tankista tulee suht kulmikas, joten ei paljoa joudu venyttelemään.
Entä mistä löytyy alumiinisia korkki hässäköitä ja hanan lähtöjä? ::)

JK1

Aineenvahvuus alkaen 2mm, riippuen seoksestakin. Eikös sorvilla tuu hanan lähtö ja ainakin pop-up korkkeja löytyy e-baysta.

J

toini

Tuolta löytyy joitain kuvia omasta alumiinitankki projektista, tankki on vielä kiilloittamatta mutta tarkoitus olisi että jää alumiinipinnalle

http://www.caferacer.fi/viewtopic.php?f=16&t=81

ainevahvuus on 1,5 mm, tankin korkki on tilattu ISA racingilta Saksasta, noita classic mallisia korkkeja on niilllä kuvastossa pari eri mallia kahden kokoisina.

Kokkonen

#3
Se on hieno!
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

KK

Lainaus käyttäjältä: toini - 25 helmikuu 11, 19:59:19
Tuolta löytyy joitain kuvia omasta alumiinitankki projektista, tankki on vielä kiilloittamatta mutta tarkoitus olisi että jää alumiinipinnalle

http://www.caferacer.fi/viewtopic.php?f=16&t=81

ainevahvuus on 1,5 mm, tankin korkki on tilattu ISA racingilta Saksasta, noita classic mallisia korkkeja on niilllä kuvastossa pari eri mallia kahden kokoisina.

Nostan pipoa!! !!
Itsekkin salaa haaveillut moisesta aihiosta ja jotain tuon tyylistä siitä varmaan tulis.
F.U.

Hemuli

Oijoijoiii... Tuohan on jo PORNOA! :D

Kadehdin ihmisiä jotka hallitsevat ohuen alumiinipellin hitsauksen. Paksumpi on varmasti helpompaa työstää, paljonkos tuollainen puoltoistamillinen ohenee kun sitä mätetään muotoon?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

toini

Kokeilin kyllä 2mm levystäkin, mutta se 0,5mm vaikeutti todella paljon muokkausta. Ainakaan toi mun englannin pyörä ei enää oikein purru tohon 2mm levyyn, ja kokeilin kyllä löijäämistakin mutta vaatii aika paljon lämmittämistä tollaisella pikku kosanilla. Toi 1,5 mm pelti muokkautuu aika mukavasti, mutta siinä on aika vähän ainevahvuutta oikoa hiomalla noita virheitä mitä pintaan jää ...ainakin tässä tapauksessa kun tankkia ei ole tarkoitus maalata. 
En ole sen enempää testannut kuinka paljon pelti ohenee tossa muokkauksessa, ainakin tankinkorkin kohdalla oli vielä hiomisenkin jälkeen reilusti ainetta jäljellä ...tosin siinä kohdassa on aika vähän muodonmuutostakin.

Onko kellään kokemuksia tosta POR15 tank sealerista alumiinitankissa? Oon miettiny tankin pinnoittamista varmuuden vuoksi sillä, niin ei haittais pikku huokoset hitsisaumoissa, ja jos sielä sattuis olemaan joku kohta jossa ainevahvuus on vähän ohuempi, niin ei ainakaan heti tulis bensa läpi jos tulee vaikka hiusmustuma ...tai jotain.

Jensen

Täältä kannattaa kysyä kun varmaan tietää että tarttuuko ja pysyykö alumiinissa?  http://www.mobitive.com/por15.html   Huokoista metallia tämä jopa vahvistaa.

toini

Tuolta Mobitivelta noita aineita on tullut katteltuakin. Eilen laitoin sinne sähköpostia ja kyselin alumiinitankin käsittelystä, suosittelivat tekemään saman puhdistus ja pohjustus/hapotuskäsittelyn kuin mikä ruosteisellekin tankille tehdään varmistuksena aineen pysymiselle alumiinissa.
Laitoin aineet tilaukseen, kokeillaan mitä niistä syntyy ...eipähän ainakaan uudet etanolibensat hapeta tankkia, jos joskus semmosta vahingossa sinne lirahtaa.

ay20

Lainaus käyttäjältä: toini - 25 helmikuu 11, 19:59:19
Tuolta löytyy joitain kuvia omasta alumiinitankki projektista, tankki on vielä kiilloittamatta mutta tarkoitus olisi että jää alumiinipinnalle

http://www.caferacer.fi/viewtopic.php?f=16&t=81

ainevahvuus on 1,5 mm, tankin korkki on tilattu ISA racingilta Saksasta, noita classic mallisia korkkeja on niilllä kuvastossa pari eri mallia kahden kokoisina.

Ohhohh...toihan on jo liian hiano. Perakuuppa on mageee!

toini

Pääsin viimeinkin projektissa loppusuoralle ja tankin viimeistelyyn. Oli aika kova homma tossa kiillottamisessa ja meinas vähän usko loppua. Kokeilin noita fareclan kiillotusvahojakin ja myllytyskonetta huonolla menestyksellä. Neulotulla lumppulaikalla ja noilla tankovahoilla alkoi tulla kiiltoa kun vaan jaksaa hinkata. Pohjatyöt kannattaa tehdä huolella, ekan kiillotuksen jälkeen oli niin paljon syviä naarmuja ja hiomajälkiä, että jouduin aloittamaan homman alusta, eli hiominen uudestaan 500, 800, 1000, 1200, 1500 ja 2000 paperilla ja sitten vasta kiillottamaan. Lopputulos saikin sitten suun virneeseen  ;D






filtteri

huh!! kauanko piti irvistellä ennenku sai virneeseen ;)

toini

No ei siihen ajallisesti mennyt kuin muutama tunti hiomista ja nelisen tuntia kiillottamista ilman taukoa, mutta muiden hommien lisäks alkaa aika hyvin noi hartiat jumittamaan kun jäpität muutaman tunnin porakoneen kanssa jynssäämässä.

shoveltimppa

Sanat loppuu kesken... Aivan järjettömän hieno!  :o

Hemuli

Kyllä hiljaiseksi vetää. Pitkä matka itsellä samaan :)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957